Master of Orion II

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאסטר אוף אוריון 2
Master of Orion II: Battle at Antares
הכריכה על הקופסה של המשחק
הכריכה על הקופסה של המשחק
כללי
תאריך הוצאה 1996
סוגה משחק אסטרטגיה (תורים)
פיתוח Simtex
הוצאה לאור מיקרופרוס עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, צרפתית, גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Microprose (מחשב אישי)
MacSoft (מקינטוש)
סדרה Master of Orion עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, משחק רשת
פלטפורמות MS-DOS, חלונות 95, מקינטוש
המשחק הקודם Master of Orion עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Master of Orion III עריכת הנתון בוויקינתונים
www.masteroforion.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Master of Orion II: Battle at Antares (בקיצור MOO2) הוא משחק ההמשך הראשון ל-Master of Orion. בדומה לקודמו, זהו משחק אסטרטגיה מבוסס תורים, בו על השחקן להקים אימפריה בין-כוכבית, לפתח מדע מתקדם, לבנות צי חלליות, לסייר במרחבי הלא נודע ובמידת הצורך להילחם ולכבוש. כמו קודמו, הוא פותח על ידי חברת Simtex בידי המעצב סטיבן ברצייה.

גרסת החלונות 95 וגרסת ה-MS-DOS שווקו על ידי Microprose ב-1996, גרסת המקינטוש שווקה על ידי MacSoft שנה מאוחר יותר. בין השינויים, נוספה אפשרות לשחק ברשת והגרפיקה עודכנה. אחד השינויים העיקריים ב-"MOO2" בהשוואה לקודמו, הוא ההצגה של מנהיגים. למנהיגים היו יכולות מיוחדות שאפשרו, בין השאר, שיפור בתפוקה על כוכבים וניהול ספינות טוב יותר כמו התקפה טובה יותר, הגנה ועוד. משחק ההמשך הוסיף עוד שלושה גזעים חדשים, כמו גם אפשרות ליצור גזעים מותאמים אישית. הנטייה של כל גזע לתחומי מחקר מסוימים הוסרה, מה שהפך את המחקר ליותר הומוגני. האפשרות לשלוט בחקלאות, בתעשייה ובמחקר בכוכבים שלהם הורחבה במידה רבה, מה שמאפשר לשחקן להקים מבנים מסוימים כדי לשפר את התפוקה או להקצות יחידות אינדיבידואליות של אוכלוסייה למגזרים אחרים. יסודות המשחק הללו באו כמעט ישירות ממשחק מוקדם יותר של Master of Magic ,Simtex. ברמה הטקטית, השחקן שולט על כל חללית בנפרד, ולא בקבוצות של חלליות מאותו דגם.

אף על פי ש-"MOO2" זכה להצלחה, הוא קיבל ביקורת מעורבת ממעריצים של המשחק המקורי. חלקם אהבו את התוספות שהוכנסו למשחק, בעוד אחרים אהבו את המשחקיות הפשוטה של המשחק המקורי, כשלדעתם התכונות החדשות ב-MOO2 לא נחוצות והתנגדו למהירות הלמידה בשימוש במשחק. הרוב סברו שהמשחק הוא המשך ראוי לקודם.

סיפור רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריכה חלופית למשחק.

בעבר הרחוק של הגלקסיה שתי אימפריות אדירות נלחמו מלחמת שמד. בתום המלחמה ניצחו האוריונים (באנגלית:"Orions") את האנטריאנים (באנגלית: "Antareans"). האוריונים כלאו את אויביהם המושבעים בתוך "יקום כיס". לאחר אירועים אלו האוריונים נעלמו באופן מסתורי, כשהם מותירים מאחור שרידים לטכנולוגיה המתקדמת שלהם. כוכב הבית שלהם, עשיר להפליא ועליו אוצרות ידע מופלאים, נותר ריק מיושב ועליו מופקד שומר אימתני שתוקף כל מי שמעז לפקוד את הכוכב.

