Tik Tok

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Tik Tok"
סינגל בביצוע קשה
מתוך האלבום Animal
יצא לאור 7 באוגוסט 2009
פורמט הורדת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דאנס-פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:21
חברת תקליטים תקליטי RCA
כתיבה קשה, בני בלנקו, ד"ר לוק
לחן קשה, בני בלנקו, ד"ר לוק
הפקה בני בלנקו, ד"ר לוק
כרונולוגיית סינגלים של קשה
"Tik Tok"
(2009)
"Blah Blah Blah"
(2010)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

TiK ToK הוא סינגל הבכורה מאלבום הבכורה Animal, של הזמרת האמריקאית קשה. השיר יצא ב-7 באוגוסט 2009, והפך ללהיט גדול.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והולחן בידי קשה עצמה, בני בלנקו וד"ר לוק. הוא עוסק בצעירה המגיעה למסיבה ויוצאת ממנה מעט שיכורה. לדבריה של קשה, התרחשות זו מאפיינת את אורח חייה שלה עצמה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימות כל הזמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון רשימה מיקום מקור
בילבורד 500 שירי הפופ הטובים ביותר בכל הזמנים 149 [1]

הצלחת הסינגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל יצא ב-7 באוגוסט 2009, ובתוך חודשים ספורים הגיע לראש מצעדי המכירות במדינות שונות: ניו זילנד (4 שבועות), אוסטרליה (7 שבועות), קנדה (8 שבועות לא רצופים), מצעד בילבורד האמריקני (8 שבועות; התקופה הממושכת עבור סינגל בכורה של זמרת ביותר מאז "You Light Up My Life" של דבי בון מ-1977), נורווגיה (שבוע אחד), בלגיה (5 שבועות), צרפת (5 שבועות), אוסטריה (9 שבועות), שווייץ (9 שבועות לא רצופים) וגרמניה (שבועיים). באיטליה, הולנד, הונגריה, סלובקיה, פינלנד וצ'כיה הגיע הסינגל בשיאו למקום השני בטבלאות המכירות, באירלנד, דנמרק ושוודיה למקום השלישי, בבריטניה למקום הרביעי ובספרד למקום החמישי.

בקנדה הגיעה הסינגל למעמד של שבעה אלבומי פלטינה, באוסטרליה למעמד של ארבעה אלבומי פלטינה, בניו זילנד לשני אלבומי פלטינה, באוסטריה, בגרמניה ובשווייץ לאלבום פלטינה אחד, ובבלגיה, דנמרק, ספרד ושוודיה לאלבום זהב אחד.[דרוש מקור]

במצעדי הפזמונים השנתיים, הגיע הפזמון למקום הרביעי בניו זילנד ולמקום התשיעי באוסטרליה. באוסטרליה התברג גם למקום ה-42 במצעד הפזמונים של העשור הראשון של המאה ה-21. בישראל שהה השיר 9 שבועות בראש מצעד ההשמעות של מדיה פורסט, 5 שבועות בראש מצעד הפזמונים של רדיוס 100FM ו-4 שבועות בראש מצעד הפזמונים של גלגלצ. במצעדים השנתיים של גלגלצ ומדיה פורסט לשנת 2010, הגיע השיר למקום ה-3 וה-2 בהתאמה.

הקליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ שליווה את השיר בוים בידי Syndrome. הוא צולם בשכונה בה התגוררה קשה בילדותה, והמכונית המצולמת בקליפ אף שייכת לקשה, והבחור הנוהג בה הוא חבר ילדות שלה.

עלילת הקליפ מתחילה כאשר קשה מתעוררת באמבטיה בביתה, כשלצידה בקבוק של וודקה. היא יורדת במדרגות בקושי רב, ובקומה התחתונה נתקלת בבני משפחתה אוכלים ארוחת בוקר. היא יוצאת במהירות ומשפחתה צופה בה דרך החלון. בהמשך היא לוקחת אופניים מוזהבים שזרוקים ברחוב, ונוסעת בהם עד שהיא פוגשת חבורת ילדים, ומחליפה את האופניים ברמקולים ניידים. הקליפ ממשיך בסצנה חדשה, שמתחילה בכך שקשה מסרבת לבחור צעיר שמתחיל איתה, ואז נאספת על ידי אדם מבוגר ומשופם (אותו מגלם סיימון רקס). הם נוסעים במכונית מוזהבת, מעוכבים בידי המשטרה. אחר כך מגיעה קשה למסיבה וחוגגת. הקליפ מסתיים כאשר היא מוצגת שוב מתעוררת באמבטיה, בדיוק כמו בתחילת הקליפ.

אזכורים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחתו הגדולה, זכה השיר למספר מחוות תרבותיות. ביניהן:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The 500 Best Pop Songs (Nos. 500-301): Staff List, בילבורד, ‏17 באוקטובר 2023 (באנגלית אמריקאית)