טיביה (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Tibia (משחק))
טיביה
Tibia
כללי
תאריך הוצאה 1997
סוגה משחק תפקידים המוני
פיתוח CipSoft
הוצאה לאור CipSoft GmbH עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה CipSoft
עיצוב רוב פארדו
ג'ף קפלן
טום צ'ילטון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק רשת
דירוג 8/10
פלטפורמות חלונות, לינוקס
מדיה CD, DVD
דרישות מערכת
מעבד 500 MHz ויותר Intel Pentium CPU
כרטיס מסך DirectX 5, מאיץ גרפי בסיסי
מקום פנוי 18MB
בקרים מקלדת, עכבר
www.tibia.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיביהאנגלית: Tibia) הוא משחק מקוון ותיק יחסית מז'אנר משחקי תפקידים המוניים ברשת (MMORPG).

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח כתוכנת ניסוי לא מסחרית על ידי שלושה סטודנטים גרמנים שלמדו תכנות, ויצא ב-1997. בעקבות הצלחתו של המשחק, הוקמה חברת סיפסופט(אנ') הממשיכה להוציא עדכונים תקופתיים.

הגרפיקה של המשחק מבוססת ברובה על המשחק Ultima VI. לאחר זמן מה, ניתנו למתנדבים אפשרויות ניהול משחק, ולאחר שהמשחק עוצב ונבנו שלבי המשחק, הוא הפך להיות משחק מסחרי.

שני שחקנים צדים דרקונים

שינויים נעשו באופן נרחב יותר עם השנים. למרות זאת, חסרונותיו של טיביה, כגרפיקת התמונות הקטנות (שנראית מיושנת לעומת המשחקים הנפוצים כיום) וחוסר הקול במשחק, לא השפיעו על תפוצת המשחק. ליקויים אלה קוזזו על ידי גודל המשחק הקטן ודרישות המערכת המינימליות.כל יום המשחק מתעדכן.

ייתכן כי ההצלחה של טיביה נובעת מן העובדה שבחלק גדול מהמשחק, שאפשר להוריד מאתר האינטרנט או לפתוח בנגן פלאש ללא הורדה, ניתן לשחק באופן חוקי ללא תשלום. בניגוד למשחקי התפקידים הגדולים הקיימים כיום, שעל מנת לשחק בהם יש לקנותם בכסף.

בעבור תשלום חודשי, יכולים שחקנים לשדרג ל-"חשבון יוקרתי", ובכך לפתוח אפשרויות נוספות של המשחק ואזורים נוספים. שחקנים אלו מקבלים בנוסף עדיפות לכניסה ראשונים לשרתים המלאים בשחקנים. כרגע, שרתים אלו ממוקמים בארצות הברית ובגרמניה.

המשחק מציע לשחקן אפשריות רבות ורוב השחקנים מבלים את זמנם באימון כישורי הדמות שלהם וגם בניסיון ציד סוגי מפלצות רבות בעזרת נשק וקסמים רבי כוח, בחקירת העולם, בחיפוש אחר אוצרות והרפתקאות, וכן להכיר חברים ולנהל שיחות והחלפת חפצים.

במרבית שרתי המשחק, צורת המשחק המקובלת היא שחקן מול שחקן, שבמסגרתה יכולים השחקנים לתקוף ולהרוג אחד את דמותו של השני, אך למרות זאת, קיימות במשחק מערכות שנועדו לגרום לפעולות אלו להיות תחת שליטה; למשל, שחקן שהרג שחקן אחר יקבל גולגולת לבנה, וכאשר לשחקן יש גולגולת לבנה כל השחקנים יכולים להרוג אותו בלי לקבל עונש. בכל זאת, ישנם מספר שרתים שלא מאפשרים ששחקנים יתקפו אחד את השני כלל.

במשחק, השחקן מתחיל באי הנקרא רוקגרד. המקום נועד לתת לשחקן להסתגל למשחק ולהבין אותו. באי זה אין אפשרות להרוג אחד את השני ואין אויבים חזקים. לאחר שהשחקן הגיע לרמה 8 הוא יכול לבחור מה היעוד שלו, כלומר איזו דמות ברצונו להיות: אביר, פאלאדין, דרואיד, או קוסם (ר' להלן).

