Love of My Life

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Love of My Life"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Live Killers
(הגרסה המקורית מתוך: A Night at the Opera)
יצא לאור 29 ביוני 1979
הוקלט 1979 (גרסה חיה)
סוגה רוק קלמוזיקה קלאסית
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:39
חברת תקליטים EMI
כתיבה פרדי מרקיורי
לחן פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Jealousy"
(1979)
"Love of My Life"
(1979)
"Crazy Little Thing Called Love"
(1979)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Love of My Life" (בעברית: "אהבת חיי") הוא סינגל של להקת הרוק הבריטית קווין שיצא בשנת 1979. השיר נכתב על ידי הסולן פרדי מרקיורי ובסיועו של הגיטריסט בריאן מיי. השיר הופיע במקור באלבום A Night at the Opera שיצא בשנת 1975, וזכה לתוארי זהב וכסף באיטליה ובריטניה בהתאמה.

ביצוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

את השיר המקורי מבצע פרדי מרקיורי בפסנתר ומצטרף אליו בריאן מיי בנגינת גיטרה ונבל (למעשה, זוהי הדבקה של מספר תווים שונים שנוגנו בנבל בנפרד). השיר עבר עיבוד מאוחר יותר לגיטרת 12 מיתרים לצורך הופעות חיות. השיר הוא דוגמה טובה להכרותו של מרקיורי עם מקצב הרובטו ובשיר ניכרת השפעת נגינת הפסנתר הקלאסית בהשפעתם של שופן ובטהובן.

השיר הקודם באלבום A Night at the Opera,‏ "The Prophet's Song", משתלב אל תוך שיר זה בצורה שוטפת למדי אף על פי שהלהקה מעולם לא ניגנה את שני השירים ברצף.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מיקום שיא
פורטוגל 75[1]
ארצות הברית (מצעד שירי הרוק החמים של בילבורד) 23[2]
הולנד 93[3]
איטליה 72[4]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר Love of My Life היה שיר הופעות מובהק - הלהקה ביצעה את השיר לעיתים קרובות כאשר מרקיורי עוצר את שירתו ומאפשר לקהל לשיר את המילים. השיר היה פופולרי במיוחד בדרום אמריקה והלהקה אף הוציאה לאור סינגל המיועד במיוחד לקהל זה - גרסה חיה זו של הסינגל הגיעה למקום הראשון בארגנטינה וברזיל בשנת 1979.

השיר הופיע באלבום ההופעה Live Killers שיצא בשנת 1979, באלבום Queen on Fire - Live at the Bowl, באלבום Live at Wembley '86 ובאלבום Return of the Champions שיצא בשנת 2005. במופע ההוקרה לזכרו של פרדי מרקיורי בוצע השיר על ידי להקת אקסטרים.

במשך סיבוב ההופעות האירופאי ואמריקאי של קווין+ פול רוג'רס בשנת 2005–2006, השיר בוצע כמעט בכל ההופעות והוקדש לפרדי מרקיורי המנוח. באחת ההופעות השיר הוקדש לאמו של מרקיורי שהייתה בקהל.

שירו האחרון של אילן רמון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן מסעה של מעבורת הקולומביה לחלל (STS-107), ביקש האסטרונאוט הישראלי אילן רמון להשמיע את השיר. השיר הועבר למעבורת ולאחר השמעתו אמר רמון: "בוקר טוב מיוחד לאשתי, רונה, אהבת חיי". רמון והמעבורת נספו באסון הקולומביה זמן קצר לאחר מכן, בזמן חזרתה לאטמוספירה בשנת 2003.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]