Unfaithful

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Unfaithful"
סינגל בביצוע ריהאנה
מתוך האלבום A Girl like Me
יצא לאור 2 במאי 2006
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית12"
הוקלט 2005-06
סוגה פופR&B
שפה אנגלית
אורך 3:49
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP
כתיבה ני-יו, סטארגייט
לחן טור אריק הרמנסן
הפקה סטארגייט
כרונולוגיית סינגלים של ריהאנה
"SOS"
(2006)
"Unfaithful"
(2006)
"We Ride"
(2006)

Unfaithful עברית: לא נאמנה) היא בלדת פופ ו-R&B בביצועה של הזמרת הברבדית ריהאנה, שנכתבה והופקה על ידי ני-יו ומיקל אריקסון בהשראת להקת הרוק האמריקאית אוונסנס. השיר יצא כסינגל השני מתוך האלבום ב-2 במאי 2006. במקור שם השיר היה אמור להיקרא "Murderer" (רוצחת) אך הוחלט לשנות את שמו כדי לא לגרום לרושם אלים. מבחינה לירית השיר מדבר על אישה שבוגדת בבן זוגה ומתחרטת על כך.

השיר קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים ששיבחו את קולה של ריהאנה בשיר אך מתחו ביקורת על המילים. השיר זכה להצלחה רבה כאשר הגיע לעשירייה הפותחת ב-19 מדינות שונות בין היתר גם בבריטניה וארצות הברית. בארצות הברית השיר הצליח להגיע למעמד פלטינה. הקליפ לשיר פורסם בחודש יציאת השיר ובוים על ידי אנתוני מנדלר. הקליפ מציג את ריהאנה לכודה במשולש אהבה כאשר היא מתאמצת לבחור בין בן זוגה למאהב שלה ומצטערת על כך שהיא נאלצת לבגוד בו. על מנת לקדם את השיר ריהאנה הופיעה איתו בטקס MOBO Awards ובפרסי המוזיקה העולמית ובנוסף גם בארבעת סיבובי ההופעות הראשונים שלה.

פיתוח ושחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שהקליטה את אלבומה הראשון פגשה ריהאנה את הזמר ני-יו אבל הם לא יכלו לשתף פעולה ביחד אף על פי שריאהנה רצתה לשתף איתו פעולה אחרי ששמעה את השיר Let Me Love You של הזמר מריו אותו ני-יו כתב. כאשר ההקלטות לאלבומה השני החלו היא שקלה לעבוד איתו. בסופו של דבר השניים החלו לעבוד ביחד והוא עבד איתה על השיר הזה וביחד עם צמד המפיקים "StarGate" הם כתבו והפיקו את השיר ואילו דבי מונזי שימשה כעוזרת הפקה ופיל טאן ומקבה רידיק סיפקו את ייצור הקול, השיר הוקלט באולפנים שונים בניו יורק ולאס וגאס. ריהאנה אמרה כי השיר היה משהו חדש עבורה בגלל שהיו היה בלדה.

השיר שוחרר ב-2 במאי 2006 ובקנדה השיר שוחרר ב-20 ביוני 2006 להורדה דיגיטלית לתחנות הרדיו העכשוויות בארצות הברית ב-29 ביוני 2006. בנוסף השיר שוחרר לרדיו אך בגרסה שונה שבה המילה "gun" (אקדח) מצונזרת בשיר. ב-17 ביולי 2006 שוחררו שבעה רמיקסים שונים של השיר ל-iTunes של מדינות שונות וביניהם צרפת, גרמניה, איטליה וארצות הברית. ב-25 ביולי 2006 השיר שוחרר בבריטניה כעותק פיזי שבנוסף לשיר עצמו ישנה גם גרסה אינסטרומנטלית שלו, גרסת מיקס רדיו והקליפ של השיר. באוגוסט אותה שנה גרסה זו שוחררה גם בגרמניה וצרפת.

