Treehouse of Horror

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בארט וליסה מספרים זה לזה סיפורים מפחידים בפרק ספיישל ליל כל הקדושים הראשון של הסדרה. פרק זה היה הפרק היחיד בו נעשה שימוש בבית על עץ לאורך כל הפרק.

Treehouse of Horror (בתרגום חופשי לעברית: בית העץ של האימה) היא סדרת פרקי ספיישל בסדרת האנימציה משפחת סימפסון.

הפרקים אשר מופקים מדי שנה, משודרים בארצות הברית בסביבות חג ליל כל הקדושים ומורכבים משלושה סיפורים קצרים נפרדים שונים בהם מככבים לרוב בני משפחת סימפסון. פרקי ליל כל הקדושים הם בדרך כלל מסוג אימה או מדע בדיוני ולעיתים קרובות מהווים פרודיה או מחווה לסרטים מפורסמים מאותם הז'אנרים הקולנועיים. פרקי ליל כל הקדושים הם בדרך כלל הפרקים היחידים בסדרה שבהם קורים דברים "על טבעיים" או "סיפורים מהאגדות". בנוסף, פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים תמיד מתקיימים מחוץ לרצף העלילתי של התוכנית.

מסורת פרקי הספיישל "Treehouse of Horror" החלה עוד בעונה השנייה והפרק הראשון מסדרת "Treehouse of Horror" שודר באוקטובר 1990 ונוצר בהשראת חוברות הקומיקס מז'אנר האימה של חברת EC Comics. פרקי ספיישל ליל כל הקדושים של משפחת סימפסון ידועים כפרקים אלימים הרבה יותר מאשר מפרקים רגילים בסדרה.

על פי רוב, פרקי ספיישל ליל כל הקדושים מכילים מספר מאפיינים קבועים שחוזרים בעונות השונות, ובהם דמויות החייזרים קאנג וקודוס, "שמות מפחידים" ברשימת הקרדיטים בסיום הפרק, גרסה מיוחדת לפתיח התוכנית ופרודיות לסרטים מדע בדיוניים, סרטי אימה וסרטי פנטזיה. לטענת צוות ההפקה של הסדרה פרקי ה-"Treehouse of Horror" קשים במיוחד להכנה וזאת עקב העובדה שהתסריטים של הפרקים עוברים לעיתים רבות שכתובים רבים ומשום שהאנימטורים בדרך כלל נדרשים לעצב דמויות ורקעים חדשים שלא מופיעים בפרקים הרגילים.

רבים מפרקי ה-"Treehouse of Horror" הם בין הפרקים הפופולריים ביותר בקרב צופי הסדרה והיוו השראה לסדרת מוצרים נלווים של משפחת סימפסון אשר מתמקדת בפרקי ליל כל הקדושים בלבד. אלו כוללים בובות צעצוע, משחקי וידאו, ספרים, תקליטורי DVD, חוברות קומיקס ואף גרסה מיוחדת למשחק המונופול.

חלק מפרקי ה-"Treehouse of Horror" זכו אף בעבר בפרסים בקטגוריות אנימציה ועריכת סאונד. בשנת 1996 הפרק "Treehouse of Horror VI" היה מועמד לפרס אמי בקטגוריית פרק האנימציה הטוב ביותר.

מבנה הפרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים בדרך כלל מורכבים מארבעה חלקים: הצגת פתיח ייחודי באווירת ליל כל הקדושים, ולאחריו הצגת שלושה סיפורים קצרים נפרדים שונים. שלושת החלקים הללו הם, בדרך כלל, מסוג אימה, מדע בדיוני או פנטזיה ולעיתים קרובות פרודיות על סרטים, רומנים, מחזות או של תוכניות טלוויזיה. לרוב אין כל קשר בין העלילות של שלושת החלקים השונים. פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים תמיד מתקיימים מחוץ לרצף העלילתי של התוכנית והאירועים שמתרחשים בהם לא משפיעים על הפרקים הבאים של הסדרה. עד העונה ה-15 של הסדרה התסריטים של כל שלושת החלקים נכתבו על ידי תסריטאים שונים. החל מהעונה ה-15 של הסדרה רק תסריטאי אחד ממונה לכתוב את כל החלקים השונים של פרקי ספיישל ליל כל הקדושים.

