Prey For Nothing

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Prey For Nothing
Prey For Nothing, 2016
Prey For Nothing, 2016
מוקד פעילות ישראלישראל חדרה/בנימינה, ישראל
תקופת הפעילות מ-2005
זרם מטאל
סוגה

דת' מטאל מלודי

מטאל מתקדם
חברת תקליטים Massacre Records
אתר הבית
חברים
יותם "דפיילר" אבני (שירה),
מיכאיל רוטן (גיטרה),
דימה קוגן (גיטרה),[1]
בן ״ג׳ונג׳י״ ארנון (באס),
יפתח לוי (תופים)
חברים לשעבר
יניב עבודי (גיטרה)
אמיר סלומון (באס)
חן פוגל (גיטרה)

Prey For Nothingתרגום חופשי לעברית: "טרף לשום דבר"), היא להקת דת' מטאל מלודי ופרוגרסיב מטאל ישראלית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה ב-2005 על ידי שני חברים, יניב עבודי ואמיר סלומון, אשר ביקשו להמשיך ליצור יחד בעקבות פירוק להקתם הקודמת, "Damnnation".

השניים צירפו אליהם את יפתח לוי שלקח חלק בלהקתם הקודמת גם כן, אך עזב לשנת לימודים באקדמיה למוזיקה בלוס אנג'לס, מה שהביא לדעיכתה של הלהקה הקודמת.

כשחזר, החלו שלושת חברי הלהקה לעמול על חומר מוזיקלי חדש שיהיה אפל יותר וכבד יותר מהחומר הקודם.

לאחר ההחלטה לפנות אל סולן שמתעסק במטאל קיצוני ולא בשירה מלודית, חברו השלושה אל יותם "Defiler" אבני, שהיה בזמנו חבר בלהקת "Abed" ועבד עם סלומון ועבודי באותה השנה על הרכב מחווה ללהקת המטאל דת'.

אלבום הבכורה Violence Divine[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיטריסט הלהקה, 2016

הארבעה החלו לעבוד על אלבום בכורה, שהוקלט באולפני האנסן בדנמרק בסוף אפריל 2007, אולפן הנחשב ליוקרתי. האלבום Violence Divine יצא לאור בחברת התקליטים Rusty Cage Recods(הקישור אינו פעיל) ההולנדית ב-2008.[2]

האלבום זכה להצלחה בישראל ובעולם ואף נבחר גם כאחד מעשרת אלבומי השנה של מגזין המטאל הישראלי "מטאליסט" לשנת 2008 [3]

במהלך שנת 2008 הצטרף ללהקה גיטריסט וסולן להקת "Eternal Gray" לשעבר אייל גלוטמן. גלוטמן שירת בתפקיד גיטריסט הלהקה עד שנת 2009, והוחלף על ידי גיטריסט להקת "Vipress" טל בכר, אשר נגן גם בלהקת "Betrayer" ובסיבובי ההופעות של להקת המטאל המצליחה בישראל "Orphaned Land".

המוזיקה נכתבה ברובה על ידי גיטריסט הלהקה היחיד דאז, יניב עבודי, ומילות השירים נכתבו על ידי יותם "Defiler" אבני. האלבום יצא בהולנד בתאריך האוגוסט 2008, ובשאר העולם בספטמבר של אותה השנה. האלבום מכיל 12 שירים, מתוכם 2 קטעים אינסטרומנטליים.

האלבום הופץ על ידי חברת התקליטים Rusty Cage Records במרבית מדינות אירופה ובארצות הברית.

עטיפת האלבום עוצבה על ידי המעצב הגרפי הישראלי אלירן קנטור [1][4] אשר עיצב מגוון עטיפות של הרכבי מטאל ורוק כבד בארץ ובעולם. העטיפה, המתארת את דמותה של מריה הקדושה המחזיקה במקום דמות התינוק של ישו - פגז M21 ("קטיושה"), מסמלת את רוח האלבום - המכיל שירים העוסקים במתחים הישראליים כמו זהות ישראלית תחת משברי המלחמה, האובדן והזירה ההסברתית בישראל שלאחר מלחמת לבנון השנייה.

