סופר ג'וניור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Super Junior)
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סופר ג'וניור
מקום הקמה סיאול עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סינת'-פופ, קיי-פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים SM אנטרטיינמנט, אווקס טרקס, Label SJ עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חברים
Leeteuk
Lee Dong-hae
Choi Siwon
קים רייו-ווק
צ'ו קיו-היון
Eunhyuk
Shindong
קים הי-צ'ול
Yesung עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים לשעבר
Han Geng
Kangin
Kim Kibum עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
Super-Junior M
חברי הלהקה:

Super Junior (בקוריאנית: 슈퍼주니어 בעברית: סופר ג'וניור) או בקיצור SuJu היא להקת בנים דרום קוריאנית שנוצרה על ידי החברה SM אנטרטיינמנט בשנת 2005 הלהקה מונה 13 חברים, כאשר 2 נוספים פעילים כחלק מ-סופר ג'וניור M בלבד.

סופר ג'וניור הוציאו 6 אלבומים מלאים הכוללים שירים שחברי הלהקה הלחינו וכתבו בעצמם. מועדון המעריצים שלהם נקרא E.L.F (EverLasting Friends) והוא מונה כ-400,000 מעריצות ומעריצים קוריאניות (לא כולל מעריצות מחוץ לדרום קוריאה).

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם במה שם אמיתי תפקיד תאריך לידה
Leeteuk, בעברית: ליטוּק. ("מיוחד" בקוריאנית) פארק ג'ונג סו Park Jung Su מנהיג הלהקה וזמר ראשי 1 ביולי 1983
קים היצ'ול Kim Heechul מחליף מנהיג הלהקה, ראפר וזמר משני 10 ביולי 1983
Yesung, בעברית: יי סונג. ("אומן הקול" בקוריאנית) קים ג'ונג וון Kim Jong-woon זמר ראשי 24 באוגוסט 1984
Shindong, בעברית: שינדונג. ("ילד פלא" בקוריאנית) שין דונג היי Shin Dong-hee רקדן ראשי וזמר משני 28 בספטמבר 1985
לי סונג מין Lee Sung-min זמר ראשי 1 בינואר 1986
Eunhyuk, בעברית: און היוק. ("כסוף" או "מתוכשט" בקוריאנית) לי היוק ג'אה Lee Hyuk-jae ראפר ראשי, רקדן מוביל וזמר משני 4 באפריל 1986
צ'וי שי וון Choi Si-won זמר משני 7 באפריל 1986
לי דונג האה Lee Donghae זמר משני וראפר 15 באוקטובר 1986
קים ריו ווק Kim Ryeo-wook זמר ראשי 21 ביוני 1987
צ'ו קיו היון Cho Kyuhyun רקדן ראשי מהאלבום הרביעי 3 בפברואר 1988

תת להקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר ג'וניור-K.R.Y[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוקמה בנובמבר 2006 ומונה 3 חברים, קיו-היון יי-סונג וריו-ווק.

החברה גילתה שלשלושת החברים יש קהילת מעריצים נפרדת משאר חברי הלהקה וגם כישרון שירה דומה. עקב כך הקימה החברה את תת-הלהקה ששרה שירי באלאדות שפנו לקהל יותר מבוגר. K.R.Y שרו בעיקר שירי נושא של דרמות וסרטים.

סופר ג'וניור-T[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר ג'וניור-Trot, המונים 6 חברים, ליטוּק, היצ'ול, קאנגין, שינדונג, סונגמין ואונהיוק, הוציאו לאור סינגל אחד בשנת 2007 שכלל את הלהיט "Rokkugo" שלאחר מכן בשנת 2008 יצא בגרסה היפנית, מאז הלהקה נמצאת בהפסקה.

סופר ג'וניור-H[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר ג'וניור-Happy היא התת-להקה הרביעית והאחרונה שהוקמה בשנת 2008. הלהקה מונה 6 חברים, ליטוּק, יה סונג, קאנגין, שינדונג, סונגמין ואונהיוק. משנת 2008 כל סופר ג'וניור היו חברים לפחות בתת-להקה אחת חוץ מקיבום, כל חברי הלהקה שהיו בסופר ג'וניור-T עברו לסופר ג'וניור-Happy חוץ מהיצ'ול שהוחלף בייה סונג.