הרכב מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוא שיר פופ ו-R&B שאורכו 3:46 דקות. במקור השיר היה אמור להיות שיר בעל אופי עצוב ואפל יותר בהשראת להקת הרוק האמריקאית אוונסנס ושמו היה אמור להיות "Murderer". בהתחלה השיר היה אמור להיות בליווי פסנתר וכלי הקשה בלבד אך מאוחר יותר נוספו כלי הקשה נוספים לשיר. ההרכב המוזיקלי של השיר נוהל על ידי רוב מונסי.

בהתייחסו לפיתוח של השיר בריאיון ל-Sound on Sound אחד מאנשי הצד של סטארגייט אמר: "אני מגלה שכמה שזה נשמע טבעי זזה לא היה כל כך טבעי להשתמש בצלילי מיתר, אבל העניין היה יותר על הבחירה של איך מנגן ומתכנת את המיתרים." בשיר ישנם 72 ביטים פר דקה וריהאנה שרה את השיר בסולם C כשאר קולה נע בין תווים נמוכים (F#3) לתווים גבוהים (C#5) וההפך.

על פי ברנדי ג' טקסון מ-MTV השיר הוא "בלדה מרירה" שמראה צד חדש בריהאנה. בריאיון ל-MTV הסבירה ריהאנה את המשמעות של המילה רוצחת בשיר: "אני מכנה את עצמי רוצחת בשיר הזה, כלומר, אני לוקחת את חייו של הבחור הזה על ידי זה שפגעתי בו ובגדתי בו, הוא יודע, וזה גורם לו מרגיש כל כך רע "אנחנו תמיד יוצאים מנקודת הנחה שבנים הם אלה שבוגדים אך בסוף אנחנו מגלים שבנות בוגדות גם. בראיון נוסף עבור "Newsday", היא אמרה כי: "Unfithful" שאב השראה מתוך מערכת יחסים שהיא הייתה בה בגיל 14." היא הוסיפה כי אופי היחסים אינו היה פיזי.

ביקורות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Photograph of a woman who sings on stage. She wears a dark leather blouse and a short skirt, and light tights.
ריהאנה מופיעה עם השיר במהלך סיבוב ההופעות Last Girl on Earth Tour.

השיר קיבל ביקורות חיוביות מרוב מבקרי המוזיקה. קלפה סאנה מ"ניו יורק טיימס" תיארה את השיר כ"קינה פופולרית ומעוררת גיחוך- אך לא בלתי נעימה". קוונטין בי. האף מ-"PopMatters" כתב כי "'Unfithful' היא בלדה מכוונת היטב עם מחרוזת ניגוני פסנתר דרמטיים", אך הוא מתח ביקורת על המילים של השיר אותם כינה "מלודרמטיות באופן מוגזם וחסרות חרטה". סאל צ'ינקומאני ממגזין "Slant Magazine", אמר: "הבלדה המלודרמטית, העמוסה במחרוזות, היא, אם בכלל, הסינגל השני מתוך האלבום השני של אמנית שאפתנית כמו ריהאנה, ועם מילים כמו: אני לא רוצה להיות רוצחת/ האהבה שלנו, האמון שלו/ אני יכולה גם לקחת אקדח ולשים אותו על ראשו, גורם לה להרוויח נקודות בונוס רק בשביל שהיא תהיה פאקינג מוזרה"

סטיב ג'ונס מ-USA Today כתב כי "בעוד שהבלדות האחרות באלבום לא היו חזקות, 'Unfaithful', שבו [ריהאנה] עוסקת בהשלכות של הבגידה שלה מראה עומק". סיליה סאן מיגל, מ"וייב", שיבחה את השיר וציינה כי היא מעניקה לריהאנה "כריזמה חדשה, טווח קולי מוצק ויכולתה לעורר רגש עמוק." דן צ'רנס מ"וושינגטון פוסט" תיאר את הסינגל כ"חשבון כנה של אי-יושרה". סוקר ממגזין "בילבורד" השווה את השיר לעבודתה של ביונסה והגיע למסקנה כי השיר מגלה את ריהאנה כ"סולנית צעירה ההולכת וגדלה." בראיון על עבודתו של ני-יו מאורה מ"אידולטור" השווה את השיר ל-"Irreplaceable" וכינה את שני השירים כ"ממתקים לאוזן".

