The Best Damn Thing

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Best Damn Thing
אלבום אולפן מאת אבריל לאבין
יצא לאור 17 באפריל 2007
הוקלט 2006
סוגה פופרוק
שפה אנגלית
אורך 40:27
חברת תקליטים אריסטה
הפקה מפיקים שונים[1]
כרונולוגיית אלבומים של אבריל לאבין
Under My Skin
(2004)
The Best Damn Thing
(2007)
Goodbye Lullaby
(2011)
סינגלים מ-The Best Damn Thing
  1. "Girlfriend"
    תאריך יציאה: 27 בפברואר 2007
  2. "When You're Gone"
    תאריך יציאה: 19 ביוני 2007
  3. "Hot"
    תאריך יציאה: 2 באוקטובר 2007
  4. "The Best Damn Thing"
    תאריך יציאה: 24 ביוני 2008

The Best Damn Thing הוא אלבום האולפן השלישי של הזמרת אבריל לאבין. האלבום יצא לאור בארצות הברית ובקנדה ב-17 באפריל 2007, ובאוסטרליה ובבריטניה ב-14 באפריל 2007.

הסינגל הראשון מתוך האלבום הוא "Girlfriend",[2] הצליח להשיג מיקום שיא ללאבין במצעד הבילבורד האמריקאי. הסינגל השני הוא הבלדה "When You're Gone". האלבום מכיל גם את שיר הנושא של הסרט "אראגון", "Keep Holding On". הסינגל השלישי מתוך האלבום הוא השיר "Hot" שיצא ב-2 באוקטובר 2007.

נכון ל-2014 האלבום מכר כ-1.6 מיליון עותקים בארצות הברית, ומעל 7.5 מיליון עותקים ברחבי העולם.

מידע על האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאבין תיארה את האלבום כ"מהיר, כייפי, מרגיז, אגרסיבי, בטוח בעצמו, שחצני במובן שובבני... כל הדברים הטובים". האלבום הופק על ידי ד"ר לוק (קלי קלרקסון, פינק, דוטרי), בעלה של לאבין, דריק ויבלי (סם 41), רוב קאבלו (גרין דיי, מיי כמיקל רומנס), בוטצ' ווקר ולאבין בעצמה. טראוויס ברייקר (בלינק-182) התארח באלבום בתיפוף.

הגרסה הסטנדרטית של האלבום, שוחררה ב-14 באפריל, מכילה ארבעה שירים מצונזרים: "Girlfriend", "I Can Do Better", "Everything Back but You" ו-"I Don't Have to Try". בשיר "I Can Do Better", מצונזרת המילה "Shit", והוחלפה ב"Shhh", אך השורה "You're so full of shit" הוחלפה בשורה "You're so full of it". בשיר "Everything Back but You", המילים "Bitch" ו"Slut" הוחלפו ב"Hey", בדומה למילים ב"Girlfriend". בנוסף, המשפט "Get ready, motherfucker" הוחלף במשפט "Get ready", אשר נאמר פעמיים, בשיר "I Don't Have to Try". רק הגרסה המיוחדת שיצאה לאלבום, הכוללת DVD, כוללת את השירים הלא מצונזרים.

קידום האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאבין קיימה מסע הופעות קצר על מנת לקדם את האלבום, אך רק חברים ממועדון המעריצים שלה היו יכולים להיות נוכחים במופע. הופעה אחת מהמסע, שודרה בערוץ "CBC". לאחר שחרור האלבום, לאבין קידמה אותו בהופעות גם בניו יורק ובהוליווד.

ב-18 בפברואר 2007, חצי דקה משלושה שירים באלבום (Everything Back but You", "I Can Do Better" ו-"When You're Gone") היו זמינים להורדה חופשית באתר AOL Music. השיר "Alone", שהוא שיר שצורף לקוני הסינגל "Girlfriend", היה ניתן להורדה באינטרנט דרך חנויות ה-iTunes בניו זילנד ובאוסטרליה ב-29 במרץ. ב-4 באפריל 2007, דלף האלבום לאינטרנט ונעשה זמין להורדה באתרי שיתוף קבצים.

מיקום במצעדים ומכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Best Damn Thing מכר 16,000 עותקים במספר שעות בממלכה מאוחדת, והפך לאלבום השלישי אשר הגיע למקום הראשון במצעד מכירות האלבום בממלכה המאוחדת.

האלבום מוקם במקום הראשון במצעד מכירות האלבום בטאיוואן והגיע למעמד זהב עוד לפני ששוחרר לחנויות, בעקבות הזמנות מוקדמות של האלבום. כאשר הגיע האלבום למכירה, הגיע האלבום למעמד פלטינה.

