Howrse

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
האורס
howrse
כללי
תאריך הוצאה 2011ישראל) (תאריך סגירה 11 במרץ 2022) (בישראל)
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Owlient
הוצאה לאור Owlient עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות iOS, אנדרואיד, דפדפן עריכת הנתון בוויקינתונים
www.howrse.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Howrse הוא משחק דפדפן רב-משתתפים העוסק בסוסים וירטואליים שפותח בחברת Owlient. בתחילת דרכו היה במשחק שרת משחק צרפתי אחד בלבד, אך בהמשך תורגם והורחב לשפות ולשרתים נוספים, ומחזיק 23 שרתים ב-20 שפות, בהם השרת הישראלי והבינלאומי. נכון ספטמבר 2020 קיימים בעולם למעלה מ-120 מיליון שחקנים רשומים, מתוכם למעלה מ-6,000 שחקנים בשרת הישראליׁׁׁ (6,000 זה מספר הרשומים אך מספר השחקנים הפעילים הוא נמוך יותר). בתאריך 11 במרץ 2022 השרת הישראלי ניסגר.[1]

השחקנים במשחק מנהלים חוות גידול של סוסים: באפשרותם לשחק איתם, להאכיל אותם, לשלוח אותם לתחרויות, להרביע, לאמן אותם ועוד. מטרת המשחק היא לגדל את הסוסים הטובים ביותר ולנהל את חוות הסוסים הטובה ביותר. בדומה למשחקי סימולציה אחרים, המשחק אינו "מסתיים" לעולם, ואין דרך לנצח בו. בישראל הוקמו כמה אתרי בלוגים ורשתות חברתיות המאגדות את שחקני howrse בישראל ומאפשרות לשתף מידע וטיפים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת המשחק ומהלכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת דרכם השחקנים עוברים הדרכה בת מספר ימים ובסופה הם נותרים עם זוג סוסים, זכר ונקבה, כאשר שניהם בני אלמוות. בנוסף, המדריכה נותנת לקנות סוס חינמי ועוד אחרי נותנת למגדל אפשרות לשנות לו פרווה בעזרת "תפוח זהב"

מגדלים את הסוסים בחוות של שחקנים אחרים, ובשלב מאוחר יותר יכולים לפתוח חוות סוסים משלהם. המשתמשים יכולים לסחור זה עם זה בסוסים ובפריטים שונים. במשחק יש גזעים שונים של סוסים, חמורים וסוסי פרא, לכל גזע ומין יש את החסרונות והיתרונות שלו.

למשחק אין מטרה מוגדרת, אך לרוב השחקנים בוחרים בפיתוח סוסים בחוות הגידול האישית או בבניית חווה ציבורית משגשגת. בפיתוח סוסים, כל מגדל יכול להשים לעצמו למטרה לפתח גזע מסוים או סוס מסוים. ניתן לאמן את הסוס ולהביא אותו למימוש הפוטנציאל המרבי שלו, וכמו כן להרביע סוסים מאומנים היטב כדי ליצור סייח בעל פוטנציאל מולד גבוה יותר. לעומת זאת, חוות סוסים היא חווה הפתוחה לקהל השחקנים ונותנת לסוסיהם להשתכן בה תמורת שכר. החווה יכולה להכיל מזון לסוסים הכולל מספוא, גזרים ותערובות, או להעניק למשתכניה אוכפים, שמיכות אוכף, רתמות, תחבושות פולו ומצנפות בחינם. כמו כן בחוות הסוסים אפשר לגדל יבול בכרי אחו שונים המשמשים גם למרעה עבור הסוסים, להתקין מקלחות או שוקת מים.

במשחק סוסים מסוגים שונים: רגילים, סוסי פוני, חדי קרן, חדי קרן מכונפים, פגסוס, סוסים מיוחדים וסוסים שמימיים. ניתן לגדל גם חמורים סוסי פרא וצ'ימרות (כימרות).

מלבד החווה, שבה נמצאים רוב הסוסים, ישנו גם בית מחסה שאליו מגיעים סוסים שבעליהם שלחו אותם לשם.

מדדים להצלחה במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל החוות בשרת מדורגות לפי ארבעה קריטריונים נפרדים: יוקרה, מספר הסוסים השוהים, החוות האמידות ביותר והחוות הפופולריות ביותר. הדירוג מאפשר לשחקנים להשוות את החווה שלהם לחוות של שחקנים אחרים.

בחווה ניתן לארגן תחרויות סוסים. קיימות מספר תחרויות, ביניהן מרוצי דהירה, קרוס קאנטרי, קפיצות ראווה, טרוט ודרסאז'. אלו האירועים שהסוסים הטובים ביותר ב-Howrse מתחרים בהם. בנוסף, אפשר לשנות את "מומחיות החווה" לרכיבה מערבית, מה שמאפשר לערוך תחרויות מערביות במקום קלאסיות (כגון: מרוץ חביות)

כל שחקן שיש לו ותק של 2 ומעלה מדורג בשלושת הקריטריונים הבאים: פופולריות, ותק, ודירוג כללי. שחקנים מתקדמים גם מדורגים בכמות הגביעים בבעלותם. הדירוג מאפשר לשחקנים להשוות את עצמם לשחקנים אחרים. המדדים פועלים כך: מדד ותק מחשב מי השחקן שנכנס למשחק הכי הרבה פעמים (בימים שונים) אך ימים שבהם הוא לא נכנס לא נחשבים, מדד פופולריות משווה מי השחקן שהכי הרבה שחקנים מבקרים אצלו בדף, דירוג כללי מחשב את הסכום של המיומנות של כל הסוסים בבעלות השחקן. לסכום זה קוראים ציון.

עלות השתתפות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו משחקי רשת רבים גם במשחק זה ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום לספק המשחק, אולם תנאי המשחק מעניקים יתרונות רבים למי שרוכש "פסים" המהווים אמצעי תשלום פנימי במשחק. ה"פסים" מאפשרים רכישת פריטים המחזקים את מיומנויותיהם של הסוסים והשגת המיטב, רכישת סוסים נוספים, השגת "סוסים שמימיים", פתיחת חווה לפני המועד ואמצעים רבים המעניקים יתרונות אבסולוטיים למי שמשתמש בכסף על פני מי שאיננו משתמש בכסף.

השוק השחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשוק השחור נמצאים כל מיני סוגים של פריטים ובונוסים עבור הסוסים, בהם: שרביט הפוריות המאפשר לסוסה להמליט תאומים, קרן השפע בתוכה יש בונוסים, תפוח זהב שמשנה את הפרווה של הסוס, הדם של מדוסה הופך סוס לפגסוס.

סוסים שמימיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לספטמבר 2020, ישנם 27 קבוצות של סוסים מיוחדים. לכל סוס שמיימי יש "תכונות בונוס" משלו אשר עוזרים לשחקן במשחק בתחומים שונים. ישנם גם סוסי פרא וצ'ימרות (כימרות) במשחק, שהם שונים במעט מהסוסים השמימיים. אותם צריך לאלף. כשמאלפים אותם יכולים ליהנות מהתוצרת שלהם. ישנם גם סוסים נודדים במשחק שאותם קיבלו במבצעים קודמים והם נשארו לכמה ימים בסוסי השחקן, לאחר מכן, הדבר היחיד שהשאירו זה בדף השחקן, ציון שלשחקן היה את אותו סוס נודד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]