Super Mario 3D Land

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סופר מריו ארץ תלת־ממדית
スーパーマリオ3Dランド
כללי
תאריך הוצאה יפן: 3 בנובמבר 2011
אמריקה: 13 בנובמבר 2011
אירופה: 18 בנובמבר 2011
אוסטרליה: 24 בנובמבר 2011
סוגה פלטפורמה, הרפתקאות
פיתוח נינטנדו
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה סופר מריו עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג ACB G
CERO A
ESRB E
PEGI 3+
פלטפורמות נינטנדו 3DS
https://www.nintendo.co.jp/3ds/arej/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Super Mario 3D Landיפנית: スーパーマリオ3Dランド;‏ בתרגום ישיר לעברית: סופר מריו ארץ תלת־ממדית) הוא משחק פלטפורמה מסדרת מריו, שפותח על ידי נינטנדו EAD Tokyo עבור הנינטנדו 3DS. המשחק יצא בנובמבר 2011. ההכרזה על המשחק הייתה בכנס Keynote של נינטנדו במהלך כנס מפתחי המשחקים של 2011 שנערך בסן פרנסיסקו. המשחק משלב בין אלמנטים של משחקי דו-ממד בסדרה לאלו של משחקי תלת-ממד.

בשנת 2013 שוחרר משחק המשך למשחק זה בשם "Super Mario 3D World".

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך סערה, עץ בשם "עץ הזנב" (עץ עם ענפים הדומים לזנב) שנמצא בשטח הטירה של הנסיכה פיץ', מאבד את כל העלים שלו. העלים, שמתגלים כעלי סופר (Super Leaves), נלקחו על ידי באוזר שהשתמש בהם על מנת להעניק לנתיניו זנבות סנאי שהעניקו להם יכולות חדשות כמו תעופה. למחרת, כאשר מריו והטואודים הולכים לבדוק את העץ הם מגלים מכתב מבאוזר, בו כתוב שהוא חטף את הנסיכה. מריו יוצא לחלץ את הנסיכה ולומד על כוונתו של באוזר להשתמש בעלי הסופר הגנובים. לאחר שהצילו את הנסיכה, הטואודים ומריו חוזרים לממלכת הפטריות בעוד מריו נושא את הנסיכה. השתלשות האירועים הובילה לשיקום עץ הזנב. לפתע, תמונה נופלת ארצה וחושפת את לואיג'י מאחורי סורג ובריח יחד עם קופה טרופה ופיפה, ובכך מתחיל המסע של מריו לעולם המיוחד 1.

מידע נוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעצב המשחק, שיגרו מיאמוטו, תיאר אותו כ"משחק תלת־ממדי של מריו הפועל ממש כמו משחק דו־ממדי." Super Mario 3D Land משלב אלמנטים של משחקים דו־ממדיים מהסדרה, יחד עם אלמנטים חדשים, כגון שלבים בשלושה ממדים וביצוע מגוון פעולות.

המטרה של כל רמה במשחק היא להגיע לדגל בקצה מסך המשחק ולתפוס אותו לפני תום הזמן. Super Mario 3D Land משתמש במערכת של חיים ובונוסים דומים למשחקים הדו-ממדיים, שבה מתכווץ מריו עם פגיעתו באויבים או סכנות, כשפגיעה במצב "קטן" גורם לאובדן נקודות החיים. המשחק מציע מספר פריטים מסורתיים ממריו, כגון סופר פטריות, פרח אש, כוכב צבעוני, יחד עם כוחות קפיצה חדשים המוענקים למריו בעזרת חליפות מיוחדות, כאשר מריו אוסף סופר-עלה, הוא מקבל חליפה בדמות דביבון, המאפשרת לו לתקוף עם זנבו ולרחף באוויר, כאשר הוא נוגע בקופסת השאלה, הוא מקבל חליפה בעלת מראה דומה לקופסאות שאלה, המאפשר לו לאסוף מטבעות אוטומטית כשהוא לובש אותה. בנוסף לחליפות, למריו יש אפשרות לזכות בכוחות מיוחדים: עלה הפסל הופך אותו לפסל, קופסת המדחף, נותנת לו אפשרות להגיע למקומות גבוהים ופרח הבומרנג מאפשר לו לזרוק בומרנגים.

עלה בלתי מנוצח, המופיע לאחר שהשחקן מת חמש פעמים ברמה, נותן למריו את יכולות הטנוקי, בעוד P-Wing, המופיע לאחר שהשחקן מת עשר פעמים ברמה, נותן לשחקן את האפשרות לסיים את הרמה אוטומטית. פטריות רעל מן המשחק Super Mario Bros.: The Lost Levels מופיע גם בעולמות המיוחדים.

ישנן שלוש מדליות כוכב בכל שלב, על צנת להתקדם במשחק יש למצוא ולקחת אותן. לדוגמה: על מנת השלב הסופי של עולם 8 נדרשות 100 מדליות כוכב.

בסוף העולם המיוחד הראשון מריו מציל את אחיו לואיג׳י ומתאפשר לשחקן להחליף את דמותו ללואיג׳י במקום מריו, לואיג׳י׳ קופץ גבוה יותר ממריו.

super mario 3d land מנצל את הטכנולוגיה הסטריאוסקופית של הנינטנדו 3DS, המאפשרת לשחקנים לתפוס עומק של פריטים ושחקנים במסך. קיימות נקודות קלות יותר כאשר מצב 3D מופעל. המשחק גם מנצל את הגירוסקופ ב3DS עבור משקפת המאפשרת לשחקנים לחפש טודים ולהרוויח בונוסים נוספים. המשחק גם משתמש בתכונת השיתוף StreetPass, המאפשרת לשחקנים להחליף תיבות מסתורין המכילות פריטים מסוימים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Super Mario 3D Land בוויקישיתוף