The Suburbs

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Suburbs
אחת מעטיפות האלבום
אחת מעטיפות האלבום
אחת מעטיפות האלבום
אלבום אולפן מאת ארקייד פייר
יצא לאור 2 באוגוסט 2010
הוקלט 2008-2010 במונטריאול ובניו יורק
סוגה אינדי רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 64:07
חברת תקליטים Merge Records
הפקה מרקוס דראבס, ארקייד פייר
כרונולוגיית אלבומים של ארקייד פייר
Neon Bible
(2007)
The Suburbs
(2010)
Reflektor
(2013)
סינגלים מ-The Suburbs
  1. "The Suburbs"/"Month of May"
    תאריך יציאה: 1 ביוני 2010
  2. "We used to wait"
    תאריך יציאה: 1 באוגוסט 2010
  3. "Ready to start"
    תאריך יציאה: 3 באוקטובר 2010
  4. "City with no children"
    תאריך יציאה: 14 במרץ 2011
  5. "(Sprawl II (Mountains beyond mountains"
    תאריך יציאה: 13 בדצמבר 2011
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אחורה

The Suburbs הוא אלבום האולפן השלישי של להקת האינדי-רוק הקנדית ארקייד פייר. האלבום יצא באוגוסט 2010. יחד עם ההכרזה על האלבום הוציאה הלהקה לאור סינגל שמכיל שני שירים מהאלבום ("The Suburbs" ו-"Month of May").

האלבום נכנס היישר למקום הראשון במצעדי מכירות האלבומים במקומות שונים בעולם (בין השאר, באירלנד, באנגליה, בארצות הברית ובקנדה) וזכה בפרס גראמי לאלבום השנה לשנת 2011. בנוסף לגראמי שקטפה הלהקה עבור אלבום זה, האלבום זיכה אותה גם בפרס אלבום השנה הבינלאומי בטקס פרסי הבריט של 2011, אלבום השנה בטקס פרסי ג'ונו 2011 ובפרס Polaris music לאלבום הקנדי הטוב ביותר של אותה שנה.

לאלבום יצאה מהדורה משודרגת המכילה CD ו-DVD ב-27 ביוני 2011 בכל העולם (למעט בארצות הברית ובקנדה). המהדורה המשופרת, יצאה בארצות הברית ובקנדה גם כן, ב-2 באוגוסט 2011 (לא בכדי, בדיוק שנה מצאת האלבום). מהדורה זו הכילה שני שירים חדשים שהוקלטו במהלך הקלטת האלבום ולא מצאו את דרכם לתוכו במקור ("Culture War" ו-"Speaking in Tongues", האחרון היה בשיתוף עם דייוויד בירן, סולן הTalking Heads). בנוסף, הכילה המהדורה גרסה מוארכת של השיר "Wasted Hours" שכן נמצא באלבום המקורי וכן סרטו הקצר של ספייק ג'ונז "Scenes from the Suburbs".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן השירים באלבום מגיע ומושפע מחוויותיהם של חברי הלהקה וין וויליאם באטלר בהתבגרותם בפרבר של יוסטון, טקסס. לדבריו של וין, האלבום הוא לא שיר הלל וגם לא שיר תוכחה לפרברים, אלא שיר מהפרברים. האלבום הוקלט במקום מגוריהם של וין באטלר ורז'ין שסיין במונטריאול, כאשר חלקים מסוימים הוקלטו באולפן הלהקה בקוויבק ובניו יורק. וין מתאר את צלילו של האלבום כתערובת בין דפש מוד וניל יאנג או לפחות כך הוא כיוון את האלבום שישמע כמו המוזיקה לה האזין כשהיה צעיר. הטריגר לכתיבת האלבום בנושא זה, לפי וין, הוא מכתב שקיבל מחבר ילדות שגדל איתו.

קידום האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליפ עבור "Ready to start" יצא ב-20 באוגוסט 2010. הקליפ בוים על ידי צ'רלי לייטנינג וצולם בקונצרט של הלהקה שנערך ב-7 ביולי 2010 בלונדון. ב-30 באוגוסט 2010, יצא וידאוקליפ אינטראקטיבי של השיר "We used to Wait". הקליפ נכתב ובוים בידי כריס מילק, ועוצב בשיתוף עם גוגל כרום. הקליפ עושה שימוש ב־HTML5, בגוגל מפות וכן בשירות ה־Street View של גוגל. הרעיון של הקליפ - המשתמש מזין את הכתובת של הבית בו הוא גדל, וגיבור הקליפ רץ ברחובות שבקרבת הבית לצלילי השיר ובקצבו. וידאו נוסף לשיר הנושא של האלבום ראה אור ב-18 בנובמבר 2010. קליפ זה בוים על ידי ספייק ג'ונז ולמעשה הכיל קטעים מהסרט הקצר המדובר. הווידאו שצולם באוסטין, טקסס מספר את סיפורם של קבוצת נערים שחיה בפרברים ומכיל הופעות אורח של וין ושל רז'ין כשוטרים. סרטו בן 30 הדקות של ספייק ג'ונז שנכתב יחד עם וין והכיל מוזיקה מהאלבום, הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין. הסרט הוקרן גם בפסטיבל South by Southwest.

עטיפת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאלבום 8 עטיפות שונות.[1] עיצוב העטיפה נעשה על ידי קרוליין רוברט. מלאכת הניהול האמנותי של העטיפה הופקדה בידיו של וינסנט מוריסט והצילום בוצע על ידי גבריאל ג'ונס.[2] בחזית העטיפות השונות, מופיע רכב חונה ליד בית טיפוסי בפרברים. באחורי העטיפה מופיע הכיתוב 'ארקייד פייר מציגים: "הפרברים"' על גבי תמונה של חלק מסביבת הבית שמופיע בקדמת העטיפה מוגדל (עץ, גינה, חנייה ריקה, גדר הבית ועוד).

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום קיבל הכרה ביקורתית מוצלחת כלל עולמית. אתר הביקורות Metacritic נתן לאלבום ציון 87 שהתבסס על 43 ציוני מבקרים.

מבקר המוזיקה של BBC Music, מייק דיוור שיבח את האלבום כפרק המרגש והמרתק ביותר עד אז ביצירתם של ארקייד פייר. יצירה שובה, שככל שמתעמקים בה ומאזינים לה שוב מצליחה לשמור על הקסם והמסתוריות של המפגש הזמני הראשון איתה. הוא המשיך והשווה בין שיאם של רדיוהד ב-1997 כשהוציאו את אלבומם השלישי והמאוד מוערך ליציאתו של אלבום זה וקבע שניתן לכנות את אלבום זה הOK Computer של ארקייד פייר.

איאן כהן מפיצ'פורק נתן לאלבום ציון 8.6 בציינו כי זוהי הוכחה שארקייד פייר יכולים להצהיר הצהרות גדולות ומורכבות מבלי להשמע שנושאים את משקל העולם על גבם, בהתייחסו לאלבום הקודר, יחסית, Neon Bible.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. The Suburbs 5:15
2. Ready to start 4:15
3. Modern Man 4:39
4. Rococo 3:56
5. Empty Room 2:51
6. City With No Children 3:11
7. Half Light I 4:13
8. (Half Light II (No Celebration 4:25
9. Suburban War 4:45
10. Month of May 3:50
11. Wasted Hours 3:20
12. Deep Blue 4:28
13. We Used To Wait 5:01
14. Sprawl I 2:54
15. (Sprawl II (mountains beyond mountains 5:25
16. (The Suburbs (continued 1:27

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]