עולם אלטרנטיבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרקים אלה ישנה אלטרנטיבה לפרקים הרגילים: בית הקברות נמצא מול בית הסימפסונים, מגי היא חצי חייזר, לבארט יש אח תאום ועוד דברים שלא אמורים להסתדר עם ציר הזמן הרגיל של הסדרה.

מאפיינים חוזרים ונשנים נפוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתיחים ייחודיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הפרקים של "Treehouse of Horror" נפתחים כאשר אחת מהדמויות הראשיות מציג בפני הקהל הקדמה מיוחדת לפרק. הפרק הראשון, השני והחמישי של ספיישל ליל כל הקדושים נפתח עם מארג' כאשר היא עומדת על הבמה ומזהירים את ההורים בבית על התוכן של הפרק, ומייעצת להם אף להשכיב את ילדיהם לישון לפני שהפרק מתחיל.

האזהרה בפרק הספיישל הראשון הושם בכוונה כדי באמת להזהיר את הצופים הצעירים, משום שהמפיקים הרגישו שהתוכן של הפרק אכן היה מפחיד במקצת. הקטע כולו היה למעשה פרודיה לפתיח של העיבוד הקולנועי של "פרנקנשטיין" משנת 1931. לבסוף החליטו יוצרי הסדרה לבטל לחלוטין את ההקדמה המיוחדת בה הצופים מוזהרים בתחילת התוכנית. פרקי ספיישל אחרים נפתחו עם פרודיות, למשל פרק ספיישל ליל כל הקדושים של העונה הרביעית בו הומר מציג את הפרק בצורה הדומה לאופן בו אלפרד היצ'קוק נהג להציג את הפרקים של תוכניתו "אלפרד היצ'קוק מציג".

בקטע הפתיח של חמשת הפרקים הראשונים של ספיישל ליל כל הקדושים, המצלמה עוברת דרך בית הקברות בו ניתן לראות מצבות עם כתובות הומוריסטיות עליהן. הכתובות ההומוריסטיות הללו כוללות בין היתר שמות של תוכניות טלוויזיה אמריקנית שבוטלו לאחרונה, סלבריטאים שנפטרו (כגון וולט דיסני וג'ים מוריסון) וכדומה. לבסוף החליטו יוצרי הסדרה לבטל לחלוטין את השימוש במצבות בפתיח המיוחד הקבוע של פרקי הספיישל.

כמו כן, כמעט בכל הפתיחים של פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים נכלל קטע הספה הקבוע אך הוא נוצר באווירת ליל כל הקדושים, למשל בפתיחים המיוחדים של ליל כל הקדושים נראים דמויות משפחת סימפסון רצים לספה כאשר הם מחופשים לשלדים, לזומבים וכדומה.

בעונה ה-25 הפתיח הוא גרסה אפלה לפתיח הרגיל, עם מפלצות, פלישת זומבים וחייזרים. סופרי אימה נראים ברקע, כגון סטיבן קינג ואלפרד היצ'קוק.

קאנג וקודוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאנג וקודוס הם שתי דמויות אשר מופיעים כמעט באופן בלעדי רק בפרקי ספיישל ליל כל הקדושים של הסדרה. קאנג וקודוס הם צמד חייזרים ירוקים וגדולי ממדים אשר הופיעו לראשונה בסיפור "Hungry are the Damned" בפרק הספיישל הראשון של ליל כל הקדושים. מאז קאנג וקודוס הופיעו מכל פרקי ליל כל הקדושים של הסדרה, לעיתים בחלקים חשובים בעלילה, אך לעיתים רבות רק בהופעות אורח קצרות. בפרקים מסוימים, הם מופיעים רק בקטע הפתיחה של הפרק, אך לעיתים רבות הם יופיעו בשנית גם במהלך הפרק עצמו. לדוגמה, בסיפור שעסק בזומבים אשר תוקפים את העיר, לפתע נראים קאנג וקודוס בספינת החלל שלהם, צופים באירועים המתרחשים בספרינגפילד וצוחקים באופן מטורף ומרושע על סבלם של בני האנוש. לאחר מכן, הסיפור המשיך מבלי שקאנג וקודוס נכללו בשנית באותו הפרק. הכלל הלא רשמי עליו החליטו יוצרי הסדרה הוא כי קאנג וקודוס חייבים להיכלל באופן כלשהו בכל פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים. לפיכך, לעיתים רבות קאנג וקודוס מוצגים רק בסוף הפרקים במשך זמן קצר ביותר.