באוסטרליה, האלבום מוקם במקום השני במצעדי המכירות, והגיע למעמד אלבום זהב. האלבום נכשל יחסית לשני אלבומיה הקודמים באוסטרליה, כאשר שני האלבומים הקודמים של לאבין הגיעו למקום הראשון במצעד המכירות.

גם ביפן, פתח האלבום את השבוע הראשון למכירה במקום השני, ולאחר מספר הופעות ביפן למטרת קידום האלבום, הגיע האלבום למקום הראשון, כאשר הוא מוכר יותר מ-345,000 עותקים. זהו האלבום השני של לאבין אשר מגיע למקום הראשון במצעד.

בארצות הברית, הגיע האלבום למקום הראשון במצעד מכירות האלבומים, כאשר מכר 286,000 עותקים, פחות מאלבומה הקודם, "Under My Skin", אשר נמכר ב-381,000 עותקים בשבוע הראשון. זהו האלבום השני של אבריל אשר מצליח להיכנס למקום הראשון במצעד.

בקנדה, האלבום מכר 68,000 עותקים ומוקם במקום הראשון במצעד המכירות. במידה מועטה, האלבום מכר יותר מאלבומה הקודם של לאבין בשבוע הראשון ליציאתו. בשבוע השני במצעד, המכירות נפלו בכ-62% ומכר במשך השבוע החולף רק 26,000 עותקים.

בספרד, האלבום מוקם במקום התשיעי, נמוך יותר מאלבומה הקודם של לאבין, אשר מוקם במקום הראשון.

לפי חברת התקליטים של לאבין, RCA, האלבום מכר 1.4 מיליון עותקים בכל העולם בשבוע הראשון ליציאה ומוקם במקום הראשון ב-11 מדינות. על-פי United World Chart, נמכרו למעלה מ-4.5 מיליון עותקים של האלבום בכל העולם והוא נכנס למקום הראשון במצעדי המכירות ב-20 מדינות. בישראל האלבום ניצב למעלה מ-3 חודשים ברשימת ה-Top 20 של רשת חנויות המוזיקה Tower Records ולפי דיווח נמכרו כמעט 100,000 עותקים בארץ.

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Girlfriend[עריכת קוד מקור | עריכה]

Girlfriend הוא הסינגל הראשון מהאלבום. הסינגל היה אמור לצאת לתחנות הרדיו ב-29 בינואר, אך התאריך השתנה בעקבות הפופולריות של סינגל הסרט "אראגון", "Keep Holding On". הסינגל הושמע לראשונה בתחנת רדיו באוטווה ב-7 בפברואר והיה זמין בחנות הווירטואלי של iTunes ב-23 בפברואר.

בשל מספר ההורדות הגדול (122,000) השיר מוקם במקום החמישי במצעד הבילבורד כבר בשבוע הראשון ליציאה בארצות הברית. לאחר מכן הגיע הסינגל למקום השלישי, ובשבוע שאחריו כבר הגיע למקום הראשון והפך לסינגל המצליח ביותר של לאבין, מאחר שסינגל הבכורה שלה, "Complicated", הגיע "רק" למקום השני. גם במצעד הבריטי היה זה הסינגל המצליח ביותר של לאבין כאשר הגיע למקום השני. לשיר נרשמו יותר מ-1,277,143 הורדות דיגיטליות והוא קיבל מעמד של פלטינה. מאז הופעתו הראשונה במצעד הבילבורד השיר מעולם לא ירד מעשרת המקומות הראשונים, והוא נמצא שם כבר 12 שבועות (נכון למאי 2007). באוסטרליה מוקם השיר במקום השלישי בשבוע הראשון ליציאתו, ובשבוע שאחריו כבר הצליח להשיג את המקום הראשון ונשאר שם למשך שבעה שבועות. לאחר שלושה שבועות במצעד קיבל הסינגל מעמד פלטינה לאחר מכירות של יותר מ-70,000 עותקים. במצעד הלטיני שבאמריקה הגיע הסינגל למקום הרביעי.

הסינגל הופק על ידי ד"ר לוק והוא מתאר את לאבין, אשר מסובכת עם גבר וחברותיו. לשיר אופי יותר פופי מאשר רוקיסטי, בניגוד לרוב שיריה הקודמים של לאבין, דבר שאכזב מעריצים רבים. פזמון השיר הוקלט מחדש בשבע שפות שונות: גרמנית, יפנית, פורטוגזית, איטלקית, צרפתית, ספרדית ומנדרינית (ניב בשפה הסינית). בנוסף, קיימת גרסת רדיו אשר בה צונזרו מילים מסוימות מן השיר. בדיוידי אשר במהדורה המיוחדת של האלבום אמרה לאבין שב"גשר" בשיר, "אם תקשיבו טוב, תוכלו לשמוע אותנו (לאבין וד"ר לוק) מצחקקים ברקע... ואם חשבתם שבחורה צוחקת, זה לוק".

