Mafia II

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
Mafia II
כללי
תאריך הוצאה אוקטובר 2010
סוגה פעולה, יריות בגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח 2K Czech (אנ')
הוצאה לאור 2K Games עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, צ'כית, פולנית, איטלקית, צרפתית, גרמנית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה 2K Games (אנ')
סדרה Mafia
דרישות תוכנה
מנוע משחק PhysX
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות פלייסטיישן 3, מחשב אישי, אקס בוקס 360, Mac OS X
המשחק הקודם Mafia: The City of Lost Heaven
המשחק הבא Mafia III (אנ')
mafiagame.com/mafia-2/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mafia II הוא משחק עולם פתוח המהווה המשך ל-Mafia: The City Of Lost Heaven אשר פותח על ידי 2K Czech (אנ') והופץ על ידי 2K Games (אנ') ב-2010. המשחק מתרחש בעיר Empire Bay המבוססת על ניו יורק בין 19451943 וב-1951.

המשחק יצא למחשב האישי, פלייסטיישן 3, אקס בוקס 360, ו-Mac OS X. גרסה של המשחק לטלפונים ניידים פותחה על ידי Twistbox Entertainment ושוחררה ב-2010 על ידי Connect2Media.

ב-7 באוקטובר 2016 יצא משחק ההמשך Mafia 3 (אנ').

ביוני 2020 יצאה גרסה מחודשת למשחק המאפשרת לשחק במשחק גם בפלטפורמת פלייסטיישן 4 ו-Xbox One.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויטו סקלטה ומשפחתו מהגרים מסיציליה ל-Empire Bay. ויטו מתחבר שם עם פושע מקומי בשם ג'ו ברברו ובמשך הזמן הם הופכים לחברים הטובים ביותר. במהלך ניסיון שוד שוטר תופס את ויטו אך ג'ו מצליח לברוח. לויטו מוצעת הבחירה בין שירות בצבא לבין מאסר בכלא.

ויטו בצבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויטו נכנס ליחידה צבאית של מהגרים איטלקיים ומשתתף בפלישת בעלות הברית לסיציליה. ופורץ לוילה והורג את כל החיילים שהיו שם ומגן על הדירה אך לשם מגיע טנק ומפוצץ את הדירה בה הייתה יחידתו של ויטו. החיילים האיטלקיים באו כדי להרוג את כל מי ששרד אך לפני שהרגו את ויטו הגיע דון קלו, ראש המחתרת הסיציליאנית ומציל את ויטו. והורג את החיילים שתכננו להורגו ויטו נפצע ומקבל חופש.

חזרתו של ויטו ל-Empire Bay[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויטו חוזר ל-Empire Bay. בשנת 1945 ויטו מגיע, הוא רק יורד מהרכבת ופוגש את ג'ו. הוא מגלה שג'ו פתח בקשרים עם כל מיני אנשים מהעולם התחתון. ג'ו מסדר לויטו פטור מהצבא. ויטו חוזר לביתו ולמחרת הוא מגלה שיש פרחח שנטפל לאחותו ואז הוא מגרש אותו וחוקר מה קרה מגלה שהוא בחובות של אביו שמת, אביו היה עובד בנמל לאיש בשם דרק ונכנס לחובות אך מת ולא שילם עליהם.

חזרתו של ויטו לעולם הפשע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ו מתחיל לסדר לויטו כסף וציוד. ג'ו נותן לויטו לגור אצלו. אימו של ויטו ממליצה לו לעבוד אצל דרק, אך הוא לא נהנה מעבודתו ואחרי שהוא מבצע את העבודות הוא פורש. ג'ו מכיר לויטו את הנרי תומאסינו, מאפיונר שעובד למשפחת קלמנטה. ויטו וג'ו מבצעים בשבילו כמה עבודות, כמו פריצה לחנות תכשיטים, גנבת תלושי דלק מבניין ממשלתי ועוד. הנרי מכיר לויטו את לוקה, סגנו של ראש משפחת קלמנטה. לוקה אומר שויטו יוכל להיכנס למשפחה אם ישלם כמה אלפים. לבסוף השלושה מארגנים תקיפה על אויב שחייב להם כסף ולא שילםלהם והורגים אותו ובסופה הנרי נפצע וויטו וג'ו מביאים אותו לרופא יווני שמטפל במאפיונרים בשם אל גרדו. ויטו מקבל את הכסף ומשלם את החוב.

משפחות הפשע בעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת הפשע קלמנטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלברטו קלמנטי (1897–1951) – ראש המשפחה. אלברטו הגיע לעיר מסיצליה ובשנת 1929 הקים את המשפחה. אלברטו נראה פעמים אחדות במשחק. כאשר ויטו וג'ו הפכו לחלק ממשפחת פלקון הם הרגו את אלברטו בפקודה של אדי.

לוקה גרינו (1906–1951) – סגנו של אלברטו. לוקה נתן לויטו וג'ו משימות אחדות במהלך המשחק.

