Twitch Plays Pokemon

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Twitch Plays Pokemon (מילולית: Twitch משחקים בפוקימון) הוא ערוץ באתר שידורי הווידאו Twitch.tv המגדיר את עצמו כניסוי חברתי, ומבוסס על מיקור המונים בניסיון לשחק במשחקים מהסדרה "פוקימון" של חברות נינטנדו ו-Game Freak משנת 1996, על ידי עיבוד פקודות הנשלחות על ידי משתמשים בצ'אט של הערוץ.

הרעיון למיזם והתוכנה לעיבוד הפקודות פותחו על ידי מתכנת אוסטרלי אנונימי, שהחל את שידורי הערוץ ב-12 בפברואר 2014 עם המשחק "פוקימון אדום". באופן בלתי צפוי, נהפך הערוץ לוויראלי עם ממוצע של כ-80,000 צופים בו-זמנית (עם לפחות 10% השתתפות), כאשר בשיאו צפו בו כ-120,000 בו זמנית. עד 22 בפברואר באותה שנה, צבר הערוץ מספר צפיות כולל של למעלה מ-26 מיליון. המיזם זכה לסיקור תקשורתי נרחב עקב טבעו הכאוטי, האתגרים העומדים בפני המשתתפים לאור מגבלות המשחק וכן הקהילה וממים אינטרנטיים שצמחו מתוך המשתתפים. את המשחק סיימו לבסוף לאחר 16 יום, 7 שעות, 45 דקות ו-30 שניות. מתום שידור המשחק הראשון, חלה ירידה דרסטית בכמות הצופים בערוץ שעומדת מאז על כ-10,000 צפיות בממוצע.

יממה לאחר סיום המשחק הראשון בסדרה, ב-1 במרץ 2014, החל יוצר המשחק בשידור "פוקימון קריסטל", שאותו סיימו לאחר 13 יום, שעתיים ושתי דקות.

ב-22 במרץ 2014 החל יוצר המשחק בשידור המשחק "פוקימון ברקת".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים ובנושא מדעי המחשב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.