She & Him

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
She & Him
She & Him בפסטיבל, אוגוסט 2008
She & Him בפסטיבל, אוגוסט 2008
מקום הקמה פורטלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
סוגה אינדי פופ, אינדי פולק, אלטרנטיב קאנטרי
חברת תקליטים Merge ,Double Six
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
זואי דשנל, M. Ward
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

She & Him הוא הרכב אינדי אמריקאי המורכב מזואי דשנל (שירה, פסנתר ויוקולילי) ו-M. Ward (גיטרה, הפקה). אלבומו הראשון, Volume One, יצא במרץ 2008. הצמד המייסד מורחב על ידי קבוצת מוזיקאים: סקוט מקפרסון (תופים), כריס סקרוגס (גיטרה, מנדולינה) ומייק קויקנדול (בס, גיטרה).

זואי דשנל הייתה בין המועמדים לקבלת פרס גראמי על השיר הטוב ביותר אשר נכתב עבור מדיה ויזואלית (אנ') לשנת 2012 עבור שירה של הלהקה "So Long", אך לא זכתה בו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דשנל ו-M. Ward נפגשו לראשונה על הסט של הסרט The Go-Getter, בו שיחקה דשנל תפקיד ראשי. הבמאי, מרטין היינס, הציג אותם אחד בפני השני וביקש מהם לשיר יחד דואט אשר יתנגן בסוף הסרט, כאשר מוצגות כתוביות עם קרדיט למשתתפים. הם החליטו לשיר אחד מהשירים של ריצ'רד ולינדה תומפסון, "When I Get to the Border". השניים התחברו לאור עניין משותף בהפקות המוזיקליות של ג'ורג' מרטין, פיל ספקטור ובהפקות ספציפיות של ראלף פייר כגון Carter Family.

M. Ward, אשר שמע שדשנל שרה בעבר בסרט Elf (אנ'), הופתע לגלות שהיא גם כותבת שירים אך לא עבדה על המשך קריירה בתחום במוזיקה. דשנל דיברה על הנושא בריאיון למגזין Venus Zine: "תמיד חשבתי שאוכל לשיר ולשחק, אבל בנקודה מסוימת, זה הפך קשה עבורי לחלוק את החלק המוזיקלי. אז הייתי כותבת המון מוזיקה, אבל לא באמת עושה משהו עם זה. לא באמת ידעתי עם מי לשתף פעולה... עד שפגשתי את מאט (M. Ward) והכל הסתדר". דשנל למעשה הקליטה בביתה גרסאות דמו רבות אך נמנעה מלתת להם פרסום ציבורי. M. Ward ביקש לשמוע דוגמה מההקלטות ודשנל נענתה[1]. לאחר מכן החליטו השניים לשתף פעולה והקימו את She & Him.

2006-2010: האלבום Volume One[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזוג שיתף פעולה תחילה באמצעות דואר אלקטרוני, כאשר M. Ward עובד מהסטודיו שלו בפורטלנד שבאורגון ודשנל מביתה בלוס אנג'לס, קליפורניה. לעיר הייתה השפעה רבה על כתיבת השירים והמוזיקה של דשנל, השפעה אשר גרמה לנסיעות ארוכות לאורך הרחובות הגובלים עם החוף תוך האזנה לבריאן וילסון ולשירים ישנים ברדיו. המוזיקה הקליפורנית גם הסתננה לתוך ההפקות של M. Ward באלבום, במידה כזו שזה השפיע גם על עבודות גיטרה מאוחרות יותר שלו עם זמרים מתחום הקאנטרי האלטרנטיבי.

