Uncharted

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Uncharted
כללי
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח Naughty Dog, Bend Studio, Bluepoint Games, Iron Galaxy Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב Amy Hennig
דרישות תוכנה
מנוע משחק Havok עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות פלייסטיישן 3, אנדרואיד, פלייסטיישן 5, iOS, פלייסטיישן 4, PlayStation Vita, Microsoft Windows עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Unchartedתרגום חופשי "בלתי ממופה") היא סדרת משחקי וידאו ששיכת לסוגות משחק הרפתקה ממוחשב, משחק פלטפורמה, וירי גוף שלישי שפותחה על ידי חברת Naughty Dog ויצאה לאור על ידי סוני לפלייסטיישן 3פלייסטיישן 4, ל-PlayStation Vita ול-פלייסטיישן 5. בסדרה שלושה משחקים לפלייסטיישן 3, שלושה לפלייסטיישן 4, משחק ל-PlayStation Vita, משחק ל-פלייסטיישן 5 ו-motion comic[1] שניתן להורדה.

בנוסף למשחקים, שוחררה ב-2009 סדרת motion comic בת 4 פרקים בשם Eye of Indra לפלייסטיישן 3 המתרחשת לפני Drake's Fortune. כמו כן יצאו משחק רשת ונובלה על הסדרה. נכון ל-2017, כל המשחקים בסדרה מכרו ביחד יותר מ-41.7 מיליון עותקים.[2]

המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת יציאה שם המשחק מפתח משוחק על
2007 Uncharted: Drake's Fortune Naughty Dog PlayStation 3
2009 Uncharted 2: Among Thieves
2011 Uncharted 3: Drake's Deception
2011 Uncharted: Golden Abyss Bend Studio PlayStation Vita
2012 Uncharted: Fight for Fortune
2015 Uncharted: The Nathan Drake Collection Bluepoint Games PlayStation 4
2016 Uncharted 4: A Thief's end Naughty Dog
2016 Uncharted: Fortune Hunter Playspree ios, Android
2017 Uncharted: the lost legacy Naughty Dog PlayStation 4
2022 Uncharted: Legacy of Thieves Collection Naughty Dog, Iron Galaxy PlayStation 5, Microsoft Windows
הערה: בשנת 2015 יצא משחק המכיל את שלושת המשחקים הראשונים בסדרה עם גרפיקה משופרת של Bluepoint Games

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי Uncharted עוקבים אחרי מסעותיו וטיוליו של ניית'ן דרייק, צייד אוצרות ומומחה לקרב מגע שמאמין שהוא צאצא של מגלה הארצות האגדי פרנסיס דרייק (בניגוד ל"עובדה" ההיסטורית שלדרייק לא היו צאצאים), ואומר שדרייק זייף את מותו ב-28 בינואר 1596.

במהלך מסעותיו, ניית'ן פוגש הרבה חברים ואויבים שגם מעוניינים לקחת חלק במסעותיו. חבריו הקרובים ביותר הם סאלי, חברו הטוב; אלנה פישר, כתבת שניית'ן מפתח רגשות רומנטיים כלפיה; קלואי פרייזר, ציידת אוצרות אוסטרלית ועוד מסייעים אחרים.

במהלך עלילות המשחקים ניית'ן מחפש עיר אבודה או חפץ בעל כוחות על טבעיים, עד שהוא מגלה שלמציאות האלה יש כוחות אדירים שמסוגלים לפגוע בעולם או באנושות, ומחליט לעצור את אלה שחושקים באוצרות הקטלניים.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Uncharted: Drake's Fortune[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון בסדרה שוחרר בשנת 2007, כשנה לאחר יציאתה של קונסולת הפלייסטיישן 3. המשחק עוקב אחר חיפושיו של צייד האוצרות ניית'ן דרייק אחר האוצר של אל דוראדו, ביחד עם ויקטור סאליבן ואלנה פישר, בזמן שהם נאלצים להתמודד מול אנשים מסוכנים שדרייק וסאלי חייבים להם כסף.

המשחק זכה לביקורות חיוביות במיוחד, והיה כותר מפתח של קונסולת הפלייסטיישן 3. מבקרים רבים שיבחו את המשחק על עלילתו, תסריטו, דמויותיו ועיצובו הגרפי, כאשר חלקם ביקרו את אופי קרבות הירי הרפפטיבי של המשחק, וגם את אורכו, הנחשב לקצר יחסית.