השיר דורג במקום השמיני ברשימת שירי הקיץ של 2006 מטעם בילבורד. בשנת 2011 בילבורד דירגו את השיר במקום ה-15 ברשימת "20 השירים הלהיטים הגדולים ביותר של ריהאנה" מגזין Rap-Up דירג את השיר במקום התשיעי ברשימת "10 הסינגלים הטובים ביותר של שנת 2006". בנוסף השיר זכה בפרס "שיר השנה" ו"שיר הנשמה/R&B של השנה" בטקס פרסי ברבדוס של 2007. בנוסף הוא זכה בפרס "השיר הבין לאומי של השנה" בטקס פרסי NRJ Music Awards.

הצלחה במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הגיע למקום השישי בארצות הברית והפך לשיר השלישי של ריהאנה שמגיע לעשירייה הפותחת במדינה. בנוסף הוא הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס של בילבורד והפך לשיר השלישי שלה לעשות את זה. כ-3 חודשים לאחר יציאתו הוא כבר הגיע למעמד פלטינה במדינה. בקנדה השיר זכה להצלחה רבה אף יותר כאשר הגיע למקום הראשון במדינה. באוסטרליה השיר הגיע למקום השני וזכה למעמד זהב. בניו זילנד השיר הגיע למקום הרביעי.

באירופה השיר זכה להצלחה רבה כאשר הגיע לעשירייה הפותחת ב-14 מדינות שונות ביבשת והגיע למקום השני במצעד האירופאי הכללי. בהונגריה ובשווייץ השיר הגיע למקום הראשון והגיע למעמד זהב בשווייץ. בנורווגיה השיר הגיע למקום השני שם נשאר שבועיים רצופים. גם באוסטריה השיר הגיע למקום השני ושהה במצעד 27 שבועות. גם בגרמניה ובאירלנד השיר הגיע למקום השני ובדנמרק, בלגיה (פלנדריה) וצ'כיה השיר הגיע למקום השלישי. בסלובקיה השיר הגיע למקום החמישי, למקום השישי בשוודיה, למקום השביעי בצרפת ולמקום התשיעי בהולנד. בבריטניה השיר הגיע למקום השני שם גם הגיע למעמד זהב עם מכירות של 315 אלף עותקים ומאוחר יותר הוא נכנס שוב למצעד בשנים 2010 ו-2011 למקום ה-35 וה-50 בהתאמה. סך הכל מכר השיר בעולם 4.8 מיליון עותקים.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר בוים על ידי אנתוני מנדלר אשר מאוחר יותר ביים בין היתר קליפים נוספים של הזמרת כמו "Disturbia" ו-Russian Roulette". הקליפ נחשף לראשונה ב-MTV ב-1 במאי 2006 ומאוחר יותר שוחרר להורדה דיגיטלית ב-iTunes. הקליפ נפתח בסצנה בה נראית ריהאנה יושבת במסעדה עם בן זוגה וכאשר הוא עוזב את השולחן לזמן מה בחור שיושב בשולחן ממול שולח לה פתק, היא קוראת את הפתק אך מסתירה אותו שבן זוגה חוזר לשולחן. לאחר מכן השיר מתחיל להתנגן ונראות סצינות של ריהאנה ובן זוגה מבלים ובמקביל נראית ריהאנה נכנסת לתוך חדר שבו יש נגן המנגן בפסנתר ומאוחר יותר מתגלה שזה הוא המאהב שלה. בהמשך נראות סצינות נוספות שלהם נפגשים ובסתר ואף מתנשקים בסצנת הפסנתר. בסוף הקליפ נראית ריהאנה שהיא מחבקת את בן זוגה האמיתי כשאר דמעות זולגות מעיניה. הקליפ שאב השראה מהסרט בוגדת משנת 2002.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

A woman with bright red long hair is singing. She wears a yellow dress with a long train, which is moved by the wind. Also the woman wears tights and brown boots.
ריהאנה מבצעת את השיר במהלך סיבוב ההופעות Loud Tour.

