The Elder Scrolls V: Skyrim

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Elder Scrolls V: Skyrim
כללי
תאריך הוצאה 11 בנובמבר 2011
סוגה משחק תפקידים ממוחשב, משחק פעולה ממוחשב, עולם פתוח
פיתוח Bethesda Game Studios
הוצאה לאור Bethesda Softworks
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית, צ'כית, פולנית, ספרדית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה The Elder Scrolls
דרישות תוכנה
מנוע משחק Creation Engine, Havok Physics
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows,פלייסטיישן 3 ו-4, Xbox 360 ו-Xbox One, נינטנדו סוויץ'
המשחק הקודם The Elder Scrolls IV: Oblivion
המשחק הבא The Elder Scrolls VI
דרישות מערכת
מעבד 2 GHz, כפול-ליבה
זיכרון 2 GB RAM
כרטיס מסך Direct X 9.0c, 512 MB
מקום פנוי 6 GB
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Elder Scrolls V: Skyrim (בעברית: מגילות הזקנים: סקיירים) הוא משחק וידאו מסוג משחק תפקידים ופעולה בסגנון עולם פתוח, אשר פותח על ידי חברת Bethesda Game Studios. זהו המשחק החמישי בסדרת The Elder Scrolls. המשחק יצא לאור ב-11 בנובמבר 2011 למחשב האישי (Microsoft Windows), לפלייסטיישן 3, ול-Xbox 360.

העלילה של המשחק סובבת סביב המאבק באָלְדוּאִין (Alduin), אל-דרקון שנובא להחריב את העולם, על מנת להכין את המקום לעולם הבא. המשחק מתרחש כ-200 שנים אחרי עלילתו של המשחק הקודם, The Elder Scrolls IV: Oblivion, באזור המחוז הדמיוני סְקַיְירִים (Skyrim) שנמצא בצפון היבשת הדמיונית טַמְרִיאֵל (Tamriel). כיוון שהמשחק דוגל בגישת "עולם פתוח", השחקן יכול לחקור את הארץ ואף להתעלם מקו העלילה הראשי וקווי העלילה המשניים. המשחק זכה לביקורות משבחות והצלחה מסחרית גדולה, בהפצה של 7 מיליון עותקים בשבוע הראשון ליציאתו.

בתערוכת e3 2016 הכריזה החברה על גרסה מחודשת של המשחק ל-PlayStation 4 ול-Xbox One. גרסה זו יצאה לחנויות ב 28 באוקטובר 2016. בנובמבר 2017 יצאה גרסה גם לנינטנדו סוויץ'.

תחילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשחק הדמות מתעוררת קשורה בעגלת אסירים, תוך כדי שהיא מובלת יחד עם אסירים אחרים לעיירה Helgen שם עומדים להוציא את כולם להורג בידי האימפריה. לאחר הגעתם לעיירה, החיילים אשר מפקחים על ההוצאה להורג מגלים שהדמות אותה אתם משחקים לא נמצאת ברשימה, ואז על השחקן ליצור את הדמות.

במשחק כ-10 גזעים שונים מהם על השחקן לבחור, ובנוסף בפני השחקן עומדת האפשרות לשנות לדמות את מבנה הפנים, השיער, צבע העור וכדומה. לכל גזע החולשות והחוזקות שלו, לדוגמה: נורדים יהיו חזקים יותר כלוחמים, אך אלפים יהיו חזקים יותר כקוסמים.

לאחר מכן החיילים מחליטים להוציא את הדמות להורג בכל זאת, אך רגע אחד לפני שעורפים את ראשה מגיע דרקון. הדרקון מעורר בהלה מאחר שאז דרקונים היו רק אגדה. החיילים כמובן עוזבים את ההוצאה להורג כדי לנסות להביס את הדרקון, בזמן שהדמות בורחת יחד עם חייל מהאיפריה או אסיר (תלוי בבחירת השחקן) למקום מבטחים אל תוך מגדל שמתוכו עוברים למערה בה הדמות תשיג בגדים, נשקים, פריטים, שיקויים וציוד בסיסי.

לאחר שהדמות תלחם במספר יצורים במערה, היא תצא החוצה, שם החייל האימפראלי או האסיר יציע לדמות ללכת איתו לעיירה הקרובה, משם ההרפתקה מתחילה והעולם פתוח בפני השחקן.

העלילה לא אחידה מכיוון שאפשר לשחק שעות ולעשות משימות צדדיות בלי לגעת בעלילה הראשית בכלל. העלילה הראשית לוקחת כ-30 שעות בלבד ברצף (מספר שעות נמוך יחסית למשחקים המודרניים)

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקיות הפתוחה, ללא עלילה ליניארית מאפיינת את המשחק כיאה לסדרת The Elder Scrolls. השחקן יכול לחקור את העולם של סקיירים ברגל או על סוס, ולנסוע במהירות לערים, מערות ומקומות בהם כבר ביקר. משימות (Quests) ניתנות לשחקן על ידי דמויות בעולם, וניתן לשלב כמה קווי עלילה במקביל ולשנותם באופן דינאמי לפי מטרות השחקן ומיקומו. בנוסף לכך, דמויות במשחק יכולות להתלוות לשחקן ולהילחם עמו, או לסחור עמו. השחקן יכול להצטרף לקבוצות וגילדות בעולם, כמו ה-Dark Brotherhood,The Companions,Thieves Guild,College Of Winterhold. לכל קבוצה כזאת יש מפקדה, משימות ועלילה שניתן לפתח במקביל. כמו כן, במשחק המון משימות צד שלא קשורות לקווי עלילה המאפשרות לשחקן להילחם באויבים מיוחדים, לקבל ציוד קטלני ולפגוש יצורים מוזרים ועתיקים עם סיפורים מעניינים.

