PEGIDA

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
PEGIDA
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון דרזדן עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים לוץ בכמן עריכת הנתון בוויקינתונים
יושב ראש לוץ בכמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 20 באוקטובר 2014 – הווה (9 שנים ו־25 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
pegida.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פטריוטים אירופאים נגד האיסלמיזציה של המערב (גרמנית: Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes), בקיצור PEGIDA או Pegida, הוא ארגון פוליטי גרמני שנוסד בעיר דרזדן באוקטובר 2014. הארגון מארגן הפגנות שבועיות נגד מה שהוא מכנה אסלאמיזציה של העולם המערבי, בקריאה לחקיקה מגבילה יותר במדיניות ההגירה הגרמנית.

למול פעילות הארגון נוצרה תופעה הולכת וגדלה של הפגנות-נגד בכל רחבי גרמניה, עד כי בינואר 2015 מספר מפגיני הנגד עלה על מספר המפגינים ב-PEGIDA. פוליטיקאים גרמנים, אנשי דת, ומנהיגי תעשייה האשימו את PEGIDA בקסנופוביה ואסלאמופוביה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון PEGIDA נוסד באוקטובר 2014 על ידי לוץ בכמן(אנ') המנהל סוכנות יחסי ציבור בדרזדן.[1] בכמן קיבל את ההשראה להקמת הארגון אחרי שהיה עד להפגנה של תומכי מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) ב-10 באוקטובר 2014 בדרזדן. ביום שלמחרת הוא הקים קבוצה בפייסבוק הנקראת "Patriotische Europäer Gegen die Islamisierung des Abendlandes" ("אירופאים פטריוטים נגד האיסלמיזציה של המערב") אשר בתחילה הייתה מכוונת בעיקר נגד משלוחי הנשק ל-PKK.

מספר ימים קודם קבוצה של מוסלמים, כנראה סלפים, תקפו באכזריות תומכי PKK אשר התאספו אחרי הפגנה כנגד המדינה האסלאמית. באותו יום יזידים ומוסלמים צ'צ'נים התעמתו באלימות בעיר סל שבגרמניה. ב-26 באוקטובר אורגנה הפגנה על ידי תנועה המתקראת "חוליגנים נגד סלפים", מתוך 5,000 המפגינים שהופיעו לפחות 400 פעילי ימין קיצוניים התפרעו במרכז העיר קלן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא PEGIDA בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Connolly, Kate (15 December 2014). "Estimated 15,000 people join ‘pinstriped Nazis’ on march in Dresden" on march in Dresden". The Guardian. Retrieved 4 January 2015.
ערך זה הוא קצרמר בנושא גרמניה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.