Uncharted 2: Among Thieves[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק השני בסדרה שוחרר בשנת 2009. הוא מתרחש שנתיים לאחר אירועי המשחק הראשון, אך מציג קו עלילה עצמאי שהקשרים היחידים בינו לבין קודמו (והמשכיו) הם הדמויות ומספר התייחסויות. דרייק עוקב אחר מסעו של מרקו פולו, ומנסה למצוא את העיר האבודה של שאמבאלה ביחד עם ידידת עבר, קלואי פרייזר, בזמן שהשניים מוצאים את עצמם נגד צבאו של זוראן לזארביץ', פושע מלחמה סרבי אשר היה נחשב למת למשך מספר שנים.

המשחק זכה לקבלת פנים משבחת במיוחד, ומבקרים רבים רואים בו כאחד המשחקים הטובים ביותר לקונסולת הפלייסטיישן, וכאחד המשחקים הטובים ביותר בכל הזמנים. ביקורת חיובית במיוחד הופנה כלפי מצב המולטיפלייר שלו.

Uncharted 3: Drake's Deception[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק השלישי בסדרה שוחרר בשנת 2011, והיה משחק "Uncharted" האחרון לקונסולת הפלייסטיישן 3. מתרחש שנתיים לאחר אירועי "Among Thieves". המשחק עוקב פעם נוספת אחר ניית'ן דרייק, כעת מחפש את העיר האבודה של עובאר כנגד מסדר בריטי של הרמטים. המשחק מתרכז יותר בדמותו של דרייק, בעברו, בקשריו עם סאלי ואלנה, ובאובססיות שלו למסע המסוכן. יוצרי המשחק טענו שהנושא המרכזי של המשחק הוא 'למצוא את הדרך'.

גם משחק זה זכה לקבלת פנים משבחת, על אף שסיפורו, נושאיו ומספר אלמנטים חדשים במשחקיות שלו קיבלו ביקורת מעורבת יחסית. מצב המולטיפלייר שלו זכה לשבחים רבים.

Uncharted: Golden Abyss[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק צד שפותח על ידי סוני בנד ושוחרר לקונסולת PlayStation Vita בדצמבר 2011, בלעדית ביפן. גרסה בינלאומית שוחררה בפברואר 2012. המשחק מתרחש כשנה או שנתיים לפני עלילות המשחק המקורי, על אף שמפתחי המשחק ציינו כי זהו סיפור מקורי, ולא פריקוול.

המשחק קיבל ביקורות חיוביות ברובן, על אף כי בעל הציון הנמוך ביותר מבין משחקי "Uncharted" הקיימים. שבחים רבים כוונו לאיכותו של המשחק בתור משחק קונסולה ניידת בעל ערכי פיתוח של משחק 'טריפל-A'. ביקורת הופנה כלפי המשחקיות, שדרשה שימוש במאפייני PlayStation Vita.

עלילת המשחק מספרת על משלחת ספרדית שנטבחה 400 שנה לפני עלילת המשחק וניית'ן דרייק יוצא לחפש איך ולמה שבטים שלמים מתו. עלילת המשחק מתרחשת ביבשת אמריקה.

Uncharted 4: A Thief's End[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוכרז בסוף 2013, משחק אקסקלוסיבי לקונסולת הפלייסטיישן 4 והוא הרביעי והאחרון בסדרת Uncharted. המשחק יצא ב-10 במאי 2016.

במשחק אנו מגלים יותר על עברו של נייתן בבית היתומים ועל אחיו סם.

בתחילת המשחק מציגים לנו את דרייק ואלנה אחרי שהם התמסדו, סם מגיע ומפתיע את נייתן שהיה בטוח שסם מת לאחר שהוא נכשל בבריחה מהכלא. סם מספר לו שהוא רק נפצע וברח אחרי 15 שנה שוב בעזרת ברון הסמים אלקזר שדרש ממנו בתמורה שימצא את האוצר של שודד הים אייברי תוך שלושה חודשים ויביא לו חצי ומאיים על סם במוות. סם מבקש את עזרתו של נייט. והם יוצאים למסע חיפוש, תוך כדי שהצבא הפרטי "שורליין" של אישה בשם נאדין רוס מנסה לעצור אותם.