אזכורים תרבותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים מכילים אזכורים רבים לסרטים, רומנים, מחזות, תוכניות טלוויזיה ופרקים רבים מכילים גם בדרך כלל פרודיות ליצירה ספציפית מסוגת האימה, המדע בדיוני ו/או ז'אנר הפנטזיה.

חלקים רבים מהווים מחווה לפרקי הסדרה אזור הדמדומים ובפעמים הללו, כל הקטע יהווה פרודיה לפרק אמיתי בולט של הסדרה אזור הדימדומים. חלק מפרקי אזור הדמדומים אשר זכו לפרודיות כוללים את הפרקים: "To Serve Man", "A Small Talent for War", "Living Doll", "Nightmare at 20,000 Feet", "Little Girl Lost", ו-"The Little People" פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים נוהגים גם בקביעות להכיל פרודיות לסרטי אימה וסרטי מותחן כמו "מגרש השדים", "קינג קונג", "ליל המתים החיים", "הניצוץ", "סיוט ברחוב אלם" ו"פסיכו". רוברט אנגלונד, אשר גילם במקור את דמותו של פרדי קרוגר בסדרת סרטי סיוט ברחוב אלם, דיבב את דמותו של פרדי קרוגר בפרק ליל כל הקדושים של העונה העשירית.

סרטי המדע בדיוני מהווים גם כן לעיתים השראה עבור החלקים השונים בפרקי ספיישל ליל כל הקדושים. סרטי מדע בדיוני שזכו לפרודיות כוללים בין היתר את: "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" ו"הרובוטריקים".

שמות "מפחידים" חלופיים בקרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאפיין חוזר ונשנה נוסף הוא הצגת גרסה חלופית לשמותיהם של צוות ההפקה אשר מופיעים בקרדיטים בסיום התוכנית בשינוי קל כדי שישמעו יותר מפחידים ואפלים. החל מעונה השלישית החליטו המפיקים לתת לשחקנים ולצוות ההפקה "שמות מפחידים" בקרדיטים שמופיעים בפתיח התוכניות ובסיום התוכנית. למרות שהשמות הפכו במהרה לטיפשיים יותר מאשר מפחידים, לאורך השנים הוצגו שמות ייחודים ומיוחדים, כגון "Bat Groening" (תרגום חופשי לעברית: "עטלף גריינינג") - משחק מילים על שמו של יוצר הסדרה מאט גריינינג. סאם סיימון, אשר עזב את התוכנית במהלך העונה הרביעית, עדיין ממשיך לקבל קרדיט בתוכנית כמפתח ומפיק. אף על פי כן, כהלצה, בפרקי הספיישל של ליל כל הקדושים מופיע שמו כ"סאם 'סיונרה' סיימון". את הרעיון להצגת "שמות מפחידים" הגה המפיק אל ג'ין, בהשראת חוברות הקומיקס מז'אנר האימה של EC Comics אשר נהגו בחלקם להשתמש גם כן בשמות מפחידים חלופיים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הבכורה של פרק הספיישל הראשון של ליל כל הקדושים הייתה במהלך שנת 1990 במסגרת העונה השנייה של הסדרה, ושם הפרק המקורי היה "The Simpsons Halloween Special". הפרק הראשון נוצר בהשראת חוברות הקומיקס מז'אנר האימה של חברת הקומיקס EC Comics. למרות שכל פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים נקראים "Treehouse of Horror", פרק הספיישל הראשון היה הפרק היחיד למעשה שהשתמש בו נעשה שימוש בבית על עץ לאורך כל הפרק.

לטענת צוות ההפקה של הסדרה פרקי ה-"Treehouse of horror" קשים במיוחד להכנה וזאת בשל כך שהאנימטורים בדרך כלל נדרשים לעצב רקעים מורכבים, דמויות חדשות ועיצובים חדשים שונים ומשום שהתסריטים של פרקי הספיישל עוברים לעיתים רבות שכתובים רבים ממש עד הרגע האחרון, כאשר לעיתים רבות השכתובים מחייבים את המדבבים אף לחזור לאולפן על מנת להקליט את החלקים שהתווספו.