הווידאו קליפ צולם בקליפורניה, ובו לאבין מופיעה כשלוש דמויות, כחנונית, כרוקיסטית ובדמותה הרגילה. הקליפ מראה את היריבות בין שתי הראשונות (ה"חנונית" וה"רוקיסטית"), כאשר לבסוף ה"רגילה" משיגה את הבחור. בן הזוג של לאבין מגולם על ידי הדוגמן האמריקאי בריאן מקולין. הופעת הבכורה העולמית של הקליפ לשיר תוכננה להיות בתוכנית האמריקאית "TRL" של MTV וב-"MuchOnDemand" הקנדית ב-26 בפברואר. למרות זאת, הקליפ הופיע לראשונה בתוכנית "Music Station C4" בניו זילנד כבר ב-20 בפברואר. בנוסף, הקליפ הופיע לראשונה בטלוויזיה האירופאית ב-23 בפברואר.

הרמיקס הרשמי לשיר דלף לאינטרנט במאי 2007. הוא מכיל קטעי ראפ המושרים על ידי זמרת ההיפ-הופ האמריקאית, ליל מאמא.

Keep Holding On[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוקלט עבור פסקול הסרט "אראגון". הסינגל נכתב והופק על ידי לאבין וד"ר לוק. זהו הסינגל הראשון מתוך הפסקול והוא יצא לתחנות הרדיו ב-11 בנובמבר 2006. הסינגל זכה להצלחה באשר הופץ ובין השאר הגיע למקום השני בקנדה ונשאר במקום זה למשך ארבעה שבועות. בארצות הברית הגיע לרשימת 20 המובילים במצעד הבילבורד ולעשרת המובילים במצעד הבילבורד למבוגרים. בישראל זכה השיר למקום הראשון במצעד הרשמי של גלגלצ. הסינגל הוא סינגל של הסרט אך אינו סינגל רשמי של האלבום The Best Damn Thing.

When You're Gone[עריכת קוד מקור | עריכה]

When You're Gone הוא הסינגל השני מתוך האלבום. הסינגל נכתב על ידי לאבין והופק על ידי בוצ'ט וואלקר. הסינגל יצא ב-19 ביוני 2007 במטרה לשחזר את ההצלחה הגדולה של הלהיט Girlfriend, אך עם פנייה גם לקהל המבוגר יותר. הסינגל הוא בלדת רוק האמורה לרגש את שומע השיר ואמורה לספק צד אחר של לאבין המצליח גם לרגש. הסינגל נכנס לרשימת 20 המובילים במצעד הבילבורד ולעשרת המובילים במצעד הבילבורד למבוגרים. הסינגל הצליח לשחזר את ההצלחה האדירה של Girlfriend.

הווידאו קליפ של הסינגל הודלף על ידי מעריץ אלמוני של אבריל שבוע לפני שידור הסינגל באמצעי התקשורת. ההכרזה על השיר כסינגל התגלתה כרמז על העטיפה של האלבום The Best Damn Thing.

הווידאו קליפ של הסינגל When You're Gone הופק ביום שרבי ולכן צילומי החוץ בקליפ מתלווים בגוון כתמתם שהוסיף לאווירת הקליפ מאוד. הקליפ שם דגש על העצב בעיקר, ולאבין היא פרט שולי בקליפ. בקליפ ישנן מספר עלילות המתחרשות במקביל, שלכולן יש קשר לשיר. זהו הווידאו קליפ הראשון מסוגו המכיל מספר עלילות במקביל.

Hot[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל השלישי מהאלבום יצא ב-2 באוקטובר 2007. השיר מכיל תכנים דומים ללהיט של לאבין - Girlfriend והופק על ידי ד"ר לוק. אחרי 2 סינגלים מצליחים בקנה מידה עולמי, לאבין רוצה להוכיח שגם אחרי 2 סינגלים מצליחים ומעולים יש לה עדיין מה להציע. השיר, שנכתב על ידי לאבין, עוסק בבעלה ובן זוגה לחיים, דרייק וויבלי, סולן להקת הפאנק Sum 41. השיר אמנם לא מכין קללות או מילים גסות, אך תכנו של השיר נחשב פרוקטיבי. לפי מה שטענה לאבין בתוכנית Total Request Live בערוץ המוזיקה MTV העבודה על צילומי הווידאו קליפ לסינגל החלו ב-10 בספטמבר בניו יורק. חברת אתר המוזיקה הגדול Yahoo! Music טוענים כי הקליפ יהיה זמין לצפייה כבר ב-5 באוקטובר. מעריץ אלמוני של לאבין הדליף לרשת צילום מוזר ביותר מצילומי הקליפ, כאשר מראה לנו כי כנראה הקליפ יהיה בסגנון שנות ה-30, והשיער של אבריל (כנראה) יהיה פאה מנופחת וגסה. מספר שמועות נוספות הן שהקליפ יצולם בשחור לבן ושרקדניות ישתתפו בקליפ. הקליפ יצא בספיישל מיוחד ב-4 באוקטובר בערוץ המוזיקה GoTv ואחד המעריצים של לאבין הדליף את הקליפ לרשת. הקליפ עצמו הוא קליפ פוזאיסטי בלי שום קשר לתוכן השיר או מילות השיר, והקליפ נחשב פרוקטיבי.