הנרי תומאסינו (1911–1951) – היה חבר במשפחה. הנרי היה חבר במשפחה ובהתחלה נתן לויטו ולג'ו מספר משימות. לבסוף הנרי עזב את המשפחה והצטרף למשפחת פאלקון. נהרג לקראת סוף המשחק

משפחת הפשע פלקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלו פלקון (1905–1951) – היה ראש משפחת פלקון. לאחר מותו של תומאס מורטי אב המשפחה המנוח שנהרג ב-1933 שקרלו ואדי מלכדו לו את הרכב והוא נהרג מהפיצוץ, קרלו לקח את השלטון ושינה את שם המשפחה. לאחר שסגנו, אדי המליץ על ויטו וג'ו הוא צירף אותם ונתן להם משימות. לבסוף הוא צירף את הנרי שהיה בעצם סוכן ממשלתי שהסגיר את קרלו. ויטו קיבל מלאו משימה לחסל את קרלו. והוא הרג אותו על ידי ירייה בראשו.

אדי סקרפה – סגנו של קרלו פלקון. בזמן שויטו היה בכלא, ג'ו יצר עם אדי קשרים. אדי נתן לויטו עבודות והכניס אותו ואת ג'ו למשפחה. לא ידוע מה קרה לו אחרי סוף המשחק.

ויטו סקלטה – הדמות הראשית במשחק. ויטו עבד למשפחת קלמנטה ואחרי שחזר מהכלא עבד עם ג'ו בשביל אדי. אדי המליץ לקרלו לצרף אותם ואחרי כמה זמן ויטו התחבר עם הנרי והמליץ לצרפו. לבסוף לאו אמר שבגלל הבעיות שויטו וג'ו עשו בגלל מותו של הנרי, ויטו צריך להרוג את קרלו לפני שהממשלה תעשה זאת. מופיע במשחק השלישי. יכול להיהרג במשחק השלישי.

ג'ו ברברו – חברו הטוב ביותר של ויטו. לאחר שויטו נכנס לכלא הוא התחיל לקשור קשרים עם משפחת פלקון וביחד עם ויטו הוא נכנס למשפחה. ג'ו הרג מספר אנשים חשובים כמו אלברטו קלמנטה ועוד. אחרי שויטו הרג את קרלו השניים נכנסו ללימוזינות לחגוג אך מכוניתו של ג'ו נסעה לכיוון אחר ולאו אמר לויטו שג'ו לא חלק מהעסקה, אחרי שג'ו הצליח לשרוד הוא הצליח לברוח לשיקגו ושהה שם כמה שנים.

הנרי תומאסינו (1911–1951) – חבר לשעבר במשפחת קלמנטה. הנרי ביקש מויטו להצטרף למשפחת פלקון ומשימתו הייתה להרוג את לאו שלבסוף החליטו השניים שלאו יעזוב את העיר. הנרי, ג'ו וויטו התחילו להתחבר אך מהר מאוד הטריאד הרגו אותו וטוענים שהוא היה סוכן ממשלתי. מותו הוביל לסוף המשחק.

מרטי סנטורלי (1935–1951) – נער העובד בשביל משפחת פלקון. מרטי וויטו נפגשים על ידי ג'ו. מרטי וג'ו נפגשו כאשר ויטו היה בכלא. ג'ו נוהג לכעוס על מרטי ותמיד לתת לו ביקורת על מה שהוא עושה. באחד המשימות מרטי מציל את ג'ו ממוות. לבסוף מרטי בא עם ויטו וג'ו להתנקש באלברטו. מרטי מחכה להם מחוץ למלון וכאשר ויטו וג'ו ברחו מהמלון הם ראו את שמרטי מת וגופתו שם. ג'ו חש רגשות אשם על מותו.

משפחת הפשע וינצ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

דון פרנק וינצ'י (1880–1952) – ראש המשפחה. פרנק וחברו לאו הקימו את המשפחה. בגלל גילו של פרנק הוא שולח את לאו במקומו ובגלל זה הוא נראה רק פעמים אחדות. מת מזקנה ב-1952.

לאו גלנדהסגנו ויועצו של פרנק וינצ'י. הוא ופרנק הקימו את המשפחה ולאו היה נשלח פעמים רבות על ידי פרנק. לאו פגש את ויטו בכלא וויטו נכנס מהר לכנופייתו. ויטו הציל את לאו מהנרי ובגלל זה לאו הרגיש שהוא חייב משהו לויטו. הוא שלח את ויטו להרוג את קרלו פלקון ולבסוף נסע לחגוג עם ויטו את הניצחון. מופיע גם בסוף המשחק השלישי.

דרק פאפלרדו (1907–1951) – אחד מבכירי המשפחה ומנהל בנמל העיר. הוא היה מנהלו של אביו של ויטו והוא גם זה שרצח ביחד עם סטיב את אביו של ויטו. אחרי שויטו גילה זאת הוא הרג את שניהם במהלך קרב יריות שבו הא מחסל עם רובים ואקדחים אותם ואת החיילים שלהם.