תסריטאי הסדרה מציינים שחלק מהמשיכה שלהם להפקת פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים היא שרק בפרקים הללו הם מסוגלים לשבור את הכללים הקיימים בפרקים הרגילים ולהכניס, בין היתר, עלילה מופרכת או קטעים אלימים יתר המידה או עלילה בעלי תפנית קיצונית - אלמנטים אשר לרוב לא היו משולבים בפרקים רגילים של משפחת סימפסון. במקרים מסוימים, לתסריטאים יהיה רעיון אשר אלים מדי, מופרך מדי או קצר מדי על מנת לשלבו בפרק רגיל של משפחת סימפסון, אך שניתן לשלבו בפרקי הספיישל של ליל כל הקדושים. אחדים מן התסריטאים, בהם המפיק לשעבר דייוויד מירקין, סבורים כי פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים צריכים להיות בעלת אווירה מפחידה ושלא יהיו רק מצחיקים.

פרק הספיישל הראשון של ליל כל הקדושים היה הפרק הראשון בה הושמעה גרסה חלופית לנעימת הנושא של הסדרה שמשודרת בפתיח.

מוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים הופק מגוון רחב של מוצרים נלווים שמבוססים על פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים, בהם ספרים, בובות, חוברות קומיקס, משחקי וידאו, תקליטורי DVD ואף משחק מונופול. למרות שלאורך כל השנים כל פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים יצאו לשווקים במארזי ה-DVD של עונות הסדרה השונות, בשנת 2003 יצא לשווקים לראשונה מארז הדי.וי.די "The Simpsons: Treehouse of Horror DVD" שכולל רק פרקי ספיישל של ליל כל הקדושים. לאורך השנים יצאו לשווקים מספר ספרי קומיקס של "Treehouse of Horror" אשר נכתבו בהשראת חוברות קומיקס מז'אנר האימה. כמו כן, לאורך השנים הופקו מספר משחקי וידאו המשלבים שלבים בודדים המבוססים על פרקי "Treehouse of Horror", בהם המשחקים "The Simpsons Hit & Run" ו"The Simpsons Game". בשנת 2001, יצא לשווקים המשחק "Night of the Living Treehouse of Horror" לגיים בוי אשר היה כל מבוסס על פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים של משפחת סימפסון. חלק גדול מהדמויות המיוחדות שנכללו בפרקי הספיישל של ליל כל הקדושים בלבד יצאו לאורך השנים לשווקים בתור בובות.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקי הספיישל של ליל כל הקדושים הם בין הפרקים הפופולריים ביותר של משפחת סימפסון, ולרוב זוכים לביקורת חיובית למדי. שידור פרק ספיישל ליל כל הקדושים הראשון של הסדרה, זכה לדירוג של 15.7 לפי מדד נילסן. פרק ספיישל ליל כל הקדושים החמישי של הסדרה (Treehouse of Horror V) נחשב לפרק הטוב ביותר בקרב מבקרים רבים: פרק זה הגיע למקום הראשון ברשימת "עשרת הפרקים הטובים ביותר של משפחת סימפסון" של AskMen.com, והוכתר כפרק הטוב ביותר של העונה השישית על ידי IGN.com.בשנת 2006, ג'יימס ארל ג'ונס, שהיה אורח כיכב "בית העץ של אימה" ו "בית העץ של אימה V" נקרא השביעי "Top 25 משפחת סימפסון הופעות אורח" של IGN הרשימה. בשנת 2006 IGN.com פרסם רשימה של עשרת הסיפורים של "Treehouse of Horror " הטובים ביותר, כאשר בראש הרשימה הם מיקמו את הפרודיה לסרט "הניצוץ".