על מנת לקדם את השיר ריהאנה ביצעה אותו במספר הופעות חיות. ב-26 ביולי אותה שנה היא ביצעה אותו בתוכנית Total Request Live של MTV. בנוסף היא פתחה את טקס ה-MOBO Awards שהיא מבצעת את השיר ובאותה שנה ביצעה אותו גם בטקס פרסי המוזיקה העולמית. בנוסף היא גם ביצעה אותו בכל ארבעת סיבובי ההופעות הראשונים שלה בין היתר גם בסיבובי ההופעות Good Girl Gone Bad Tour ו-Loud Tour אשר שוחררו ב-DVD. בנוסף היא גם ביצעה את השיר כאשר הייתה מופע החימום בסיבוב ההופעות של קניה וסט Glow in the Dark Tour. בנוסף עם שחרור אלבומה הרביעי ריהאנה הופיעה באקדמית בריקסטון בלונדון בחסות נוקיה שם גם ביצעה את השיר. ב-11 בדצמבר 2010 הופיעה עם השיר בתוכנית אקס פקטור בבריטניה ביחד עם הזוכה של התוכנית שם גם ביצעה את השיר What's My Name?.

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה לגרסת כיסוי בסרט ההודי Kadhalil Vizhunthen תחת השם "Unakkena Naan".

הזמר עומר אדם תרגם את השיר והוציא לאור את הביצוע לתירגום. בספטמבר 2022 בתוכנית הכוכב הבא הזמרת יהלום דוד ביצעה את התרגום של עומר אדם לשיר.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה- ני-יו וסטארגייט
  • הפקה- סטארגייט
  • הקלטה- מייקל אריקסן, אל המברגר, מלקולם פולק, טייגר סטיילס
  • מיקסינג- פיל טאן
  • הפקה ווקאלית- מקבה רידיק
  • עוזרת הפקה- דבי מונסי
  • סידור והפקה של מחרוזות - רוב מונסי
  • כינורות - אן לית'רס, ריצ'רד סורטומא, סנוביה קאמינגס, אורי וודובוז, יאן מולן, ז'אן אינגרם, אייב אפלמן, קתרין ליבולסי-שטרן, מאורה ג'אני, יאנה גיוכמן, מארטי סוויט
  • ויולה- סו פריי, קריסטל גארנר, ג'יל יפה, מרי חמאן, ריצ'רד לוקר, ג'ין מוי, יוג'ין בריסקין
  • בס- ג'ון ביאל, ג'ודי שוגרמן

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 2
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 2
אירופה אירופה הוט 100 2
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 14
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 2
ארצות הברית בילבורד הוט 100 6
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 2
גרמניה GfK – טופ 100 2
דנמרק היטליסטן 3
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 4
הונגריה Rádiós Top 40 10
ולוניה אולטראטופ 40 2
נורווגיה VG-lista 2
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 4
סלובקיה ČNS IFPI 5
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 13
פלנדריה אולטראטופ 50 3
צ'כיה ČNS IFPI 3
צרפת SNEP 7
קנדה קנדה הוט 100 1
שוודיה סוורייטופליסטן 6
שווייץ המצעד השווייצרי 1

מצעדי סוף שנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדי 2006 מיקום
אוסטרליה[1] 19
אוסטריה[2] 16
בלגיה (פלנדריה)[3] 21
בלגיה (ולוניה)[4] 14
גרמניה[5] 14
הונגריה (רדיו)[6] 20
אירלנד[7] 14
הולנד[8] 33
שוודיה[9] 86
שווייץ[10] 6
בריטניה[11] 23
ארצות הברית[12] 28

מצעדי עשור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעד מסכם של 2000–2009 מיקום
גרמניה[13] 43

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תואר עותקים
אוסטרליה זהב 35,000
בלגיה זהב 25,000
דנמרק פלטינה 15,000
שוודיה זהב 20,000
שווייץ זהב 15,000
בריטניה זהב 400,000
ארצות הברית פלטינה x3 3,000,000