פפה קוסטה (1952–1900) – אחד מחברי המשפחה. שויטו היה בכלא הוא פגש את פפה ושניהם היו בכנופייתו של לאו. לאחר שויטו יצא מהכלא פפה הוצג פעמים אחדות. נהרג על ידי ג'ימי באמצע הקמפיין בחבילת ההרחבה Jimmy's Vendetta לאחר שג'ימי גילה שפפה קוסטה לקח חלק בשליחתו לכלא.

סטיב קווין (1908–1951) – סגנו של דרק בנמל. סטיב לא חבר רשמית במשפחה בגלל שהוא לא איטלקי, הוא חצי אירי וחצי הולנדי. סטיב עוזר כמה פעמיים לויטו אך לא מחבב אותו. לבסוף ויטו מגלה שסטיב ודרק רצחו את אביו ולכן הוא הורג את שניהם.

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Vegas Pack[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה קטנה אשר מוסיפה לויטו שתי חליפות מהודרות ושתי מכוניות חדשות.

War Hero Pack[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה קטנה אשר מוסיפה לויטו שני מדים צבאיים חדשים ושני רכבים צבאיים חדשים.

Renegade Pack[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה קטנה אשר מוסיפה לויטו שני בגדים חדשים ושתי מכוניות חדשות.

Greaser Pack[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה קטנה אשר מוסיפה לויטו שני רכבים של כנופיית ה-Greaser ושני בגדים חדשים.

Made Man Pack[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה קטנה אשר מוסיפה לויטו שני רכבים חדשים ושני בגדים חדשים.

The Betrayal of Jimmy[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה אשר מוסיפה מספר משימות. במשימות מסופר על ג'ימי, וונדטה קרוב משפחה של ויטו וגנגסטר שכיר שעובד בשביל אנשים מסוכנים מהעולם התחתון. החבילה לא זמינה בכל מקום בו החבילות האחרות זמינות והקמפיין שלה נחשב לקמפיין קצר מאוד. לחבילה יש המשך ששמו Jimmy's Vendetta אשר יצא הפעם לכל מקום שבו יצאו החבילות האחרות.

Jimmy's Vendetta[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה אשר מוסיפה מספר משימות. המשימות מתמקדות בג'ימי שהוא בורח מהכלא יוצא למסע נקמה שבסופו הוא הורג את פפה מהמשחק המקורי בגלל הוא גרם לזה שישלחו אותו לכלא . ההרחבה בנויה בצורה שונה מהמשחק המקורי, הפעם המשחק הוא בעולם ממש פתוח בו השחקן יכול לטייל וכאשר רוצה לעשות משימה הוא הולך לסימן על המפה. שם הוא מקבל בכתוביות את מה שהוא צריך לעשות ולמה ויוצא למשחק. אם השחקן מבצע פעלולים, נהיגה מהירה, הריגה, ויריות בראשו של האויב הוא מקבל נקודות שבסוף המשימה מצטברות והוא מקבל את הסכום הכללי. מלבד זאת לכל משימה יש זמן וברגע שהזמן נגמר השחקן נפסל. בסוף המשימה מקבל השחקן בונוס על הזמן. השחקן יכול גם לשמור את המשחק כך שהוא יוכל לחזור לנקודה שבה שמר. בקמפיין הזה גם פפה מהמשחק המקורי נהרג במשימה האחרונה לאחר שג'ימי גילה שהוא הלשין עליו למשטרה

Joe's Adventures[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת הרחבה אשר מוסיפה מספר משימות. המשימות מתמקדות בחברו הטוב של ויטו, ג'ו בזמן שויטו היה בכלא. המשחק מתחיל כאשר ג'ו מגלה שויטו נתפס ולוקה שולח את ג'ו לגלות מי הלשין על ויטו ואז אחרי שג'ו מגלה מי הלשין על ויטו הוא הורג אותו . בסוף לוקה מבטיח שהוא יגרום שויטו לא יכנס לכלא ואחרי שויטו כן נכנס ג'ו מפסיק לעבוד עם לוקה ומתפטר. לאחר מכן מתחיל ג'ו לעבוד עם משפחת פלקון ולנקום באנשים שהלשינו על ויטו עד שהוא הורג את מי שבאמת הלשין על ויטו. המשחק בנוי בצורה של Jimmy's Vendetta, השחקן הולך לסימן על המפה, מקבל כתוביות והולך למשימה בה יש לו זמן והוא מקבל נקודות על פעולות שהוא עושה. לג'ו יש משימות עם אדי, מארטי, ג'וספה, טוני באלאסטרמו ועוד דמויות מהמשחק המקורי ודמויות חדשות. המשחק מוסיף גם בגדים חדשים, רכב חדש והמפה גדלה ואפשר להיכנס לאזורים שהיו סגורים במשחק המקורי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Mafia II בוויקישיתוף