In Search of the Lost Chord

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
In Search of the Lost Chord
אלבום אולפן מאת המודי בלוז
יצא לאור 26 ביולי 1968
הוקלט ינואר-יוני 1968, Decca Studios, לונדון
סוגה רוק מתקדם, רוק פסיכדלי
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 42:07
חברת תקליטים דרם רקורדס
הפקה טוני קליירק
כרונולוגיית אלבומים של המודי בלוז
Days of Future Passed
(1967)
In Search of the Lost Chord
(1968)
On the Threshold of a Dream
(1969)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

In Search of the Lost Chord (בתרגום לעברית: "בחיפוש אחר האקורד האבוד") הוא האלבום השלישי של להקת הרוק המתקדם הבריטית, המודי בלוז. האלבום יצא בשנת 1968 על ידי חברת דרם רקורדס.

קונספט וסגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

In Search of the Lost Chord הוא אלבום קונספט אשר עוסק בנושאים שונים אך בעיקר סביב נושא רחב של חיפוש וגילוי, לרבות גילוי עולמות (Dr. Livingstone, I Presume), מוזיקה ופילוסופיה במשך השנים (House of Four Doors), אהבה אבודה (The Actor), התפתחות רוחנית (Voices in the Sky), ידע בעולם משתנה (Ride My See-Saw), תודעה גבוהה (Legend of a Mind), דמיון (The Best Way to Travel), ואסטרונומיה (Departure). אסטרונומיה תמשיך כנושא של שירי הלהקה באלבום To Our Children's Children's Children אלבום שלם המדבר על משימתה של אפולו 11. ה"אקורד האבוד" שבשם האלבום, מתגלה במנטרה "אום" (בבית האחרון שבפואמה של גריים אדג' "The Word").

לאחר השימוש בתזמורת הפסטיבלים של לונדון באלבום Days of Future Passed שיצא שנה לפני כן, התחילו חברי הלהקה לנגן על כלים קלאסיים ואלקטרוניים. כלי נגינה הודים כמו סיטאר (אשר מנוגן על ידי גיטריסט הלהקה ג'סטין הייוורד), טמבורה (על ידי קלידן הלהקה מייק פינדר) שני הכלים האלו שימשו בשירים "Departure," "Visions of Paradise," ו-"Om". עוד כלים לא רגילים למוזיקה של הלהקה היו אבוב (שנוגן על ידי חלילן ומקישן הלהקה ריי תומאס) והצ'לו (נוגן על ידי בסיסט הלהקה ג'ון לודג'). עוד כלי היה המלוטרון של פינדר (מלוטרון הוא כלי המדמה צלילים של תזמורת).

ההקלטות לאלבום החלו בינואר 1968, עם השיר "Legend of a Mind". שם השיר לא מופיע במילים אשר עוסקות בטענתו של טימותי לירי בכך שטען והטיף לכך שהשימוש בסם LSD מביא לתועלת פסיכולוגית ורפואית.

לאחר שכבר התנסו בקטעי ביניים של פואמות כמו: "Morning Glory" ו"Late Lament" באלבום הקודם, המודי בלוז ניסו שוב בדקלום שירה באלבום זה, גריים אדג' מתופף הלהקה, כתב שתי פואמות "Departure" ו"The Word". הפואמה השנייה דוקלמה על ידי קלידן הלהקה מייק פינדר, שהיה המדקלם העיקרי של שיריו של אדג' באלבומי המודי בלוז זה ואחרים. "Departure", שבדקלום אדג' מתחיל להגביה את קולו ולצחוק בסגנון משוגע, היא דוגמה נדירה של אדג' כהוא עושה הדקלום שלו.

In Search of the Lost Chord הגיע למקום ה-23 במצעד האלבומים של ארצות הברית עם שחרורו ביולי 1968. בבריטניה, האלבום הגיע למקום 5. שניים מהסינגלים של האלבום, "Ride My See-Saw" ו"Voices in the Sky", הגיעו למגזין הבילבורד ומקמו במקום ה-27 במצעד הסינגלים הבריטי.

במרץ 2006, יצאה גרסת SACD לאלבום עם גרסה של אלבום כפול.

ב-2008, גרסת תקליטור של האלבום יצאה לאור עם רצועות בונוס.

במהדורה המיוחדת של מגזיני "Mojo" ו-"Q" "פינק פלויד וסיפורי פרוג אחרים", הגיע האלבום למקום ה-23 ברשימה "40 אלבומים קוסמיים".

רשימת הקטעים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

צד א'
מס' שםכותב(ים) משך
1. Departure גריים אדג' 0:48
2. Ride My See-Saw ג'ון לודג' 3:37
3. Dr. Livingstone, I Presume ריי תומאס 2:58
4. House of Four Doors ג'ון לודג' 4:11
5. Legend of a Mind ריי תומאס 6:40
6. House of Four Doors (Part 2) ג'ון לודג' 1:43
צד ב'
מס' שםכותב(ים) משך
1. Voices in the Sky ג'סטין הייווארד 3:22
2. The Best Way to Travel מייק פינדר 3:12
3. Visions of Paradise ג'סטין הייווארד, ריי תומאס 4:15
4. The Actor ג'סטין הייווארד 4:39
5. The Word גריים אדג' 1:36
6. Om מייק פינדר 6:27

ביצוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא In Search of the Lost Chord בוויקישיתוף