Unreal Tournament 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנריל טורנמנט 3 (טורניר לא מציאותי 3)
Unreal Tournament 3
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 19 בנובמבר 2007 (מחשב אישי)
11 בדצמבר 2007 (פלייסטיישן 3)
3 ביולי 2008 (אקס בוקס 360)
סוגה פעולה גוף ראשון
פיתוח Epic Games
הוצאה לאור Midway Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, צרפתית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Midway Games
סדרה Unreal
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק מרובה משתתפים, שחקן יחיד
פלטפורמות Windows
פלייסטיישן 3
Xbox 360
מחשוב ענן (ענן הגיימינג OnLive)
מדיה CD-ROM
המשחק הקודם Unreal Tournament 2004
המשחק הבא Unreal Tournament 4
דרישות מערכת
מעבד חד ליבתי במהירות 2GHz (מומלץ: דו ליבתי במהירות 2.4GHz ומעלה)
זיכרון 512MB (מומלץ: 1.5GB ומעלה)
כרטיס מסך GeForce 6200, Radeon 9600 (מומלץ:NVIDIA 7800GTX, ATI x1300 ומעלה)
מקום פנוי 8 ג'יגה בייט
בקרים מקלדת ועכבר
www.unrealtournament3.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Unreal Tournament 3 ("אנריל טורנמנט 3", ידוע גם בתור UT3 או UT2007) הוא משחק פעולה בסגנון יריות גוף ראשון, הכותר הרביעי בסדרת Unreal Tournament והתשיעי בסדרת האב Unreal. המשחק פותח על ידי חברת Epic Games והופץ על ידי חברת Midway Games למחשב האישי ולפלייסטיישן 3 במהלך 2007, ולאקס בוקס 360 ב-2008, כולל כמה וכמה הפצות לא רשמיות עבור מקינטוש ולינוקס.

המשחק קרוי על שם המנוע בו משתמש המשחק, (Unreal Engine 3 (3470-3809, ועקב היותו נציג הדור השלישי של מנועי Unreal בסדרת המשחקים, אף על פי שם המשחק הוא לא השלישי בסדרה - למרות זאת, הוא נחשב השלישי בסדרת Unreal Tournament אם מוציאים את UT2003 מהספירה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו קודמיו בסדרת UT, המשחק מתמקד במשחק מרובה משתתפים ברשת האינטרנט. השחקן יכול להגדיר לעצמו שם שחקן ומראה חיצוני מתוך שלל דמויות, חלקן לקוחות ממשחקים קודמים. כמשחק רשת שפועל על מודל לקוח-שרת, השחקן יכול לבחור עם כניסתו למצב מרובה המשתתפים שרת משחק, כאשר לכל שרת יש את מצב המשחק שלו, וכמה משתתפים הוא מכיל. כמו כן, ניתן לשחק גם במצב Off-line, נגד בוטים במקום נגד שחקנים אחרים וניתן גם להגדיר בוטים בעתי אינטליגנציה מלאכותית בתוך שרת המשחק.

מצבי משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קרב חופשי "כולם על כולם" (DeathMatch)
  • קרב "קבוצה נגד קבוצה"
  • תפיסת דגל
  • דו-קרב - מצב בו שני שחקנים נלחמים אחד נגד השני במשך רבע שעה בממוצע כאשר המנצח הוא זה שהשיג את מירב ההריגות.
  • Warfare - שילוב של מצבי המשחק Assault הוותיק עם Onslaught מ־Unreal Tournament 2004.
  • Vehicle CTF - דומה למצב תפיסת דגל הרגיל, אך מתרחש על מפות גדולות יותר ועם כלי רכב.
  • Betrayal - מצב בו 2 קבוצות נלחמות אחת בשנייה כאשר אחד השחקנים בקבוצה נבחר לבגוד בקבוצתו לערוק ליריב ולהרוג חברי קבוצה שלו.
  • Greed - מצב שמבוסס במקור על מוד שפותח בעבור המשחק Unreal Tournament 2004 ודומה למצב תפיסת הדגל, בו השחקנים צריכים לאסוף גולגולות של שחקנים שמתו ולהשתיל אותם בתוך הקבוצה היריבה.

