Quake (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוויק
Quake
כללי
תאריך הוצאה
  • Quake - 22/06/1996
  • Quake 2 - 1997
  • Quake 3 - Arena - 1999
  • Quake 4 2005
  • Enemy Territory: Quake Wars - 2007
סוגה פעולה גוף ראשון
פיתוח id Software,Splash Damage
הפצה Activision
סדרה

ראשון: Quake

אחרון: Quake Champions
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Windows
מדיה DVD
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Quake" היא סדרת משחקי וידאו, שפותחה על ידי חברת id Software. סדרת המשחקים Quake נחשבת לאחת מהסדרות המצליחות ביותר של חברת id Software, כאשר המשחקים Quake 1, Quake 2 ו-Quake 3 מכרו בסך-הכול למעלה מארבעה מיליון עותקים. בסוף שנת 2005 יצא משחק ההמשך לסדרה בשם Quake 4 אשר ממשיך את העלילה מהמקום בו הפסיקה במשחק השני (לשלישי לא הייתה עלילה, משום שהוא התבסס על משחק מרובה משתתפים ברשת האינטרנט).

המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבולוציה של סדרת המשחקים

Quake‏ (1996)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Quake

המשחק הראשון הופץ על ידי Activision ב-22 ביוני 1996[1]. במשחק Quake התרחשה התקדמות משמעותית בגרפיקה התלת-ממדית, באמצעות השימוש במודלים פוליגונים במקום ספרייטים. שינוי משמעותי נוסף הוא שימוש באור דינמי. המשחק ידוע בפסקול שלו, שמבוצע על ידי טרנט רנזור, סולנה של הלהקה ניין אינץ' ניילז.

במשחק השחקן הוא חייל בלי שם, אשר נשלח דרך פורטל כדי לעצור את האויב, בשם הקוד "קוויק". הממשל ערך ניסויים עם טכנולוגיית פורטלים, ומדענים הצליחו להכין פורטל בשם "Slipgate". עם זאת, משהו השתבש ונפתח פורטל למימד שאינו ידוע. מפלצות החלו לעבור מהפורטל והרגו כל מה שנקרה בדרכן. על החייל, בין השורדים הבודדים שנשארו, מוטלת המשימה להיכנס למימד האחר - המבוסס על העולם הדמיוני במיתוסי לאבקראפט, להרוג את כל האויבים שנקרים בדרכו, למצוא את היציאה כדי לעבור לשלבים הבאים, במטרה לגלות ולחסל את היצור האחראי להתקפות[1].

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימים מספר משחקי המשך למשחק Quake:

Quake 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Quake 2

יצא בשנת 1997 למחשב האישי ולקונסולות. המשחק אינו קשור מבחינה עלילתית למשחק הראשון, אלא מהווה לו המשך רק מבחינת סדר. עלילת המשחק מתרחשת בעתיד, ועוסקת בפעולת תגמול של בני האדם על כוכב חייזרי עוין - שפלש לכדור הארץ וזרע הרס וחורבן - ממנה נשאר נחת חלל בודד הנשלח לסיים את המשימה. כמו כן, המשחק מציע אפשרות למשחק מרובה משתתפים עם מצבים שונים, משופר בהרבה מהמשחק הראשון. בזכות כל זאת, המשחק זכה להצלחה מסחררת וזכה בתואר משחק השנה של 1998.

Quake 3: Arena[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Quake 3: Arena

יצא בשנת 1999 למחשב האישי ולקונסולות. בניגוד למשחקים הקודמים, למשחק הנ"ל אין עלילה משלו, והוא מתבסס על משחק מרובה משתתפים - רובו ברשת האינטרנט, בדומה למתחריו - Counter-Strike ואנריל טורנמנט - שגם מבוססים על משחק מרובה משתתפים.

Quake 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Quake 4

יצא בשנת 2005. פותח על ידי Raven Software בשיתוף עם id[2]. מבחינה עלילתית, מדובר במשחק המשך ל-Quake II, המשתמש במנוע הדום 3 החדשני והמשופר. עלילת המשחק עוסקת בצוות של נחתי חלל, חלק ממבצע המשך למבצע שתואר במשחק השני, הנועד לחסל פלישות עתידיות אל כדור הארץ. המשחק מציע שלל אפשרויות ביניהם עבודה עם לוחמים נוספים, שיפור במערכת הלחימה ומצב מרובה משתתפים שמבוסס על Quake 3.

Enemy Territory: Quake Wars[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Enemy Territory: Quake Wars

יצא לשווקים בשנת 2007 ופותח על ידי Splash Damage בשיתוף עם id. משחק הקדמה ל-Quake 2 ו-Quake 4 מבחינה עלילתית, העוסק בפלישת חייזרים עוינים לכדור הארץ. בדומה לQuake 3 הוא עיקר שימוש לרב-משתתפים, אך במבנה ובמשחקיות התואמת את המשחק Wolfenstein: Enemy Territory (שהוא חלק מסדרת Wolfenstein שגם פותחה על ידי id Software).

Quake Live[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Quake Live

משחק המהווה גרסה חדשה, חינמית ומעודנת יותר ל-Quake III Arena, שהושק במרץ 2009[3]. את המשחק ניתן להוריד ולהריץ דרך הדפדפן. ניתן להורידו בחינם, ובנוסף יש אפשרות לרכישת מנוי, שכולל הרחבה של כמות הזירות, סוגי המשחק ושרתי המשחק.

Quake Champions[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Quake Champions

הכותר המרכזי החדש ביותר בסדרה, שכמו קודמו המצליח Quake 3, מתרכז במשחק מרובה משתתפים ברשת האינטרנט, יחד עם דמויות חדשות, יכולות מיוחדות לדמויות, ושלל חידושים במשחקיות. המשחק הוא חינמי אך יש לשלם עבור פתיחת אפשרויות חדשות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Quake בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אתר למנויים בלבד נועה ליברמן-פלשקס, חגיגות 25 שנים ל-"Quake", המשחק שגרם לרעידת אדמה בעולם הגיימינג, באתר הארץ, 22 ביוני 2021
  2. ^ אילן גלר, העתיד כבר כאן: הדור החדש של משחקי המחשב, באתר TheMarker‏, 12 במאי 2006
  3. ^ יובל בירב, ‏תקווה למשחקי המחשב, באתר גלובס, 3 במרץ 2009