בעולם של סקיירים קיימות גם חיות בר שניתן למצוא בדרכים, מפלצות ועכבישי ענק במערות ואף ענקים. בנוסף לכך קיימים דרקונים, אשר מהווים חלק משמעותי במשחקיות ובעלילה. במשחק יש מספר רב של ערים המחולקות ל - 2 קבוצות: ערי האימפריה וערי המורדים (stormcloaks). למעשה בתחילת המשחק השחקן צריך לבחור צד (ניתן לשינוי מאוחר יותר), איתו יילחם נגד הצד השני במלחמת האזרחים על סקיירים.

קידום הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח יכולות הדמות הוא מרכיב מרכזי ב-Skyrim. בתחילת המשחק השחקן בוחר את גזע הדמות מתוך מספר גזעים הכוללים דמויי אדם, דמויי לטאה (argonian) וחתול (khajiit), אלפים אפלים, אלפים רגילים, אורקים ועוד. לכל אחד מגזעים אלו יכולות טבעיות (למעט אורקים) ומראה חיצוני שונה. אחת המטרות המרכזיות של השחקן היא לשפר את יכולותיה של הדמות ב-18 מיומנויות, המחולקות בצורה שווה בין שלושה תחומים: קסם, לחימה והתגנבות. אימון יכולת מסוימת עד לרמת הניסיון הדרושה תוביל לעליה ברמה. כאשר השחקן עולה רמה, הוא מקבל נקודות אותן ניתן להמיר להטבות (perks) ביכולות אותן אימן, לדוגמה: להתגנב בקלות יותר, לזמן 2 יצורים במקום אחד, או לזוז מהר יותר עם שריון כבד. ההטבות עוזרות משמעותית לשחקן ומשפיעות על החופש והשילוב במשחק, לדוגמה: בעזרת הטבה המאפשרת להשתמש בכישופים בלי שאף אחד יישמע וישים לב, אפשר לשלב אלמנטים של קסם עם דמות הגנב או המתנקש. חופש הבחירה, וצורת המשחק בסקיירים הנתונה לבחירת השחקן היא גדולה ומשמעותית מאוד במשחק: הוא יכול לפעול כפיי שיירצה, מתי שירצה. במשחק מגוון עצום של נשקים מסוגים שונים אשר אפשר לשפר ולכשף (להוסיף יכולת לשתק אויב, לשאוב את החיים שלו, לגנוב את נשמתו ועוד). בין הנשקים: חץ וקשת, גרזן, חרב ליד אחת, חרב לשתי ידיים, פטיש מלחמה ועוד.

דרקונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לפגוש במגוון דרקונים בעולם של סקיירים. הם נוצרים באופן אקראי ויכולים להתקיף עיירות ולעוף באזורים בעולם. בתחילת המשחק מגלה השחקן כי הדמות אותו הוא מגלם היא ה-Dragonborn ("מולד הדרקון"), תכונה אשר מעניקה לדמות את האפשרות להשתמש בכשפים חזקים הנקראים "צעקות דרקון". כל צעקה כזאת מכילה 3 מילים, ועוצמתה משתנה לפי מספר המילים שנשמעות. 20 צעקות שונות יכולות להתגלות במשחק על קירות המבוכים והמקדשים, וניתן לפתוח אותם על ידי שימוש בנשמת דרקון שנלקחה ממנו בזמן שנהרג. בין הצעקות: עצירת הזמן, נשימת אש, יצירת סופה, הגברת מהירות התקיפה ועוד.

בניגוד לשם היצור, ה״דרקונים״ ב־skyrim הם למעשה ויברנים. Bethesda למעשה קראו ליצורים הללו דרקונים כדי לחסוך במאמצים תוך תהליך יצירת האנימציה של דרקון.

שחקן מתכונן לקרב נגד דרקון בעולם של סקיירים

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Elder Scrolls V: Skyrim קיבל תשבחות וביקורות חיוביות רבות. אתרים המסכמים ביקורות כגון Metacritic נתנו למשחק ציון 96/100 לגרסת ה-Xbox 360[1], ציון 94/100 לגרסת ה-PC[2], ו-92/100 לגרסת הפלייסטיישן[3].

IGN כתבו בביקורתם: ”זהו משחק מהפנט שמושך אותך לעולם דמיוני, עשוי טוב ומלא בתוכן... זהו אחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר שיוצרו אי פעם.”.[4] ב-Gamespot נטען כי: ”סקיירים מבצע את הכישוף המדהים מכולם: זה שגורם לגוש ענקי של זמן להעלם לפני שאתה מבין את זה.”. המשחק זכה לתואר משחק המחשב של השנה ומשחק התפקידים של השנה בשני המגזינים הללו.[5][6][7][8]

הרחבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Dawnguard - ה-DLC הראשון למשחק. מתמקד בחזרתו של מנהיג שבט הערפדים.
  • Hearthfire - הרחבה נוספת אשר מאפשר בניית בית וגידול משפחה.[9]
  • Dragonborn - מתמקד בחזרתו של מולד-הדרקון הראשון. לשחקן תהיה אפשרות לחקור מחוזות חדשים ממשחקים קודמים בסדרה, ולרכב על דרקון.[10]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Elder Scrolls V: Skyrim בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]