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996, החלק "Homer³" בפרק ספיישל ליל כל הקדושים של משפחת סימפסון זכה בפרס הראשון בפסטיבל האנימציה הבינלאומי באוטווה. בשנת 1998, פרק ספיישל ליל כל הקדושים זכה בפרס ה-Golden Reel על עריכת הסאונד הטובה ביותר לפרק ספיישל טלוויזיוני מונפש. בהמשך, בוב ביצ'ר היה גם מועמד לפרס ה-Golden Reel בקטגוריית "עריכת הסאונד הטובה ביותר לסדרת אנימציה טלוויזינית - מוזיקה" עבור פרק הספיישל העשירי של ספיישל ליל כל הקדושים.

הפרק השני, השלישי, החמישי, השמיני, התשיעי, ה-14, ה-15, וה-18 של "Treehouse of Horror" היו מועמדים לפרס אמי בקטגוריית "Outstanding Individual Achievement in Music Composition for a Series (Dramatic Underscore)". הפרק השני והשלישי של "Treehouse of Horror" היו מועמדים גם לפרס אמי בקטגוריה "Outstanding Individual Achievement in Sound Mixing for a Comedy Series or a Special".

יצירות שזכו לפרודיות בפרקי ליל כל הקדושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן רשימה של כל היצירות שזכו לפרודיות בפרקי ספיישל ליל כל הקדושים לצד שמות הפרקים עצמם:

שם הפרק עונה תאריך שידור מקורי שם הסיפור יצירה שזכתה לפרודיה
Treehouse of Horror I 2 25 באוקטובר 1990 "The Raven" העורב (פואמה)
Treehouse of Horror II 3 31 באוקטובר 1991 "The Monkey's Paw" סיפור הקצר כפת הקוף והפרק "A Small Talent for War" מהסדרה "אזור הדמדומים"
"The Bart Zone" הפרק "It's a Good Life" מהסדרה "אזור הדמדומים"
"If I Only Had a Brain" פרנקנשטיין
Treehouse of Horror III 4 29 באוקטובר 1992 "Clown Without Pity" הפרק "Living Doll" מהסדרה "אזור הדמדומים"
"King Homer" קינג קונג
"Dial 'Z' For Zombies" ליל המתים החיים
Treehouse of Horror IV 5 28 באוקטובר 1993 "The Devil and Homer Simpson" השטן ודניאל ובסטר
"Terror at 5½ Feet" הפרק "Nightmare at 20,000 Feet" מהסדרה "אזור הדמדומים"
"Bart Simpson's Dracula" דרקולה בגרסת פרנסיס פורד קופולה
Treehouse of Horror V 6 30 באוקטובר 1994 "The Shinning" הניצוץ
"Time and Punishment" הסיפור הקצר "A Sound of Thunder"(אנ')
Treehouse of Horror VI 7 29 באוקטובר 1995 "Attack of the 50-Foot Eyesores" התקפת האישה בגובה 15 מטר (אנ')
"Nightmare on Evergreen Terrace" סיוט ברחוב אלם
"Homer³" הפרק "Little Girl Lost" מהסדרה "אזור הדמדומים"
Treehouse of Horror VIII 9 26 באוקטובר 1997 "The HΩmega Man" איש האומגה
"Fly vs. Fly" הזבוב
Treehouse of Horror IX 10 25 באוקטובר 1998 "Starship Poopers" לוחמי החלל
Treehouse of Horror X 11 31 באוקטובר 1999 "I Know What You Diddily-Iddily-Did" אני יודע מה עשית בקיץ האחרון
Treehouse of Horror XI 12 1 בנובמבר 2000 "Scary Tales Can Come True" מעשיות האחים גרים
"Night of the Dolphin" יומו של הדולפין (אנ') והציפורים
Treehouse of Horror XII 13 6 בנובמבר 2001 "House of Whacks" 2001: אודיסיאה בחלל
"Wiz Kids" הארי פוטר
Treehouse of Horror XIII 14 3 בנובמבר 2002 "The Island of Dr. Hibbert" האי של ד"ר מורו
Treehouse of Horror XIV 15 2 בנובמבר 2003 "Stop the World, I Want to Goof Off" הפרק "A Kind of a Stopwatch" מהסדרה "אזור הדמדומים"
Treehouse of Horror XV 16 7 בנובמבר 2004 "The Ned Zone" האזור המת (אנ')
"In the Belly of the Boss" המסע הפנטסטי (אנ')
Treehouse of Horror XVI 17 6 בנובמבר 2005 "B.I.: Bartificial Intelligence" אינטליגנציה מלאכותית
"Survival of the Fattest" הסיפור הקצר "The Most Dangerous Game"
"I've Grown a Costume on Your Face" ליל המסכות 3
Treehouse of Horror XVII 18 5 בנובמבר 2006 "Married to the Blob" הבלוב(אנ')
"You Gotta Know When To Golem" הגולם מפראג
"The Day the Earth Looked Stupid" מלחמת העולמות (תסכית)
Treehouse of Horror XVIII 19 4 בנובמבר 2007 "E.T., Go Home" אי.טי. - חבר מכוכב אחר
"Mr. & Mrs. Simpson" מר וגברת סמית'
Treehouse of Horror XIX 20 2 בנובמבר 2008 "Untitled Robot Parody" רובוטריקים
"It's the Grand Pumpkin, Milhouse" It's the Great Pumpkin, Charlie Brown (אנ')
Treehouse of Horror XX 21 18 באוקטובר 2009 "Dial 'M' for Murder or Press '#' to Return to Main Menu" אליבי, פסיכו, זרים ברכבת, מזימות בינלאומיות, בכבלי השכחה וורטיגו
"Don't Have a Cow, Mankind" הילדים של מחר
"There's No Business Like Moe Business" סוויני טוד: הספר השטן מרחוב פליט
Treehouse of Horror XXI 22 7 בנובמבר 2010 "War and Pieces" ג'ומנג'י
"Master and Cadaver" סיכון רטוב
"Tweenlight" דמדומים
Treehouse of Horror XXII 23 30 באוקטובר 2011 "The Diving Bell and Butterball" הפרפר ופעמון הצלילה
"Dial D for Diddly" אליבי, דקסטר
"In the Na'Vi" אווטאר
Treehouse of Horror XXIII 24 7 באוקטובר 2012 "UNnormal Activity" פעילות על-טבעית
"Bart & Homer's Excellent Adventure" בחזרה לעתיד
Treehouse of Horror XXIV 25 6 באוקטובר 2013 "Oh, the Places You'll D'oh!" חתול תעלול
"Freaks No Geeks" פריקס
Treehouse of horror XXV 26 19 באוקטובר 2014 "A clockwork yellow" תפוז מכני וסרטי סטנלי קובריק
"The others" האחרים
Treehouse of horror XXVI 27 25 באוקטובר 2015 "Homerzilla" גודזילה
"Telepaths of Glory" כרוניקה בזמן אמת
Treehouse of horror XXVII 28 16 באוקטובר 2016 "Dry Hard" טרילוגיית משחקי הרעב ומקס הזועם: כביש הזעם
"MoeFinger" גולדפינגר וקינגסמן: השירות החשאי
Treehouse of Horror XXVIII 29 22 באוקטובר 2017 "The Exor-Sis" מגרש השדים
"Coralisa" קורליין ודלת הקסמים
Treehouse of Horror XXIX 30 21 באוקטובר 2018 "Intrusion of the Pod-Y Switchers" פלישת חוטפי הגופות
"Mulitplisa-ty" ספליט
"Geriatric Park" פארק היורה
Treehouse of Horror XXX 31 20 באוקטובר 2019 "Danger Things" דברים מוזרים
"Heaven Swipes Right" השמיים יכולים לחכות
"When Hairy Met Slimy" צורת המים
Treehouse of Horror XXXI 32 1 בנובמבר 2020 "Toy Gory" צעצוע של סיפור
"Into the Homerverse" ספיידרמן: ממד העכביש
"Be Nine, Rewind" בובה רוסית
Treehouse of Horror XXXII 33 10 בנובמבר 2021 "This side of parasite" פרזיטים
"Nightmare in Elm tree" סיוט ברחוב אלם
"Ded ringer" הצלצול
Treehouse of Horror XXXIII 34 30 באוקטובר 2022 "The Pookadook" באבאדוק
"Death Tome" מחברת המוות
"Simpsons World" וסטוורלד
Treehouse of Horror XXXIV 35 5 בנובמבר 2023 "Attack the Blockchain" השכונה VS חייזרים (אנ')
"The Silence of the Children" שתיקת הכבשים
"The Homer-virus" מגפת הקורונה