המופע של קליבלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף The Cleveland Show)
המופע של קליבלנד
The Cleveland Show
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על איש משפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אנימציה, סאטירה, קומדיית מצבים
יוצרים סת' מקפרלן, מייק הנרי, ריצ'רד אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ייסון סודייקיס, קווין ריצ'רדסון, סנה לת'ן, סת' גרין, מייק הנרי, רייגן גומז-פרסטון
מדבבים בעברית לא קיימת גרסה בשפה העברית
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 88 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל סת' מקפרלן, מייק הנרי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס, Fuzzy Door Productions, פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה וולטר מרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור פוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes (ערוץ yes Comedy HD)
דיסני+
תקופת שידור מקורית 27 בספטמבר 200919 במאי 2013
קישורים חיצוניים
www.fox.com/cleveland/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המופע של קליבלנדאנגלית: The Cleveland Show) היא סדרת אנימציה אשר שודרה לראשונה ברשת Fox האמריקאית ב-27 בספטמבר 2009. היא בוטלה ב-2013.

סדרה זו מגוללת את חייו של קליבלנד בראון ומשפחתו לאחר שעזב את העיר קוהוג ועבר חזרה לעיירת הולדתו הבדיונית, סטולבנד, וירג'יניה, שם נישא לדונה טאבס. יוצרי הסדרה הם סת' מקפרלן, מייק הנרי וריצ'רד אפל. הסדרה "המופע של קליבלנד" היא בעצם ספין אוף לסדרה "איש משפחה".

בישראל שודרה הסדרה בערוץ yes Comedy HD, וכעת זמינה בשירות הסטרימינג דיסני+.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת בראון ומשפחת טאבס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קליבלנד בראון (מדובב על ידי מייק הנרי) – הדמות הראשית בסדרה. בחור אפרו-אמריקני איטי ומסורבל. בעוד שבעבר היה אחד מחבריו הטובים של פיטר גריפין בסדרה "איש משפחה", בפרק הפיילוט של הסדרה קליבלנד עובר בחזרה לעיירת הולדתו סטולבנד, וירג'יניה, בה הוא מוצא את חברתו מימי התיכון, דונה טאבס ובהמשך מתחתן עימה. עם נישואיו של קליבלנד לדונה, עובר קליבלנד להתגורר בביתה ביחד עם בנו, קליבלנד ג'וניור.
  • דונה (טאבס) בראון (מדובבת על ידי סנה לת'ן) – חברתו הנוסטלגית של קליבלנד בראון מימיו בבית-הספר התיכון. דונה עובדת כמזכירה בבית הספר התיכון בעיר סטולבנד. לדונה שני ילדים, רוברטה וראלו טאבס.
  • קליבלנד בראון ג'וניור (מדובב על ידי קווין מייקל ריצ'רדסון) – בנו הביולוגי היחיד של קליבלנד בראון. קליבלנד ג'וניור הוא נער בן 14 הסובל מהשמנת יתר בעוד שבסדרה "איש משפחה" תואר כנער היפראקטיבי וספורטיבי. עם נישואי אביו לדונה טאבס, הפך קליבלנד ג'וניור לאחיהם החורג של רוברטה וראלו טאבס.
  • רוברטה טאבס (מדובבת על ידי ניה לונג בעונה הראשונה ועל ידי רייגן גומז-פרסטון) – נערה פטפטנית בגיל ההתבגרות, ביתה של דונה טאבס ואחותו של ראלו. רוברטה היא ילדה פופולרית מאוד בבית הספר.
  • ראלו טאבס (מדובב על ידי מייק הנרי) – בנה הביולוגי בן ה-5 של דונה ובעלה לשעבר, רוברט, ואחיה הביולוגי של רוברטה. אף על פי שרוב ימיו אביו לא היה נוכח בבית, ראלו מאוד דומה בהתנהגותו לרוברט. לאחר נישואי אמו לקליבלנד בראון הפך קליבלנד ג'וניור לאחיו החורג.

משפחת ברס[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת קרינקלסק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לסטר קרינקלסק (מדובב על ידי קווין מייקל ריצ'רדסון) – שכן וחבר של קליבלנד. בור כפרי טיפוסי מדרום ארצות הברית ("רד נק"), אשר נוהג לבשל ולאכול חיות שנדרסו בסמיכות לביתו. גר עם אשתו וילדיו.
  • קנדרה קריסטל קרינקלסק (מדובבת על ידי אסים בטרא) – אשתו של לסטר. זללנית כפייתית הסובלת מהשמנת יתר וסוכרת.
  • ארני קרינקלסק (מדובב על ידי גלן הוורטון) – בנם של לסטר וקנדרה.