האלבום Against All Good And Evil[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה, 2016

ב-14 באוקטובר 2010 הודיעה הלהקה שתכנס להקלטות אלבומה השני באולפני הרץ בפולין.

הלהקה טסה במהלך נובמבר 2010 לצורך הקלטת האלבום, ההקלטה נמשכה כשבועיים. האלבום, אשר נקרא "Against All Good & Evil" (כנגד כל הטוב והרע) מכיל 13 רצועות ארוך בהרבה מאלבום הבכורה של ההרכב.

לדברי אבני בתוכנית הרדיו "מת על מטאל", הלהקה לא חיפשה ליצור אלבום המשך ל-Violence Divine אלא להתעלות עליו ולהוכיח שהם מסוגלים ליותר מבחינה מוזיקלית.

הלהקה הוציאה לאחר הקלטות האלבום תקליטור סינגל בעל 4 שירים, ביניהם גם גרסת ביצוע לשירם של להקת הפופ Alphaville משנות ה-80, Big In Japan.

לאחר תחלופה בהרכב הגיטריסט השני, התקבע ההרכב עם צירופו של הגיטריסט טל בכר אשר גם תרם בכתיבת חלק מהשירים באלבום.

החומר המוזיקלי נאסף משנת 2008 עד שנת 2010, ואת המילים כתב יותם "Defiler" אבני, כששני שירים נכתבו בעזרתם של דוידאבי דולב, סולן להקת הרוק האוונט-גארדית "Of Marble's Black" ועזרתה של רוני שפנדורף.

האלבום יצא בדצמבר 2011 בכל העולם והוא הופק והופץ על ידי חברת התקליטים הגרמנית "Massacre Records". את עטיפת האלבום עיצב פול ג'רארד, מעצב אנגלי מתחום הקולנוע.

לפי אבני, האלבום איננו פוליטי במהותו אלא יותר פילוסופי וחברתי במובן הרחב של המילה. שם האלבום, וכמו כן שירי הנושא בו, הם עיוות מכוון של כתביו של הפילוסוף פרידריך ניטשה אשר כתב את הספר מעבר לטוב ולרוע.

הלהקה הוציאה לאור מתוך אלבום זה שני וידאו-קליפים, לשירים My Final Relapse ולשיר Chekhov's Gun אשר עוסק בסיפור המתוקשר מאחורי רצח רוז פיזם.

האלבום The Reasoning[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתופף הלהקה
סולן הלהקה, יותם אבני, 2016

באפריל 2013 הוציאה הלהקה אלבום קצר-נגן בשם "Sacred Evolution" בהפצה עצמית. תקליטור זה הכיל שיר מקורי חדש בשם "Sacred Evolution" שלימים ייכלל בגרסה שתוקלט מחדש גם באלבומם השלישי של ההרכב. כמו כן התקליטור הכיל גרסאות כיסוי ללהקות U2 ו-Metallica, שיר בהופעה חיה מהאלבום הקודם וגרסה מוקדמת של היצירה האינסטרומנטלית Sumonning Sickness מאלבום הבכורה.

הלהקה שחררה וידאו-קליפ לגרסת הכיסוי שלהם לשיר Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me של U2 מיד לאחר צאת התקליטור.

במהלך שנת 2013 לאחר צאת "Sacred Evolution" נפרדו דרכם של הגיטריסט טל בכר והלהקה. הלהקה צירפה לשורותיה את הגיטריסט חן פוגל, בוגר בית הספר רימון, אך לאחר שנה בהרכב ומספר בודד של הופעות, החליט פוגל לעזוב את הלהקה ולהתמקד בלימודיו האקדמאים. במהלך שנת 2014 הלהקה הקליטה את אלבום האולפן השלישי שלה, אשר נקרא "The Reasoning" (ההנמקה). אלבום זה מכיל 11 רצועות והוא הוקלט באולפני הלהקה הפרטיים ברשות יניב עבודי.