The Best Damn Thing[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הרביעי מהאלבום הוא The Best Damn Thing ויצא ב-25 באפריל ובעל שם זהה כמו של האלבום. יציאתו של הסינגל נודעה על ידי ד"ר לוק בתוכנית "Pulse Music Board". הווידאו יצא לרשת ב-24 באפריל אך נחל כישלון ברדיו ובערוצי המוזיקה, איוון טאובנפלד אשר לא שמעו ממנו מאז אלבומה השני של אבריל הופיע בווידאו של The Best Damn Thing ואף השתתף בכתיבת השיר.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה סטנדרטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Girlfriend" (אבריל לאבין, לוקאס גוטוולד) – 3:37
  2. "I Can Do Better" (לאבין, גוטוולד) – 3:17
  3. "Runaway" (לאבין, גוטוולאד, קארה דיאוגרי) – 3:48
  4. "The Best Damn Thing" (לאבין, בוטצ' ווקר) – 3:10
  5. "When You're Gone" (לאבין, ווקר) – 4:00
  6. "Everything Back but You" (לאבין, ווקר) – 3:03
  7. "Hot " (לאבין, אוון טאובנפלד) – 3:23
  8. "Innocence" (לאבין, טאובנפלד) – 3:53
  9. "I Don't Have to Try" (לאבין, גוטוולד) – 3:17
  10. "One of Those Girls" (לאבין, טאובנפלד) – 2:56
  11. "Contagious" (לאבין, טאובנפלד) – 2:10
  12. "Keep Holding On" (לאבין, גוטוולד) – 3:59

רצועות בונוס ביפן :

  1. "Alone" (לאבין, גוטוולד, מקס מרטין) – 3:13
  2. "Girlfriend" [וידאו קליפ] – 3:48

גרסה מיוחדת[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת רצועות

  1. "Girlfriend" (גרסה לא מצונזרת)
  2. "I Can Do Better" (גרסה לא מצונזרת)
  3. "Runaway"
  4. "The Best Damn Thing"
  5. "When You're Gone"
  6. "Everything Back But You" (גרסה לא מצונזרת)
  7. "Hot"
  8. "Inncocence"
  9. "I Don't Have To Try" (גרסה לא מצונזרת)
  10. "One Of Those Girls"
  11. "Contagious"
  12. "Keep Holding On"

בונוס DVD:'

  1. "העשייה של The Best Damn Thing"
  2. "גלריית תמונות"

גרסת iTunes[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "I Will Be" (רק בהזמנות מוקדמות) (לאבין, גוטוולד, מקס מרטין) – 3:59
  2. "חמשת המשאלות של אבריל לאבין" (פרקים 8–11) – 27:15

בי-סיידס/רצועות בונוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Alone" - בי-סייד לסינגל "Girlfriend" ורצועת בונוס ביפן
  2. "I Will Be" - רצועת בונוס למזמינים בהזמנות קודמות דרך iTunes
  3. "Girlfriend" (גרסה ספרדית) - רצועת בונוס בספרד
  4. "Girlfriend" (גרסה מנדרינית)
  5. "Girlfriend" (גרסה יפנית) - בי-סייד לסינגל "When You're Gone" ביפן
  6. "Girlfriend" (גרסה צרפתית)
  7. "Girlfriend" (גרסה גרמנית) - רצועת בונוס בגרמניה
  8. "Girlfriend" (גרסה איטלקית)
  9. "Girlfriend" (גרסה פורטוגזית)
  10. "When Youre Gone" (גרסה חיה) - מצורף לסינגל When Youre Gone
  11. "When Youre Gone" (גרסה אלרנטיבית) - מצורף לסינגל When Youre Gone
  12. "Girlfriend Feat Lil.Mama" (רמיקס לשיר Girlfriend בשיתוף הזמרת Lil Mama בעריכת Dr.Luke ואבריל)
  13. "It's All Because Of You" - לפי מספר מקורות, אמור להיות מצורף לסינגל העתידי של Hot.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אבריל לאבין, רוב קאבלו, בוצ' ווקר, דריק ויבלי, ד"ר לוק
  2. ^ Girlfriend, וידאו קליפ של השיר באתר יוטיוב