המפלצות לקוחות ברובן מהמיתולוגיות, ובעלי החיים - מהעולם האמיתי. כך למשל, הכלבים והאיילים לא מזיקים והעכבר חלש, האורקים מסוכנים, והדרקונים והשדים קטלניים. שחקני פרימיום יכולים להגיע לאזורים שלא פתוחים בפני שאר השחקנים.

ערים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אב'דנדריאל (Ab'dendriel) - עיר האלפים, ממוקמת בצפון-מזרח באי הראשי.
  • אנקראחמון (Ankrahmun)‏[1] - עיר בסגנון המצרי, ממוקמת בדרום האי דאראמה. כוללת הרבה מפלצות חדשות שקשה לצוד.
  • קארליין (Carlin) - עיר הנשים, ממוקמת בצפון-מערב באי הראשי.
  • דאראשיה (Darashia)‏[1] - עיר המדבר, ממוקמת בצפון האי דאראמה.
  • קאזורדון (Kazordoon) - עיר הגמדים, ממוקמת עמוק מתחת להר שנודע בשם The Big Old One.הדרך לשם מסוכנת אם לא יודעים את הדרך
  • פורט הופ (Port Hope)‏[1] -ממוקמת בדרום-מערב לאי דאראמה. ג'ונגל ענק מכסה את כל החלק המדברי. רוב האזור הוא בשביל שחקנים מנוסים וצדים שם בעיקר רמות גבוהות.
  • רוקגארד (Rookgaard) - מקום ההתחלה של טיביה. כל השחקנים מתחת לרמה 8 חייבים להיות שם, לאחר מכן הם בוחרים אם לעזוב או להישאר.
  • טהיס (Thais) - העיר הראשונה בטיביה וגם העיר הכי מרכזית והכי פופולרית. ממוקמת בדרום-מערב באי הראשי.גם נקראת עיר ההריגות כי יש שם הרבה אנשים שהורגים אחד את השני
  • וונור(Venore) - עיר הביצות, נמצאת במזרח האי הראשי. טובה לרמות נמוכות.
  • ליברטי באי(Liberty Bay) - עיר גדולה מאוד יש הרבה rotworm קשה למצוא שם מקומות של מערות בגלל הגודל של היער
  • סווארגרונד(Svargrond) - העיר החדשה ביותר, הוצגה בעדכון הקיץ של 2007, עיר קרח גדולה, ובה ניתן למצוא זירה מיוחדת שבה נלחמים במפלצות בשלוש דרגות קושי שונות, אם מנצחים ניתן לבחור פרס מסוים וגביע.

מקצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקפת אורקים על העיר "טאיס"

בטיביה ישנם ארבעה מקצועות שונים; אביר, פאפאלדדין, דרואיד, וקוסם:

  • אביר: דמות שעיקרה הוא תקיפה מטווח קרוב. הדמות מפתחת את כישורי הלחימה שלה במהירות אך כוחות הקסם שלה נמוכים. כל רמה היא מקבלת 15 נקודות פגיעה (HP, נק"פ) ו-5 כוח קסם (Mana).
  • פאלאדין: דמות שעיקרה היא תקיפה מרחוק עם שילוב של כוח קסם. התפתחות כישורי הלחימה מרחוק (קליעה) של הדמות מהירה וגם רמת הקסם (ביחס לאביר). כל רמה היא מקבלת 15 כוח קסם ו-10 נקודות פגיעה.
  • דרואיד: בעל-קסמי הגנה וריפוי. דמות זו בעלת מטה קסמים וביכולתה להכין אבני קסמים (ריפוי ברובם) מקבלת כל רמה 30 כוח קסם ו-5 נקודות פגיעה.
  • הקוסם, בעל-קסם התקפתי ורבגוני יותר משל הדרואיד, וכן מסוגל ליצור אבני תקיפה רונות. ההבדל בין המקצועות מתבטא בכישורים שלהם. למשל, אביר ישתפר במהירות המרבית כשהוא נושא חרב מאשר שאר המקצועות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טיביה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 ערים אשר ניתן להגיע אליהן רק עם חשבון יוקרתי. הן ממוקמות באיים רחוקים שניתן להגיע אליהם רק על ידי סירה.