Live for Speed

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Live for Speed
Live for speed
כללי
תאריך הוצאה 25 בנובמבר 2009
סוגה סימולטור נהיגה
פיתוח Scawen Roberts, Eric Bailey and Victor van Vlaardingen
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Scawen Roberts, Eric Bailey and Victor van Vlaardingen
דרישות תוכנה
מצבי משחק Single player, multiplayer
פלטפורמות Windows
www.lfs.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"חי למהירות" (באנגלית: Live for Speed או בקיצור LFS) הוא סימולציית נהיגה שפותחה על ידי צוות של שלושה אנשים: סקאון רוברטס, אריק ביילי וויקטור ואן ולארדינגן. הסימולטור מתמקד בחוויית נהיגה מציאותית למשחק המרובה משתתפים ולשחקן היחיד כנגד המחשב. משתמשים יכולים לקבוע זמני שיא ולהעלות אותם ל־LFSWorld במצב של "הקפה חמה", ולקחת שיעורי נהיגה תחת מצב "אימונים".

הסימולטור מופץ בעזרת האינטרנט בלבד. ניתן להוריד אותו בחינם מהאתר הרשמי של החברה, אך על מנת לפתוח את כל המסלולים והרכבים יש לקנות עותק מקורי. ללא עותק מקורי, ניתן לנהוג במסלול אחד בלבד על 3 מכוניות בסיסיות.

הפצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק תוכנן להיות מופץ בשלושה חלקים : S1, S2, S3 . כל חלק יציע שיפורים באזורים רבים, כגון המודלים הפיזיקליים, הגרפיקה והסאונד. שיפורים טכניים המוצגים בכל שלב יכולו אף על החלקים הקודמים, כאשר ההבדל העיקרי בין החלקים יהיה מכוניות ומסלולים נוספים, ואף מספר מרבי גדול יותר של משתמשים המחוברים לשרת. הבעלים של כל חלק מקבלים גישה לכל החלקים שמאחוריו, כולל הדמו. הגרסה הראשונית המלאה של S2 שוחררה ב-24 ביוני 2005. הטלאי האחרון שוחרר ב-25 בנובמבר 2009.

סימולציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין דברים נוספים, המנוע הפיזיקלי מדמה צמיגים, מתלים, אווירודינמיקה, חלקי רכב המחברים את המנוע עם צירי הנהיגה, מספר תיבות הילוכים, מצמד היכול להתחמם, גוף מכונית פגיע, ומנוע פגיע. המודל לצמיגים מציע שחיקת צמיגים לפי הנהיגה, רמת לכלוך משתנה, פנצ'רים, חלקים חמים, ועיוות צורת הצמיג כתוצאה מהתחממות.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסימולטור מאפשר שימוש בהגאים, עכברים, מקלדות, ג'ויסטיקים וגיימפדים. המרוצים יכולים להסתיים לאחר מספר הנקבע מראש של הקפות, או לאורך זמן מסוים. ניתן לתדלק את הרכב, לתקן את הגוף, להחליף צמיגים ב"PIT", ולכוון שינויים קטנים ברכב במהלך ה"PIT". המגבלה באזור ה"PIT" היא 80 קמ"ש, והעונשים על עבירה על המגבלה זהים למציאות – סיבוב PIT חובה ללא עצירה, סיבוב PIT חובה עם עצירה, או קנס של זמן – בהתאם לשרת ועד כמה נעקפה המהירות המותרת. סדר הרכבים בזינוק יכול להיקבע באקראי, לפי מקומות הסיום במרוץ האחרון, או לפי סיבוב הערכה המבצע כל משתתף לפני המרוץ.

רכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-S2 מציע 21 רכבים שונים, החל מרכבים המתאימים למתחילים עד לרכבים לנהגים מנוסים, מ-100 כ"ס עד למעל 700 כ"ס. קיימים רכבי ספורט (לא מהמציאות), גרסאות ה-GT שלהם בעלות ביצועים גבוהים ומיועדות למרוצים בלבד ועוד. רוב הרכבים הם דמיוניים, אך קיימים 5 רכבים אמיתיים:

  • BMW Sauber F1.06
  • Formula BMW
  • Formula SAE של אוניברסיטת מק-גיל הקנדית
  • Valmet RaceAbout '2003 רכב קונספט
  • פולקסווגן שירוקו שעדיין לא שוחרר.

מסלולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסימולטור כולל שבעה מסלולים דמיוניים, כולל אחד המבוסס קצת על מרכז-מזרח לונדון, אחד המבוסס על סביבה מג'מאיקה ואחד ליד קיוטו שביפן. כל אחד מהם מכיל קונפיגורציות שונות, וכל קונפיגורציה ניתנת לנהיגה בכיוון ההפוך. סך הכל, קיימים 54 קונפיגורציות שונות לנהיגה, כולל שלושה מסלולי ראלי. בנוסף, המשתמשים יכולים ליצור את המערכים שלהם על ידי קונוסים ואובייקטים נוספים. שתי חניות הרכב הכלולות במשחק שימושיות במיוחד ליצירת סידורים מיוחדים.

אירועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוב המירוץ של אינטל ואליפות V1[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעשה שימוש בסימולטור בסיבוב המרוץ של אינטל, תחרות שאורגנה בגרמניה ב-2007, ובה המנצח זכה ב־BMW Z4 אמיתית. הודות לאירוע זה, הוצגה ה BMW Sauber F1 בסימולטור. נעשה בסימולטור שימוש נוסף באליפות ה־V1 ב-2008, ששודרה בטלוויזיה בממלכה המאוחדת. V1 אורגנה על ידי חברה הנקראת V1 Championship Limited שרצתה לגלות נהג בריטי מצטיין. הסימולטור ישמש כחלק מתהליך מציאת הנהג בנוסף למבחנים הפיזיים והפסיכולוגיים לפני המבחן נהיגה במציאות. הנהגים המצליחים ב־V1 זוכים למקום בקבוצת מרוץ ומתחייבים להתחייב לקריירה בספורט המוטורי.

ועידת המשחקים בלייפציג 2008 ופולקסוואגן שירוקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעשה שימוש בסימולטור על ידי " Turtle Entertainment" ועל ידי פולקסוואגן על מנת להציג את השירוקו בוועידת המשחקים בלייפציג 2008. התקיימה תחרות בסימולטור, שלמנצח הוענקה פולקסוואגן שירוקו אמיתית. תוכנן שתגיע לסימולטור פולקסוואגן שירוקו ב-19 בדצמבר 2008, אך עקב באגים בטלאי האחרון שלא נצפו ובאגים בשירוקו עצמה, נאלץ הצוות לעבוד מחדש על מערכת המתלים, והשקת הרכב נדחתה ליותר משנתיים.

LFSWorld[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסימולטור עובד יחד עם LFSWorld.net, מערכת סטטיסטיקות בזמן אמת ומסד נתונים עם תמיכה לעיצובים באונליין. הסטטיסטיקות של כל משתמש נאספות, כולל זמני שיא לכל מסלול, מספר ההקפות, המרחק הכולל אותו עבר המשתמש, וכמות הדלק אותה שרף. משתמשים יכולים לראות את הסטטיסטיקות של משתמשים אחרים, ולהוריד את ההקפות המהירות שלהם גם כן. קיים גם מסד נתונים של קבוצות. בנוסף, קיימים שיאים רשמיים של הקפות בכל העולם לפי רכבים ומסלולים, ומשתמשים יכולים להעלות את השיא שלהם. המשתמשים מורשים להעלות גם עיצובים למכונית, אותם משתמשים אחרים יורידו באופן אוטומטי כדי לראות אותם במשחק מרוב משתתפים.

סיקורים והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיקור של PC Gameworld’s ב-2003 לגרסת ה-S1 שנעשה על ידי וולטר הורדל, נתן למשחק ציון 89 ואמר שזוהי סימולציה ברמה גבוהה מאוד, המציעה הרבה כיף ורמת ריאליזם גבוהה.

ג'סטין קרנזל ממגזין APC קרא ל־S1 "סימולטור המרוצים למחשב הטוב ביותר אי פעם."

מגזין Pelit ב-2004 התפרסם סיקור הנכתב על ידי מיקה ארילה, נתן למשחק ציון 92 ואמר שהסימולטור דקדקן, ובהחלט שהוא הדובדבן שבקצפת.

סיקור מ-2005 של Bytesector.com ל־S2 אמר "דבר מלבד הליכה למסלול באמת מידמה לחוויה. Live for Speed, הוא המשחק המרגש והתובעני ביותר ששחקתי אי פעם, ביתרון עצום."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Live for Speed בוויקישיתוף