Unreal 2: The Awakening

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנריל 2: ההתעוררות
Unreal 2: The Awakening
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 3 בפברואר 2003
סוגה פעולה גוף ראשון
פיתוח Legend Entertainment
הוצאה לאור אטארי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אטארי
סדרה Unreal (סדרת משחקים) עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 2
מצבי משחק שחקן יחיד, אפשרות למרובה משתתפים על ידי הרחבה
פלטפורמות Windows, אקסבוקס
מדיה CD-ROM
המשחק הקודם Unreal Championship
המשחק הבא Unreal Tournament 2004
דרישות מערכת
מעבד מהירות 1GHz ומעלה
זיכרון 128MB
כרטיס מסך תואם Direct3D 9.0b עם 32MB זיכרון
מקום פנוי 2 GB
בקרים מקלדת ועכבר
www.unrealtournament3.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Unreal 2: The Awakening הוא משחק וידאו בקטגוריית "פעולה" מסדרת Unreal שפותח על ידי חברת Legend Entertainment והופץ על ידי אטארי למחשב האישי ושנה לאחר מכן גם לקונסולת אקסבוקס. המשחק במקור נועד לשחקן יחיד בלבד, שלעלילתו אין קשר לאירועי המשחק הקודם מסדרת Unreal המקורית או בכלל לאירועי כל הסדרה (כולל סדרת טורנמנט). עקב בקשות מהשחקנים, אטארי שחררה הרחבה חינמית בשם XMP‏ (eXpanded MultiPlayer) שאפשרה משחק מרובה משתתפים ברשת, והופצה להורדה בחינם (למי שכבר היה בבעלותם את המשחק המקורי).

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי Legend Entertainment עם מעט עזרה מ-Epic Games (שהייתה עסוקה בפיתוח המשחק הבא בסדרת Unreal Tournament) והופץ על ידי אטארי. המשחק השתמש בגרסה מעט מתקדמת של המנוע Unreal Engine 2 ששירת את Unreal Tournament 2003, אך העדכונים ששוחררו עם הזמן לא תאמו את העדכונים של UT2003. הדמו למשחק שוחרר ב-31 במאי 2003 וכלל מפה אחת מהמערכה לשחקן יחיד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירח הראשון בו מבקר השחקן

המשחק בעל עלילה הדומה לאופי של קודמו - משחק בעל עלילת מדע בדיוני הסובבת סביב חקר עולמות חוצניים. במשחק השחקן מגלם את דמותו של דאלטון, נחת לשעבר בצבא בני האדם Terran Colonial Authority שתפקידו היה לחקור עולמות חיזריים הרחק מכדור הארץ. הנחת נקרא לשירות בפעם נוספת כדי לבצע משימה חדשה, והיא החזרת 7 חלקים של שריד עתיק שבהרכבתו יתקבל כלי נשק עוצמתי.

מהלך המשחק כולל חקר שבעה ירחים חוצניים שבכל אחד מהם פזור חלק עתיק של אותו הנשק. העולמות הם ליניאריים אך כוללים גם חיפוש אחרי מפתחות או קודים כדי לפתוח דלתות ומקומות וכן פתרון חידות שונות. כל ירח מצג סביבה שונה - יער טרופי, מדבר, מפעלים תעשייתיים, ערים חייזריות, ואף מספר חלקים שבהם השחקן נמצא בתוך גופו של חייזר. השחקן גם נדרש להתמודד עם חוצנים עוינים שניתן לחסלם עם מגוון כלי נשק (חלק מהאויבים הופיעו ב-Unreal הראשון), ולהיעזר בדמויות סטטיות הפזורות במשחק, ובכך מקבל המשחק אופי של משחק תפקידים.

מצב מרובה משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקב בקשות רבות מהשחקנים, אטארי שחררה הרחבה חינמית בשם XMP‏ (eXpanded MultiPlayer) שאפשרה משחק מרובה משתתפים ברשת, והופצה להורדה בחינם (למי שכבר היה בבעלותם את המשחק המקורי). הגרסה הראשונה שוחררה להורדה ב-9 בדצמבר 2003 אך לקראת סיום הפיתוח, בינואר 2004, פיתוח המשחק נאלץ להיעצר לחלוטין עקב סגירת החברה המפתחת. במשחק השחקנים נחלקים לשתי קבוצות: אדום וכחול, כל אחת מחזיקה במקור אנרגיה שעל הקבוצה האחת לגנוב אותו תוך כדי הריסת מתקנים בבסיס של הקבוצה היריבה, ולהשתיל את מקור האנרגיה בבסיס האם. כלי הנשק, הרכבים (המשחק מציג 3 כלי רכב, והוא הראשון מהסדרה שהציג רכיבה נסיונית על כלי רכב - הבא היה Unreal Tournament 2004) ואף התנועות המיוחדות של השחקן תלויים באותה אנרגיה שניתנת לטעינה מאותו מקור.

ל-Unreal Tournament 2004 יצא מוד ששחזר את מצב מרובה המשתתפים של המשחק.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות סבירות כאשר הממוצע באתר Metacritic עומד על 75%[1]. הביקורות אומנם שיבחו את הגרפיקה המתקדמת של המשחק אך התאכזבו מהמשחקיות הליניארית והדי משעממת שלו, ומהעובדה שאין לו שום קשר עם סדרת Unreal פרט לחלק מהאויבים. מספר גיימרים שכן התלהבו מהמשחק, חשבו שאפיק ו-Legend עשו צעד מוטעה בכך שהחליטו למתג אותו תחת סדרת Unreal. מבחינתם זה היה יכול להיות משחק מצוין כמשחק עצמאי, אך לא כהמשך לסדרת אנריל[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]