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תאריך פורמט חברת תקליטים
ארצות הברית[14] 2 במאי 2006 רדיו מיינסטרים וקצבי דאף ג'אם
קנדה 20 ביוני 2006 הורדה דיגיטלית
אוסטרליה[15] 14 ביולי 2006
דנמרק[16]
צרפת[17]
איטליה[18]
הולנד[19]
ניו זילנד[20]
נורווגיה[21]
פורטוגל[22]
ספרד[23]
אוסטרליה[24] 17 ביולי 2006 רמיקסים להורדה דיגיטלית
ארגנטינה[25]
ברזיל[26]
צ'כיה[27]
פינלנד[28]
צרפת[29]
גרמניה[30]
הונגריה[31]
Italy
יפן[32]
הולנד[33]
ניו זילנד[34]
נורווגיה[35]
ספרד[36]
שוודיה[37]
ארצות הברית[38]
בריטניה 25 ביולי 2006 דיסק מרקורי
גרמניה 4 באוגוסט 2006 יוניברסל מיוזיק גרופ
צרפת 28 באוגוסט 2006

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Charts – End of Year Charts – Top 100 Singles 2006". Australian Recording Industry Association. נבדק ב-30 במרץ 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Jahreshitparade 2006" (בגרמנית). Ö3 Austria Top 75. Hung Medien. אורכב מ-המקור ב-23 במרץ 2012. נבדק ב-17 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Jaaroverzichten 2006" (בהולנדית). Ultratop. Hung Medien. נבדק ב-15 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Rapports annuels 2006" (בצרפתית). Ultratop. Hung Medien. נבדק ב-17 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Top 100 Album-Jahrescharts". GfK Entertainment (בגרמנית). offiziellecharts.de. נבדק ב-25 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "MAHASZ Rádiós TOP 100 2006" (בהונגרית). Mahasz. אורכב מ-המקור ב-2013-02-14. נבדק ב-17 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ ">> IRMA << Irish Charts - Best of 2006 >>". Irma.ie. נבדק ב-30 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Jaaroverzichten - Single 2006" (בהולנדית). Dutch Top 40. Hung Medien. נבדק ב-15 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Årslista Singlar - År 2006" (בשוודית). Singles Top 60. Hung Medien. אורכב מ-המקור ב-17 בפברואר 2015. נבדק ב-17 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Schweizer Jahreshitparade 2006" (בגרמנית). Swiss Music Charts. Hung Medien. אורכב מ-המקור ב-7 ביולי 2011. נבדק ב-17 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "2006 Year-End UK Charts" (PDF). Chart Plus. The Official Charts Company. נבדק ב-9 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Hot 100 2006 Year-end chart". Billboard. נבדק ב-26 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Die erfolgreichsten Hits des neuen Jahrtausends". RTL Television. נבדק ב-30 בינואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "Archived copy". אורכב מ-המקור ב-2011-07-20. נבדק ב-2012-08-13. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "Unfaithful – Single by Rihanna". iTunes (AUS). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "Unfaithful – Single by Rihanna". iTunes (DK). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "Unfaithful – Single par Rihanna". iTunes (FR). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "Unfaithful – Single". iTunes (IT). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ "Unfaithful – Single by Rihanna". iTunes (NL). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ "Unfaithful – Single by Rihanna". iTunes (NZ). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ "Unfaithful – Single by Rihanna". iTunes (NO). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ "Unfaithful – Single by Rihanna". iTunes (PT). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ "Unfaithful – Single". iTunes (ES). Apple. 14 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (AU). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (AR). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (BR). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (CZ). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  28. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (FI). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  29. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna" (בצרפתית). iTunes (FR). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  30. ^ "Unfaithful (Remixes) von Rihanna". iTunes (DE). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  31. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (HU). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (JP). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  33. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna" (בהולנדית). iTunes (NL). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (NZ). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  35. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (NO). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  36. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (ES). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  37. ^ "Unfaithful (Remixes) – Rihanna". iTunes (SE). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  38. ^ "Unfaithful (Remixes) by Rihanna". iTunes (US). Apple. 17 ביולי 2006. נבדק ב-29 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)