ביוני 2008 הוציאו סופר ג'וניור-Happy מיני אלבום ראשון שכלל בין השאר את הלהיטים Cooking? Cooking! וPajama Party. הלהקה זכתה להמון פופולריות בקרב המעריצים ואף הופיעו ביפן.

Donghae & Eunhyuk[עריכת קוד מקור | עריכה]

Donghae & Eunhyuk תת-דואט שהוקם בשנת 2011. הדואט מורכב מחברי הלהקה Eunhyuk ו-Donghae שמתמקדים בז'אנר הדיסקו והרטרו דבר שבלט ביותר כשאר חשפו את סינגל הבכורה שלהם כדואט שנקרא "Oppa, Oppa" השיר זכה להצלחה מסחררת והפך למיני המנון מסיבתי.

בשנת 2013 הוציאו את סינגל IWD) I wanna dance) ביפן. בדצמבר 2013 הוציאו סינגל בקוריאנית בשם Still You שצולם ברחובות לונדון, שם שהו סופר ג'וניור להופעה אחת.

בשנת 2014 הוציאו אלבום ביפן בשם Ride Me, לאחר הוצאת אלבום עשו סיבוב הופעות ביפן.

סופר ג'וניור-M[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר ג'וניור- Mandarin, תת-להקה סינית הכוללת 7 חברים, בהם 2 חברים סינים ( 3 בעבר אך האנקיונג שהיה חלק גם סופר ג'וניור כבר לא פעיל יותר בלהקה), (הנרי וזהומי שהם לא חברים רשמיים של סופר ג'וניור) ו4 חברים קוריאנים שיוון, קיוהיון, ריו-ווק ודונגהא. סופר ג'וניור-M הוציאו לאור אלבום סטודיו בשנת 2008 הכלל שירים חדשים וישנים של סופר ג'וניור בגרסאות סיניות וקוריאניות. בשנת 2009 הם חזרו עם המיני אלבום Super Girl שזכה לפופולריות רבה בקרב המעריצים בסין קוריאה ורחבי העולם.

לראשונה מועדון המעריצים של סופר ג'וניור התנגד בכל תוקף לכך שהנרי וזהומי יצטרפו לסופר ג'וניור בתוך חברי להקה רשמיים בטענה שהלהקה הייתה ותמיד תהיה להקה של 13 חברים בלבד (ישנם הרבה מעריצים מחוץ לקוריאה וגם בקוריאה שרוצים שהנרי וזהומי יהיו חלק רשמי מסופר ג'וניור), אך בעקבות כך הנרי וזהומי פעילים רק עם סופר ג'וניור-M.

בשנת 2013 חזרו עם אלבום בשם Break Down שזכה להצלחה.

בשנת 2014 חזרו עם מיני אלבום בשם Swing.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה פרצה לראשונה עם 13 חברי להקה אך האנקיונג החליט לעזוב את הלהקה ותבע את החברה SM, את אלבום הסולו הראשון שלו הנקרא Geng Xin הוא הוציא בשנת 2010.

בשנת 2013 הנרי (מלהקת super-junior m ) פרץ עם מיני אלבום סולו משלו בקוריאנית בשם Trap בו הוא מארח את קיו-היון (מלהקת super-junior) וטאמין (מלהקת שייני). הסינגל Trap יצא גם בסינית ואנגלית, בנוסף הסינגל 1-3-4 זכה גם לקליפ בו מתארחת אמבר (מלהקת (f(x ).

סופר-ג'וניור הלהקה הקוריאנית הראשונה שבמהלך מסע ההופעות שלה (שנת 2013 - SUPERSHOW5) ביקרה ביעדים בדרום אמריקה: ברזיל, ארגנטינה, פרו וצ'ילה.

הלהקה ביקרה גם בהוואי ולונדון במהלך סיבוב ההופעות שלה.

בשנת 2013 התחילה הלהקה לכוון לשוק היפני והוציאו אלבום ראשון רק עם שירים ביפנית שחלקם כבר יצאו כגרסאות יפניות של שירים קוריאנים, לאלבום קוראים HERO, בנוסף יצא סינגל מקורי בדצמבר 2013 ביפנית בשם Blue World.

הלהקה זכתה ב-171 פרסים עבור היצירות והופעות שלה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Korean albums

Japanese albums

הופעות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סופר ג'וניור בוויקישיתוף