הם הקליטו את האלבום בפורטלנד בדצמבר 2006 ובחודשים פברואר-מרץ בשנת 2007. האלבום הושלם לאחר שלוש סדרות של מפגשים. הוא הוקלט אצל מייק קויקנדל (אנ') ואדם סלזר (אנ') וכן, אחד מהמפגשים נערך בסטודיו של מייק מוגיס (אנ'), באומהה שבנברסקה באביב 2007. דשנל כתבה את כל שירי האלבום המקוריים מלבד השיר "Sweet Darlin", אותו כתבה בשיתוף פעולה עם ג'ייסון שוורצמן. בנוסף לעשרת השירים המקוריים, האלבום כולל שני ביצועים חדשים של הלהקה לשירים "You Really Got a Hold on Me" (סמוקי רובינסון) ו"I Should Have Known Better" (ג'ון לנון ופול מקארטני). האלבום נקרא "Volume One" (עברית: כרך ראשון).

She & Him בהופעה, 2008

לאחר מכן לקח הצמד הפסקה שכן M. Ward ערך סיבוב הופעות ודשנל עסקה במשחק בסרט. האלבום יצא לאור ב-18 במרץ 2008. הופעתם הציבורית הראשונה כלהקה, לעומת זאת, נערכה כשנה וחודשיים לפני כן, במהלך הקרנת הסרט The Go-Getter בפסטיבל סאנדנס. הם הופיעו באורח לא סדיר באירועים אחרים, ביניהם הופעה בפסטיבל South by Southwest במרץ 2008, ויצאו לסיבוב ההופעות הראשון שלהם בחודשים יולי ואוגוסט 2008. בקי סטארק שימשה כזמרת ליווי.

2010: האלבום Volume Two[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 במרץ 2010 שחררה להקה She & Him את אלבומה השני, Volume Two (עברית: כרך שני). האלבום מציג 11 שירים מקוריים אשר נכתבו בידי זואי דשנל ועיבודים לשירים "Ridin' in My Car" (של להקת NRBQ) ו"Gonna Get Along Without You Now" (מאת Patience and Prudence), כמו גם הופעת אורח של קבוצת האינדי פופ Tilly and the Wall, בשיר "In the Sun".

She & Him ערכו סיבוב הופעות במהלך אביב 2010. הם הופיעו בפסטיבלי מוזיקה שונים ברחבי ארצות הברית. הם ערכו סיבוב הופעות גם באירופה וביקרו בלונדון, מדריד, ברצלונה, פריז, ברלין, קופנהגן, סטוקהולם, אוסלו ואמסטרדם. הם נבחרו בידי מאט גריינינג להופיע בפסטיבל המוזיקה All Tomorrow's Parties אשר באנגליה.

2011-2012: האלבום A Very She & Him Christmas[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה השלישי של הלהקה, A Very She & Him Christmas, הוכרז בספטמבר 2011 באתר Pitchfork.com. האלבום יצא לאור ב-24 באוקטובר 2011 וכלל שנים עשר שירי חג-מולד. האלבום מופץ בידי חברת התקליטים העצמאית Merge Records. באתר אמזון נאמר ב-29 בדצמבר 2011 שאלבום זה היה אחד משלושת אלבומי ה-MP3 הנמכרים ביותר במהלך תקופת חג המולד.

2013: אלבום Volume 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

דשנל אישרה בטוויטר שאלבום חדש יצא לאור בתחילת שנת 2013. לאחר מכן הוכרז על האלבום Volume 3 (עברית: כרך שלישי) עם תאריך שחרור של ה-7 במאי 2013 (עבור אירופה ה-13 במאי).

She & Him הכריזו שיבצעו סיבוב הופעות ברחבי ארצות-הברית וקנדה במהלך קיץ 2013.

2014-הווה: Classics[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Volume One, יצא לאור ב-18 במרץ 2008
  • Volume Two, יצא לאור ב-23 במרץ 2010
  • A Very She & Him Christmas, יצא לאור ב-24 באוקטובר 2011
  • Volume 3, יצא לאור ב-7 במאי 2013
  • Classics, יצא לאור ב-2 בדצמבר 2014

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2013: The Capitol Studios Session – EP

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא She & Him בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Melena Ryzik‏, On a New Album, Not Merely Acting Like a Singer, ניו-יורק טיימס, 16 באפריל 2008