Resource Description Framework

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף RDF)

Resource Description Framework ‏(RDF) הוא סטנדרט של ארגון ה-World Wide Web Consortium‏ (W3C). מטרתו לייצר שיטה להגדרת מקורות מידע (Resources) ברשת האינטרנט, כחלק מארכיטקטורת הרשת הסמנטית של ארגון W3C. הסטנדרט נבנה כדי להיות מובן למכונה ולא כהצגה לבני אדם. RDF בנוי מעל XML ומיוצג כ-Labeled Graph המורכב משלישיות של נושא (Subject), נשוא (Predicate), ומושא (Object).

RDF הוא ההמלצה של ארגון ה-W3C מ-1 בפברואר 2004[1]. הסטנדרט הוא חלק מ-"חזון האינטרנט הסמנטי" של W3C. על פי החזון למידע באינטרנט יש משמעות. מקורות המידע מהאינטרנט מזוהים באמצעות URI. מחשבים יכולים להבין ולעבד את המידע ממקורות שונים ברשת ולשלב אותו לידע.

מודל הנתונים של RDF מייצר גרף ידע המורכב מקודקודים וקשתות. הקודקודים יכולים להיות נושא או מושא. הקשתות הם ההצהרה המייצגת את הקשר בין הנושא למושא. לדוגמה המשפט "השמיים בצבע כחול" מורכב מנושא: "השמיים" וממושא: "כחול". הקשר בין השמיים לבין הכחול הוא "צבע". ולכן השלישייה במשפט זה תהיה

  • Subject – שמיים
  • Predicate – צבע
  • Object – כחול

רכיב בשלשה יכול להיות משאב (Resource) – זהו כל דבר שיש לו URI. הרכיב יכול להיות גם מאפיין (Property) – מאפיין הוא משאב שיש לו שם. הרכיב יכול להיות גם ערך של מאפיין (Property value). ערך של מאפיין יכול להיות משאב אחר.

מסמכי RDF כתובים ב-XML. השפה נקראת RDF/XML. השימוש ב-XML מאפשר החלפת מידע על RDF בין סוגים שונים של מחשבים באמצעות סוגים שונים של מערכות הפעלה ויישומים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Resource Description Framework בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ XML RDF, www.w3schools.com
ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.