בראיון שאמר אבני בתוכנית הרדיו "התוכנית הסודית" עם רונן צומר, הלהקה שאפה ליצור נישה משלה עם אלבומה השלישי. לצורך כך האלבום יצא להורדה מאתר הלהקה ב-21 בדצמבר 2014 ללא עלות וללא אמצעי לשלם עליו.

שירי האלבום נכתבו כולם על ידי יניב עבודי למעט מספר חלקים בשירים אשר נכתבו על ידי חן יפתח לוי וחן פוגל, אשר עזב את הלהקה בסיום תהליך העבודה על האלבום.

מילות האלבום נכתבו על ידי יותם "Defiler" אבני בעזרתה של רוני שפנדורף, באותה העת בת זוגו.

לאלבום הוסף גרסת כיסוי ללהקה Death, מההרכבים המוזיקליים המשפיעים ביותר על הלהקה עצמה, לשיר Mentally Blind.

את עטיפת האלבום עיצב אמיר סלומון, בסיסט הלהקה.

באלבום משתתף זמר המטאל האיטלקי פאביו ליונה, סולנה של להקת המטאל הסימפונית Rhapsody, בשיר יוצא הדופן Shrouded Haven. שיר זה הנו חורג בתכלית מסגנונה המוזיקלי אשר לרוב נע בתחום המטאל הכבד והמתקדם.

האלבום נחשב לאלבום הנעלם של ההרכב, משום שלא הופץ על ידי חברת תקליטים או חברה ניהולית אחרת.

במהלך שנת 2015 הוציאה הלהקה ליריקס-וידאו (וידאו אנימציה הכולל את מילות השיר) לשירם The Devil's Words From The Angel's Mouth.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יותם אבני, סולן הלהקה בהופעה של אינפי סנואו
נועה גרומן מלהקת Scardust כזמרת אורחת בהופעת הלהקה

יניב עבודי, יפתח לוי ואמיר סלומון ניגנו במספר הרכבי מטאל בעבר ובהווה, ביניהם "Metal Scent" (בעבר "ריח מטאל"), להקת הדת' מטאל "Spawn Of Evil", להקת הרוק "מיתרים", ואף בתור להקת הליווי של סולנה המקורי של "Iron Maiden" פול דיאנו.

יותם "Defiler" אבני, מעבר להיותו סולן בעברו במספר להקות מטאל מקומיות, גם השתתף בתפקיד אורח באלבומיהם של "Amaseffer", "Salem" וכתב טקסטים עבור מגוון להקות מטאל בישראל כמו "Acropolis", "עם הספר" ואף "Orphaned Land". בנוסף, אבני השתתף כזמר אורח באלבומה של אינפי סנואו ובהופעות חיות שלה. אבני הוא גם כתב מטאל במגזין המטאל הישראלי "מטאליסט". במרץ 2011 התפרסם ראיון מקיף עם אבני אודות פועלו וגישתו במוזיקה ובחיים ככללם בפורטל החדשות של ynet במדור התרבות. לדבריו של אבני, אשר היה בעברו אחראי משמרת בחדר המתים בנהריה גם בתקופת מלחמת לבנון השנייה, המשרה העניקה לו פרספקטיבה ופרופורציה על החיים והמוות, ובין היתר גם היוותה השראה לשיריו.

בשנת 2015 עזב יניב עבודי ממייסדי ההרכב את הלהקה מסיבות אישיות. את מקומו ואת מקומו של חן פוגל אשר עזב בשנה הקודמת החליפו דימה קוגן, אשר ניגן עם להקת הרוק Hunch ומיכאיל רוטן, גיטריסט להקת המטאל ההולנדית Fuelblooded אשר העתיק את מקום מגוריו לישראל.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Violence Divine ‏ - 2008
  • My Final Relapse (מיני-אלבום) - 2011
  • Against All Good and Evil ‏ - 2011
  • Sacred Evolution (מיני-אלבום) - 2013
  • The Reasoning ‏ - 2014
  • Kivshan ‏ - 2021

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Prey For Nothing בוויקישיתוף
כתבות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]