It's Now or Never

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"It's Now or Never"
סינגל בביצוע אלביס פרסלי
יצא לאור 5 ביולי 1960
הוקלט 4 באפריל 1960
סוגה פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:15
חברת תקליטים RCA Records
כתיבה וואלי גולד
אהרון שרדר
לחן אדוארדו די קאפו עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דון קירשנר
אל נווינס
כרונולוגיית סינגלים של אלביס פרסלי
"Stuck on You"
(1960)
"It's Now or Never"
(1960)
"Are You Lonesome Tonight?"
(1960)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"It's Now or Never" (בעברית: "זה עכשיו או לעולם לא") הוא סינגל פופולרי מאת הזמר אלביס פרסלי אשר נכתב על ידי וואלי גולד ואהרון שרדר ואשר יצא לראשונה כסינגל ב-5 ביולי 1960.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלחן של השיר הוא עיבוד של השיר האיטלקי "O Sole Mio", אך ההשראה לשיר באה מהשיר "There's No Tomorrow" אותו ביצע הזמר האמריקני טוני מרטין בשנת 1949.

במהלך סוף שנות ה-50 של המאה ה-20, בעוד אלביס הוצב בגרמניה במהלך שרותו בצבא האמריקני, אלביס שמע לראשונה את השיר "There's No Tomorrow" בביצועו של מרטין. בעקבות כך אלביס העלה את הרעיון בפני המו"ל שלו פרדי בינסטוק אשר ביקר אותו באותה העת בגרמניה. בעקבות כך בינסטוק, אשר בפעמים רבות איתר כותבי שירים עבור אלביס, חזר למשרדו בניו יורק ושם הוא יצר קשר עם כותבי השירים וואלי גולד ואהרון שרדר אשר כתבו את המילים לשיר בתוך חצי שעה בלבד. בהמשך השיר נמכרו מעל ל-20 מיליון עותקים של השיר, הגיע למקום הראשון במצעדים של מדינות שונות בכל רחבי העולם והפך לסינגל הנמכר ביותר של אלביס בכל הזמנים. השיר מסמן בעיני רבים את סוף התקופה היצירתית והאיכותית של אלביס שהתבטאה במרד נעורים, מחתרתיות, ומוזיקת רוק סוחפת ומעבר למיינסטרים ולהתמסחרות[דרוש מקור].

הזמר האמריקני בארי וייט שמע את השיר במהלך שנת 1960 בעת ששהה בכלא בגין גנבת צמיגי קאדילק בשווי 30,000 דולרים. לטענתו של וייט לשיר הייתה השפעה כה רבה עליו באותה העת שהוא החליט לאחר מכן לפתח קריירה בתחום המוזיקה.

גרסת קאבר לשיר שביצע ג'ון שניידר הייתה הסינגל הראשון שהוציא (1981) וההצלחה המסחרית הראשונה שלו. השיר נכלל ברשימת השירים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא שירים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.