עם תחילת המשחק, מספר גזעים, כולל את בני האדם, מתפתחים עד לדרגת מסע בחלל, ושואפים לבנות אימפריות משלהם. בערך באותו הזמן האנטריאנים מתחילים להגיח מיקום-הכלא שלהם. כשהאימפריות החדשות נאבקות אחת בשנייה, הן צריכות להגן על עצמם מפני האנטריאנים.

כל הגזעים המופיעים במשחק הראשון מופיעים מחדש כאן, אף כי השתנו בדרכים רבות. חלק מהשינויים הם:

  • האלקארי יותר דומים לפטרוזאור מקנרית
  • הבולראטי דומים יותר לבולדוג מדוב
  • לפסילונס יש עכשיו רק שתי ידיים והם לא דומים לבני אדם
  • הדארלוקס נחשפו כמשני צורה עם מראה מטושטש
  • למרשיאנים יש מנהיג זכר, בעוד שבמשחק הראשון הם היו מטריארכליים
  • הסיליכוידס הם יותר בצורת גביש מאשר צורה שקופה

התווספו שלושה גזעים חדשים:

  • אלאריאנס, גזע מטריארכלי, דמוי אדם וגזע טלפתיים
  • גנולאמס, גזע גמדי עם מומחיות במסחר
  • טרילאריאנס, יצורי ים בין-מימדיים

אפשר לנצח על ידי כיבוש כל הגזעים האחרים, להיבחר במועצה הגלקטית כמנהיג הגלקסיה, לבנות שער בין ממדי ולהביס את עולם הבית של האנטאריאנים (מעשה כל כך מרשים שכל הגזעים האחרים במשחק מוכנעים בקלות). בנוסף, הבסת השומר ואכלוס הכוכב אוריון (באנגלית: "Orion") נותנת לשחקן בן ברית חדש: אדמירל לוקנאר, אחרון האוריונים. לוקנאר מביא ספינת קרב אוריונית חזקה מאוד, האבנג'ר ("Avenger"). בצורה מוזרה, אדמירל לוקנאר, האוריון היחיד שאי פעם נראה, דומה מאוד לבן אדם.

משחק ברשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Master of Orion II" יצא עבור MS-DOS, חלונות 95 ו-Mac OS יחד אפשרות לשחק ברשת. לרוע המזל, משחק הרשת לא מתואם בין הגרסאות. הייתה תמיכה במשחקי רשת של "MOO2" על ידי TEN, אך לאחר ש-TEN נסגרה ב-1999 דפדפני משחקים המשולבים עם הדמיית IPX כמו Kahn ו-Kali סיפקו פלטפורמות חדשות לקהילה המקוונת. Khan נהיה פחות חשוב בגלל אי-ההתאמה עם חלונות XP, אבל בינתיים ל־Khan הופיעו שתי חלופות: Hamachi ותכנה שמדמה את DOS - גרסה 0.65 של DOSBox שתומכת ב-IPX. שחקני המשתמשים ב-Kali שוקלים לעבור להשתמש ב-DOSBox כפתרון דה פקטו עבור משחקי רשת, אחת הסיבות היא ש-DOSBox מטפל במערכות הפעלה אחרות כמו לינוקס וחלונות 2000. יתר על כן, גרסת ה-DOS היא הרבה יותר יציבה ויש בה פחות עיכובים מגרסת החלונות בנוגע למשחק הרשת (גרסת החלונות נחשבת ללא שימושית בכלל). גם שנים לאחר שיצא עדיין מקבלים שרת הצ'ט "kali chatserver 138" וערוץ ה-"irc.quakenet.org#moo2" IRC ביקורים משחקני רשת של המשחק.

טלאי העדכון בגרסה 1.31 הוא הטלאי הרשמי האחרון, הוסיף (יחד עם דברים נוספים) אפשרות של "יוזמת ספינות". בבחירת האפשרות הזו התוקף לא יקבל אוטומטית את האפשרות להכות ראשון. יוזמת ספינות נותן את האפשרות לתקוף ראשון האפשרות לזוז ולתקוף לספינה עם היזמה הגבוהה ביותר. היזמה נקבעת על ידי חישוב חלק קרן ההתקפה ועוד מהירות התקיפה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]