משפחת ריכטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הולט אן ריכטר (מדובב על ידי ג'ייסון סודייקיס) – חבר של קליבלנד. בחור בן 32 אשר עדיין גר עם אמו. אנשים נוהגים להקניט אותו לעיתים קרובות בשל קומתו הנמוכה. בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחק בגיים בוי, לצפות בסדרה "הפמליה" ולשחק גולף. יש לו קעקוע של ג'רמי פיבן על חזהו. עובד כמאמן אישי בחדר הכושר המקומי.

צוות המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייק הנרי מדבב את קולותיהם של שתיים מהדמויות הראשיות של הסדרה: קליבלנד בראון וראלו טאבס. את קולה של הדמות קליבלנד עיבד ופיתח הנרי עבור הסדרה "איש משפחה", כשהוא מתבסס על קולו של חבר קרוב. לדבריו קולה של הדמות ראלו פותח ושוכלל במשך כ-20 שנים במסגרת מתיחות טלפוניות אותן ביצע.

סנה לת'ן מדבבת את דמותה של אשתו של קליבלנד דונה טאבס. דיבוב זה היה לתפקיד הדיבוב השני בלבד שלה. לפני ליהוקה לסדרה שיחקה לת'ן במספר סרטים ובהם "הנוסע השמיני נגד הטורף", "Love & Basketball" ו-"The Family That Preys".

רייגן גומז-פרסטון מדבבת את דמותה של בתו החורגת של קליבלנד רוברטה טאבס. לדבריה הקול שמשמש אותה לדיבוב דמותה של רוברטה הוא קולה הרגיל. בעונה הראשונה של הסדרה דובבה הדמות בידי ניה לונג.

קווין מייקל ריצ'רדסון, מדבב קבוע באיש משפחה, מדבב את דמותו של קליבלנד הבן ואת דמות של לסטר קרינקלסק, שכנו של קליבלנד. ההשראה לקולו של קליבלנד הבן נבעה לדבריו של ריצ'רדסון מדמותו של פטריק, בעל נכות נפשית שנהג לחבוש קסדת פוטבול, שאותו גילם ר'יצרדסון בסדרת הדרמה "ER".

ג'ייסון סודייקיס מדבב את קולו של הולט ריכטר, אחד מחבריו האלכוהוליסטים של קליבלנד ושל טרי קימפל, אחד מחבריו הוותיקים של קליבלנד ועמית לעבודה עמו.

סת' מקפרלן מדבב את קולו של טים הדוב, שלטענתו של מקפרליין הוא חיקוי קולו של סטיב מרטין ונימת בחור משוגע במקצת.

בנוסף לצוות המדבבים הקבוע ישנם גם מדבבים אורחים רבים בסדרה בהם אריאנה הפינגטון המדבבת את אשתו של טים הדוב אריאנה הדובה, נאט פקסון המדבב את בנם של טים ואריאנה ריימונד הדוב, ג'יימי קנדי המדבב את החבר של רוברטה – גבריאל פרידמן (המכונה "פדרליין ג'ונס"), ויל פורטה המדבב את המנהל וואלי, פרנסס קאלייר המדבבת את אוולין "קוקי" בראון, קרייג רובינסון המדבב את לה-בר בראון ודייוויד לינץ' המדבב את דמותו של גאס הברמן.

מייק הנרי סנה לת'ן רייגן גומז-פרסטון קווין מייקל ריצ'רדסון סת' מקפרלן ג'ייסון סודייקיס
קליבלנד בראון, ראלו טאבס דונה טאבס רוברטה טאבס קליבלנד בראון הבן, לסטר קרינקלסק טים הדוב הולט ריכטר, טרי קימפל

ביטול הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 באפריל 2013, הכחישה פוקס שמועות אשר טענו כי "המופע של קליבלנד" בוטלה. עם זאת, ב-13 במאי, אישר ראש חדשות הבידור של פוקס קווין ריילי את ביטול הסדרה. שידורים חוזרים של הסדרה ממשיכים להיות משודרים בתחנות מקומיות, TBS, וברצועת השידורים למבוגרים של Cartoon Network הנקראת Adult Swim. לאור ביטול הסדרה, אושר שקליבלנד ומשפחתו יחזרו לקוהוג ויצטרפו לצוות הסדרה של "איש משפחה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]