למשחק יש מצב מולטיפלייר שבו בוחרים דמות אחת מן הדמיות במשחקים בסדרה ונלחמים נגד שחקנים אחרים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נדין רוס: ראש הצבא הפרטי shoreline. רוצה למצוא בעצמה את האוצר שניית'ן וסאם מחפשים. (A Thief's End, the lost legacy)
  • רייף אדלר: חבר של ניית'ן וסם לשעבר, שבגד בהם ומסייע לנדין לעצור אותם. (A Thief's End)
  • אטוק נאווארו: עוזרו של גבריאל רומן. (Drake's Fortune)
  • גבריאל רומאן: הנבל במשחק הראשון. (Drake's Fortune)
  • אדי גונזלס: בגד בניית'ן במשחק הראשון. (Drake's Fortune)
  • זוראן לאזרביץ': הנבל במשחק השני. מחפש את האוצר של מרקו פולו. (Among Thieves)
  • הארי פלין: ידיד של קלואי וניית'ן. (Among Thieves)
  • דראזה: חייל מסוכן שמופיע לפרק אחד על הרכבת. (Among Thieves)
  • דניאל פינקרטון: דמות מ"Eye of Indra".
  • קת'רין מרלו: האויבת במשחק השלישי. (Drake's Deception)
  • טאלבוט: העוזר של קת'רין. (Drake's Deception)
  • רוברטו אגוורו: האויב של ניית'ן. חייל בכיר שיצא עם צבא להשיג את אוצר הזהב. (Golden Abyss)
  • פרופסור דאנטה: שותפו לשעבר למסע של ניית'ן. (Golden Abyss)
  • רעמסס: שודד ים ערבי. העוזר של קת'רין. (Drake's Deception)

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאסי פישר דרייק: בתם של ניית'ן ואלנה (A Thief's End; הדיבוב ולכידת התנועה הם של השחקנית קייטלין דיוור)
  • קסנדרה מורגן: אמם של סאם וניית'ן (A Thief's End)
  • טנזין: מקומי בכפר בהרים באזורי שאמבאלה שעוזר לניית'ן (Among Thieves)
  • קארל שייפר: פרופסור שנמצא בכפר מקומי באזור של שאמבאלה ועוזר לניית'ן (Among Thieves)
  • ג'ף: צלם שעוזר לאלנה (Among Thieves)
  • ריקה ראג'ה: משתפת פעולה עם דרייק במשימת גנבה (Eye of Indra)
  • צ'ארלי קטר: יוצא למסע עם קלואי ניית'ן וסאלי עד שרגלו נשברת ומאז לא מופיע שוב (Drake's Deception)
  • סאלים: שייח' מכובד בשבט בדואי (Drake's Deception)

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אנצ'רטד

עיבוד קולנועי נמצא בפיתוח בסרטי סוני עם רובן פליישר כבמאי עם רייף ג'דקינס וג'ו קרנהאן כתסריטאי. טום הולנד לוהק לגלם את ניית'ן דרייק עם מארק וולברג כוויקטור סאליבן. אנטוניו בנדרס, סופיה טיילור עלי וטאטי גבריאל לוהקו גם הם לתפקידים בסרט.[3] הסרט מתוכנן לצאת לאקרנים ב-11 בפברואר 2021 בהפצת Columbia Pictures, PlayStation Productions, Naughty Dog וחברת Sony Pictures Releasing.[4]

סרט לא רשמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2018, אלן אונגר ביים סרט מעריצים קצר באורך 15 דקות בשם Uncharted Live Action Fan Film, בכיכובם של נייתן פיליון כדרייק, לאחר ששנים הוביל קמפיין לקידום סרט כזה בכיכובו. הסרט התקבל היטב על ידי המבקרים ששיבחו את הופעתו של פיליון. בסרט הופיע גם סטיבן לאנג כוויקטור סאליבן, מירסה מונרו כאלנה פישר, עם ארני רייס הבן וג'נו סגרס.[5][6][7][8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Uncharted בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Uncharted comic
  2. ^ Barker, Sammy (9 בדצמבר 2017). "PSX 2017: Uncharted Series Lifetime Sales Top 41.7 Million Units". Push Square. ארכיון מ-13 בדצמבר 2017. נבדק ב-14 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Kroll, Justin (2 במרץ 2020). "Antonio Banderas Joins Tom Holland in 'Uncharted' Movie (EXCLUSIVE)". Variety. ארכיון מ-2020-03-02. נבדק ב-2 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Hipes, Patrick (24 בינואר 2020). "'Uncharted' Pushed Back On Sony Release Schedule". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. ארכיון מ-31 בינואר 2020. נבדק ב-18 בפברואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Francisco, Eric (16 ביולי 2018). "Nathan Fillion Isn't Even the Best Thing About This 'Uncharted' Fan Film". Inverse. נבדק ב-16 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Stephen, Bijan (16 ביולי 2018). "Nathan Fillion stars as Nathan Drake in what might be film's only good video game adaptation". The Verge. נבדק ב-16 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Christopher, Fiduccia (27 ביולי 2018). "Uncharted Movie Director Praises Nathan Fillion Fan Film". Screen Rant. נבדק ב-27 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Nathan Fillion's secret 'Uncharted' fan film could lead to 'something further'". EW.com.