Origin (אלבום של אוונסנס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Origin)
Origin
אלבום דמו מאת אוונסנס
יצא לאור 4 בנובמבר 2000
הוקלט 2000
סוגה מטאל אלטרנטיבי
שפה אנגלית
אורך 46:27
חברת תקליטים ביג וויג אנטרפריזס
כרונולוגיית אלבומים של אוונסנס
Sound Asleep
(1998)
Origin
(2000)
Fallen
(2003)

Originעברית: מָקוֹר) הוא אלבום הדמו הראשון של להקת הרוק האמריקאית אוונסנס. האלבום יצא ב-4 בנובמבר 2000, והוא הופק על ידי חברת התקליטים ביג וויג אנטרפריזס. לאלבום הוקלטו רק 2,500 עותקים בשל חוסר תקציב, שנמכרו בהופעה חיה של הלהקה בליטל רוק, ארקנסו, ובאתר האינטרנט של חברת ההקלטות. לאלבום יצאו מספר גרסאות פיראטיות שנמכרות ביותר מ-300$ ב-eBay, ובכך הפכו את האלבום המקורי לקשה להשגה.

Origin מכיל גרסאות מוקדמות יותר של השירים "My Immortal",‏ "Imaginary" ו-"Whisper", שירים שהוקלטו מאוחר יותר בגרסה חדשה לאלבום האולפן הראשון של הלהקה, Fallen. סגנון המוזיקה של האלבום שונה בצורה ניכרת משאר האלבומים של הלהקה.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Anywhere" (רצועה נסתרת)
  2. "Origin"
  3. "Whisper"
  4. "Imaginary"
  5. "My Immortal"
  6. "Where Will You Go"
  7. "Field of Innocence"
  8. "Even In Death"
  9. "Anywhere"
  10. "Lies"
  11. "Away From Me"
  12. "Eternal"

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים שלא נכנסו לאלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה המקורית של Origin ישנו שיר חבוי שנמצא בתחילת האלבום. השיר החבוי הוא גרסת אאוט-טייק (outtake) לשיר "Anywhere", אותו ניתן לשמוע על ידי לחיצה על הכפתור "השיר הקודם" כאשר נמצאים בשיר הראשון.

באאוט-טייק ניתן לשמוע את דייוויד הודג'ס שר בקול גבוה. לאחר מכן הוא אומר לאדם שמקליט: "אתה לא שומר את זה". מיד אחר כך ניתן לשמוע את בן מודי אומר: "יש הרבה דעות קדומות נגד זומבים" [בתרגום חופשי], שורה שלקוחה מהסרט "My Boyfriend's Back".

נחתכו מהאלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני שירים נחתכו מהאלבום: "Listen to the Rain" (שנכתב על ידי איימי לי לסיום בית הספר שלה, בו מופיעה גם מקהלת בית הספר), והשיר "Demise" (קטע אינסטרומנטלי שנלקח מתוך השיר "Field of Innocence"). תחילה תוכנן שהשיר "Eternal" יהיה שיר מספר 11, "Listen to the Rain" שיר מספר 12 ו-"Demise" שיר מספר 13, אולם מאוחר יותר הוחלט למזג את "Eternal" עם "Demise".

שני שירים נוספים שלא נכנסו לאלבום הם "Catherine", שנכתב על ידי איימי לי ובן מודי איתו הם הופיעו בבית קפה מול מספר מצומצם של אנשים, כמו גם השיר "Spanish".

עיצוב האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הקדמי של עטיפת האלבום עוצב על ידי המתופף רוקי גריי. בעטיפה ניתן לראות רקע בצבעים אדום ושחור, עליו כתובה המילה Evanescence לאורך ולרוחב. ניתן גם להבחין בדמות של אישה ברקע.

החלק האחורי של עטיפת האלבום הוא באותם צבעים, עליו יש שלוש תמונות שונות של הפסל "Angel of Grief", אותה תמונת פסל שמופיעה על עטיפת האלבום Evanescence EP. כמו כן, בחלק האחורי כתובות מילים מתוך השיר "My Immortal".

הוצאה מחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מהאוסף, The Ultimate Collection, האלבום Origin ישוחרר מחדש בפורמט תקליט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]