TheAngelcy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף The Angelcy)
theAngelcy
סמל הלהקה
סמל הלהקה
סוגה בלוז, פרוגרסיב רוק, גוספל, מוזיקת מערבונים, מוזיקה עממית מיוון והמזרח התיכון, מוזיקת קברטים ומוזיקה צוענית
כלי נגינה גיטרה, תופים, יוקולילי, ויולה, קלרינט, חליל, קונטרבס
www.theangelcy.com
חברים
רותם בר אור
מאיה לי רומן
אורי מרום
אודי נאור
מעין זמרי
סוף ניקריטין
חברים לשעבר
דב רוזן
ענר פקר
גל מאסטרו
חברי "theAngelcy" רותם בר אור, (סולן וגיטריסט), ענר פקר (קונטרבס) ומאיה לי רומן (ויולה) בהופעה ב"צוללת הצהובה" בירושלים, נובמבר 2013

theAngelcy (מילולית: "המלאכיה") היא להקה ישראלית ובה שישה נגנים. סגנונה כולל השפעות מבלוז מוקדם ("שורשי הבלוז" או "בלוז פרימיטיבי"), רגאיי, פולק רוק, פרוגרסיב רוק, גוספל ומוזיקת מערבונים, מוזיקה עממית מיוון והמזרח התיכון, מוזיקת קברטים ומוזיקה צוענית ומושפע מקשת רחבה של יוצרים בהם לאונרד כהן, טום וייטס, בוב דילן ועוד. סולן הלהקה ומחבר רוב שיריה הוא הזמר והגיטריסט (המנגן גם ביוקולילי) רותם בר אור וכן שותפים בה מאיה לי רומן בוויולה, אורי מרום בקלרינט וחליל, ענר פקר בקונטרבס, אודי נאור ומעין זמרי בתופים וכלי הקשה. נאור החליף את המתופף דב רוזן (באלו), אשר הקים את הלהקה ביחד עם בר אור ועזב לאחר שהקליט עמה את אלבום הבכורה. גל מאסטרו החליפה את פקר על הקונטרבס. בשנת 2018 החליף סוף ניקריטין את מאסטרו כנגן הקונטרבס של ההרכב.

תחילת הדרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בר אור גילה את יכולתו לשיר לאחר שנדד כחצי שנה באירופה כנגן-נווד וחסר בית. ב 2009 הוקמה התשתית ללהקה, כאשר בר אור התחבר עם המתופף דב רוזן. רוזן, שכבר אז היה מוזיקאי פעיל, הכיר לבר אור את אורי מרום, מעין זימרי ומאיה לי רומן ובקיץ 2011 הוקמה השישיה ביחד עם ענר פקר. הופעתה הראשונה של הלהקה התקיימה בתל אביב בספטמבר 2011 ומאז התמקדה הלהקה בעיקר בהופעות חיות וצבירת קהל. במסגרת אחת מההופעות הראשונות, בהן נמכרו לקהל תקליטורים בלתי-מקצועיים, רכש את אחד התקליטורים איש גלגלצ. שירי הלהקה "Dreamer" ו-"My Baby Boy", בתצורתם הראשונית, נכנסו לפלייליסט של גלגלצ ללא צורך ביחסי ציבור, באופן חסר-תקדים. עוד לפני שהלהקה הוציאה אלבום בכורה שולב שירה "Giant Heart" כשיר הנושא בסרט "לא בתל אביב" וערוץ המוזיקה ARTE שילב את "My Baby Boy" ברצועת הפולק שלו.

Exit inside[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2014 ראה אור אלבום הבכורה של הלהקה, Exit inside‏[1] ובו 13 שירים, בהם "My Baby Boy", שנכתב מנקודת מבט של אם לחייל בעת מבצע עופרת יצוקה; "Dreamer"; ‏"People of the Heavens" התיאטרלי המשלב רגאיי עם מוזיקת קברט ומוזיקה חסידית; "Secret Room"; "The Call" במקצב לטיני; "Angel Gets High" ועוד.

אף שכל שירי האלבום הם באנגלית, התכנים של רבים מהם מקומיים-ישראליים, ודנים רבות בנושאים וחוויות המעסיקים חיילים בצבא כגון חרדות של אם שבנה התגייס ("My baby boy is in the army"), פחד ממוות בפיגועים או בצבא ("Freedom fighters killed my only child") ותחושת חידלון ("Exit inside when life itself is a dying moment"). השירים באלבום עוסקים גם בקיומם של מלאכים.

Nodyssey[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2019 יצא האלבום השני של הלהקה, Nodyssey (הלחם בסיסים של "No" ו-"Odyssey") ובו 11 שירים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא TheAngelcy בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]