מצבי משחק מוכרים מהסדרה שלא כלולים במשחק כוללים את Invasion, Mutant (למרות שנכלל כ־mutator בחבילת ההרחבה Titan Pack שיצאה ב-2009), Onslaught (שולב עם Assault במצב המשחק Warfare)‏, Bombing Run, Last Man Standing, Domination, Double Domination, ו-Assault.

כלי רכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מציע מגוון של כלי רכב וכלי טיס איתן ניתן לקיים קרבות במצבי המשחק Vehicle CTF ו־Warfare. כלי הרכב מתחלקים לשתי קבוצות: רכבי Axon מ-UT2004 והרכבים של גזע Necris שמשמשים כאויב הראשי בעלילת המשחק. כמו כן יש לשחקן במצבי המשחק האלה גלשן אוויר שהוא מעין סקייטבורד מעופף איתו ניתן לנוע על המפה ביתר קלות אך הוא רגיש מאוד למתקפות.

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק, בניגוד לקודמיו, אינו עוקב אחרי הטורנירים המאורגנים על ידי תאגיד ליאנדרי ולכן חלק מהקבוצות שניתן לשחק בהן במשחק אינן משתתפות בטורנירים. הקבוצות הם: Iron Guard, שכירי חרב אנושיים מהונדסים גנטית להיות מכונות הרג, המונהגים על ידי אלוף העולם לשעבר מלקולם (מ־UT הראשון); Ronin, לוחמים אנושיים מכוכב אחר שניצלו ממתקפה אכזרית של הסקארג'; תאגיד ליאנדרי, שרובו מורכב מסייבורגים; Krall, גזע חייזרי שהופיע ב-Unreal הראשון כמשרת של הסקארג'; ו-Necris, בני אנוש מתים לשעבר שעברו תהליך מדעי שהפך אותם ללוחמים אל-מתים.

הרקע לעלילת המשחק מתרחש בשנת 2307, מספר שנים לאחר התרחשות המשחק הקודם, בשעה שגזע הסקארג' תוקף כוכב לכת חוצני ומשסה את משרתיו, Krall, בקהילת בני האנוש. המתקפה הייתה מצליחה אלמלא באו חברי קבוצת Ronin להגן על הניצולים. מנהיג הקבוצה, ריפר ועוזריו אות'לו ואחותו ג'סטר נשלחים להתמודד מול גל הפלישה כאשר פיצוץ מסתורי מעיף אותם. ריפר מתעורר בבסיס של מחתרת הפועלת נגד תאגיד ליאנדרי והנקריס, שם מנהיג המחתרת - מלקולם, אלוף הטורניר מהמשחק Unreal Tournament 99 - מסביר לו שהמתקפה הייתה מתוכננת על ידי תאגיד ליאנדרי שהפכו את חלק מחייזרי הסקארג' וה־Krall לנקריס, לוחמים אל מתים שנשלטים על ידי ליאנדרי, וכי האישה שגרמה לפיצוץ קודם - לינה שעובדת בשביל ליאנדרי - היא מפקדת הנקריס. ריפר רוצה להרוג אותה אבל מלקולם מעוניין שהוא יוכיח את עצמו בקרב.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק התגלה בפני העולם בגיליון מאי 2005 של המגזין Computer Gaming World, שם כונה תחת שם הקוד "Envy". מאוחר יותר באותו חודש הוחלט לשנות את שמו ל-Unreal Tournament 2007 על בסיס שני המשחקים הקודמים. אולם בינואר של 2007 הוחלט על ידי המוציאה לאור, Midway Games, כי שם המשחק ישתנה ל-Unreal Tournament 3, החלטה שברובה התקבלה בשביעות רצון רבה מקרב הגיימרים.

עיצוב המשחק עבר גלגולים רבים מאז הכרזתו הרשמית: מצב משחק בשם Conquest (כיבוש) תוכנן, אך בסופו של דבר התגלגלו התוכניות אל מצב המשחק Warfare, וכן שדרוג למצב המשחק Onslaught מאנריל טורנמנט 2004 שיתקרא בשם Onslaught 2.0, אך התבטל לבסוף כיוון שהוחלט לשלב את מצבי המשחק Onslaught ו־Assault לתוך מצב המשחק Warfare.

