Tactical Ops

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קומנדו טקטי: מתקפה נגד הטרור
Tactical Ops: Assault on Terror
כללי
תאריך הוצאה 23 בדצמבר 1999 (כמוד)
24 באפריל 2002 (כמשחק מלא)
סוגה פעולה מגוף ראשון
פיתוח Kamehan Studios
הוצאה לאור אטארי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אטארי
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 1
מצבי משחק שחקן יחיד, משחק רשת
פלטפורמות Microsoft Windows
מקינטוש
Linux
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר
www.tactical-ops.de:80
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Tactical Ops: Assault on Terror (בתרגום חופשי לעברית: קומנדו טקטי: מתקפה נגד הטרור; ידוע בפשטות בתור Tactical Ops) הוא משחק פעולה מגוף ראשון מרובה משתתפים ברשת, ששוחרר בשנת 1999 בתור מוד למשחק Unreal Tournament ויצא, לאחר שצבר פופולריות בקרב שחקנים, בשנת 2002 כמשחק עצמאי.

המשחק הוא בעל סגנון משחק דומה למשחק Counter Strike. עם יציאתו של קונטר סטרייק לשוק, שהתחיל את דרכו כמוד שפותח למשחק Half-Life וצבר פופולריות רבה עקב סגנונו הייחודי, החלה תופעה של מודים דומים בסגנון שפותחו עבור משחקים שונים, כשהידועים ביותר הם Urban Terror (שיצא כמוד למשחק Quake 3) ו-Tactical Ops שיצא כמוד לUnreal Tournament. בדומה למשחקים בסגנון זה, במשחק נחלקים השחקנים לשתי קבוצות, טרוריסטים ויחידות לוחמה בטרור. שתי הקבוצות נלחמות זו בזו על מנת להשיג את מטרת המפה (סביבת המשחק) הספציפית בה מתרחש המשחק.

המשחק שוחרר כמשחק עצמאי ב-24 באפריל 2002 ואינו דורש יותר את המשחק Unreal Tournament כדי לפעול - בדומה לשני מתחריו בשוק שצוינו לעיל. עם שחרורו נוספו מפות חדשות למשחק שלא כלולות בגרסת החינם של המשחק. הגרסה האחרונה למשחק הייתה 3.4.0 אך עקב בקשות של מעריצים אטארי נתנה להם אפשרות לפתח פאטץ' נוסף למשחק. גרסת המעריצים, 3.5.0 יצאה בשנת 2005.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיימרים רבים תיארו את המשחקיות של המשחק בתור מעין שילוב של המשחקיות של קונטר סטרייק עם זו של אנריל. חלק מהביקורות שיבחו את המשחק בגלל הגרפיקה שלו שעלתה על זו של קונטר סטרייק עקב היתרון הגרפי של Unreal Engine על פני המנוע של קונטר סטרייק (GoldSrc המיושן ששימש את Half-Life). עם זאת חלק טענו כי רוב המפות "ריקות" מבחינת פרטים ומונוטוניות. בגרסה הראשונה היו רק 3 מודלים לשחקן שניתנו להתאמה אישית באמצעות סקינים.

בדומה לקונטר סטרייק (וגם בדומה לאנריל), גם למשחק זה נוצרו טורנירים ותחרויות רשמיות שמשתתפים בהם טובי השחקנים המקצוענים מרחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Tactical Ops, באתר PCGamingWiki (באנגלית)