המשחק הביא עמו הבטחה מצד אפיק שהמשחקיות תחזור להיות זו שהייתה בUnreal Tournament 99, שהייתה קופצנית ומהירה למדי, עם דגש רב על קרבות בטווח קרוב. לכן הגרביטציה הוקטנה לעומת המשחק הקודם והוסרה תנועת המשחק dodge-jumping. למרות זאת ניתן לבצע תמרוני התחמקות, קפיצה כפולה ועוד. כיוון שהמשחקיות מתמקדת בטווח קרוב יותר מאשר שני המשחקים הקודמים (2003 ו-2004), לכן חלק ניכר מהנשקים יעיל יותר בטווחים קצרים יחסית. כמו כן במטרה להחזיר את אווירת ה-"99" למשחק אפיק החליטה להחזיר את מגפי האנטי גרביטציה מהמשחק הראשון (שניתן לקפוץ בהם בגובה רב יותר) ואת האפשרות "לזייף" מוות.

גרסת הבטא שוחררה כדמו ב-12 באוקטובר 2007 וכללה 3 מפות, אחת במצב "כולם על כולם" רגיל, אחת במצב "כולם על כולם" עם רכבים (ובה הוצגו הרכבים החדשים של הנקריס) ואחת במצב Vehicle CTF. גרסה זו נחשבה כבטא פתוחה. עם זאת הוחלט לא לשחרר גרסת דמו סופית.

ההפצה של הגרסה הרשמית של המשחק התחילה ב-12 בנובמבר של אותה שנה בגרמניה ושבוע מאוחר יותר לארצות הברית.

חבילת ההרחבה Titan Pack[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוחררה ב-2009 בחינם, וכללה תכנים רבים כגון מצבי המשחק Greed ו Betrayal, עוד 11 מפות חדשות, כלי רכב חדשים, חיזוקים חדשים, אפשרויות חדשות, וכן אפשרות בשם טיטאן מוטייטור - אפשרות שניתן להפעיל במשחק שמאפשרת לשחקן להתאים אישית את גודלו הפיזי. כמו כן שוחרר פאטץ' ששיפר את יכולת האינטליגנציה המלאכותית, הביצועים ברשת, תיקון באגים רבים, הוספת אפשרות למשחק במסך מפוצל (אופציה שהייתה זמינה עד לפני כן רק באקסבוקס) ושיפור האינטגרציה עם סטים.

גרסה מיוחדת של המשחק בשם Black Edition שוחררה וכוללת את המשחק המקורי, פאטץ' 2.0, Titan Pack ועוד תוכן רב כגון מפות, כלי נשק ועוד.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות חיוביות מאוד, עם ממוצע של 83/100 באתר Metacritic.[1] הביקורות שיבחו במיוחד את מצב המשחק Warfare כשדרוג אסטרטגי ומתוחכם יותר ל-Onslaught. עם זאת כמה נקודות צוינו לרעה בביקורות עליו:[2]

  • מערכה ארוכה ומתוסבכת לשחקן יחיד, והיעדר הטורנירים הקלאסיים שאפיינו את הסדרה.
  • אינטליגנציה מלאכותית פשוטה, חריגה ומגוחכת.
  • כלי ניהול השרתים הייעודיים נהיו גרועים: מוגבלים ומלאים בבאגים, דבר שמנע משך כמה זמן יצירתם של שרתים ייעודיים במערכת Windows.
  • אופציית מודינג והתאמה אישית "מסורסת", כיוון שרוב הקוד במשחק נכתב בשפה טבעית ולא בשפת הסקריפטים הייחודית UnrealScript דבר שמקשה ביותר על פיתוח מודים. דבר זה תוקן בפאטץ' גרסה 2.0.

עם זאת בקרב קהילת הגיימרים המשחק לא היה פופולרי במיוחד כקודמו, על פי נתונים שנאספו מ-XFIRE במשך השנים.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]