World of Tanks

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולם של טנקים
World of Tanks
100xp
כללי
תאריך הוצאה 12 באוגוסט 2010
סוגה משחק פעולה
פיתוח Wargaming.net
הוצאה לאור Wargaming.net עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, רוסית, רומנית, פורטוגזית ברזילאית, שוודית, אוקראינית, טורקית, סינית מסורתית, סינית מפושטת, פולנית, יפנית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, קוריאנית, צ'כית, פינית, הולנדית, הונגרית, קזחית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה הורדה מהאינטרנט
סדרה World of War עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק BigWorld
מצבי משחק לחימה בקבוצות
פלטפורמות Windows
worldoftanks.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טנק מסוג קרומוול - ניתן להשיגו במשחק

World of Tanks (בתרגום חופשי לעברית: עולם של טנקים) הוא משחק מחשב מרובה משתתפים אשר פותח על ידי חברת Wargaming.net הבלארוסית, המתרכז סביב לוחמת טנקים ורכבי קרב משוריינים. במשחק נלחמות שתי קבוצות של טנקים אחת בשנייה במטרה לכבוש זו את הבסיס של זו, או לחלופין להשבית את כל הטנקים היריבים. המודל העסקי של המשחק הוא חינמי (free-to-play), בו לשחקן ישנה אפשרות לשלם תמורת מאפיינים ייחודיים.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח המשחק החל בדצמבר 2008, וב-30 בינואר 2010 שוחררה גרסת בטא (ניסיון) סגורה. הגרסה הרשמית שוחררה ברוסיה ב-12 באוגוסט 2010, ובאירופה וארצות הברית ב-12 באפריל 2011.

אף על פי שהמשחק שוחרר כבר ב-2010, המפתחת שלו Wargaming עדיין מעדכנת אותו על בסיס קבוע.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יש כמה מצבי משחק קבועים ומצב משחק נוסף שמשתנה אחת לכמה זמן. מצב המשחק המשוחק ביותר הוא קרב אקראי (random battle). במצב משחק זה שתי קבוצות של 15 שחקנים כל אחת, נלחמות אחת בשנייה במטרה לכבוש זו את בסיסה של האחרת או לחלופין להשבית לה את כל הטנקים. כל שחקן מתוגמל בסוף הקרב במטבעות המשחק ובנקודות ניסיון ע"פ תרומתו לקבוצה, ולפעמים גם ב"שטרות" (Bonds), ציוד, סימון, או ב"הדפסים כחולים" (Blueprints), אם תרומתו לקבוצה הייתה יוצאת מן הכלל. בסוף כל קרב יכול השחקן גם לקבל מדליה הניתנת על ביצוע משימות מאתגרות במהלך הקרב. שחקני הקבוצה המנצחת מקבלים תגמול גדול בהרבה משחקני הקבוצה המפסידה, זאת על מנת לתת למשתתפים מוטיבציה לנצח. המשחק גם כולל מספר משימות הנתינות לביצוע במהלך הקרב. משימות אלה כוללות מספר כללים וחוקים החייבים להתקיים בשביל להשלים אותן. בעת השלמת המשימה השחקן יתוגמל בפרס. לרוב מדובר בתוספות לטנק המסייעות במהלך הקרב. לדוגמה: מטף לכיבוי אש, ערכה לתיקון הטנק ועוד.

טנקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנם מעל ל-330 רכבי קרב משוריינים, המחולקים לחמישה סוגים: טנק קל, טנק בינוני, טנק כבד, משחית טנקים, ותותח מתנייע המשמש כארטילריה. הרכבים מחולקים לעשר מדינות - גרמניה, ברית המועצות, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סין, יפן צ'כיה שוודיה ופולין. קיימים בנוסף טנקים בודדים תוצרת שווייץ והונגריה הם מחולקים ל-10 רמות שכל רמה נחשבת לטובה וחזקה יותר מהרמה שמתחתיה, על מנת להשיג טנק ברמה גבוהה יותר יש לשדרג את הטנק שקודם לו עד הרמה המבוקשת ולהשיג מספיק נקודות ניסיון ומספיק כסף על מנת לפתוח את הטנק הבא. לעיתים יש הנחות על הטנקים וניתן גם להשיגם באמצעות Blueprints.

המשחק מציג בתוכו טנקים משלהי תקופת מלחמת העולם הראשונה, דוגמת ה-רנו FT-17, ועד שנות ה-60 של המאה ה-20, אולם עיקר המשחק מתרכז סביב טנקים ממלחמת העולם השנייה.

מפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יש 38 מפות, חלקן מקומות אמיתיים כמו פריז וחלקן מקומות שהחברה המציאה כמו ארלנברג. בכל מפה יש 2 מפקדות, מפקדת החברים,(הירוקה) ומפקדת האויבים (האדומה), ומטרת כל קבוצה להתקדם למפקדת האויבים תוך היתקלות באויבים בנקודות קבועות בדרך כלל.

ההתקדמות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשמתחילים לשחק, לכל מדינה יש טנק מתחיל ברמה 1 ומשם השחקן יכול להתקדם ולקנות טנקים חדשים וחזקים יותר, תוך שימוש בכסף המשחק, ובנקודות המשחק. ניתן גם לקנות שדרוגים לטנק באמצעות הדברים האלה כמו קנה חדש ומתקדם יותר, מנוע חדש זחל צריח ועוד. לכל מדינה ולכל סוג יש בדרך כלל כמה דרכים שונות להתקדם בטנקים. ככל שהטנק ברמה גבוהה יותר, הוא יקר יותר. אותו דבר לגבי השדרוגים בטנק ספציפי, גם הם בדרגות ויש דרכים שונות להתקדם בהם. כדי לקנות טנק חדש ומתקדם יותר, צריך להתקדם גם בשדרוגים שלו.לפעמים, אותם חלקי טנק כמו המנוע למשל, יכולים להיות בכמה טנקים, רק שבטנק אחד החלק יהיה המתקדם ביותר, ובטנק אחריו, הוא יהיה הכי ישן. על כל משחק מקבלים 5% נקודות בונוס, שמצטברות ויכולות לעזור לקנות דברים.

מודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן להוסיף למשחק מודים, שמראים לפני תחילת הקרב סטטיסטיקה של כל השחקנים, וככה ניתן לשער בקלות מי ינצח בקרב מבלי לנחש. בנוסף לכך, אם מסתכלים על טנק אפשר לגלות מידע לגביו- כגון משקל, נזק פוטנציאלי, עוצמת הפגז והחדירה המקסימלית. אבל המודים עלולים לתקוע את המחשב ולהוריד את הFPS.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא World of Tanks בוויקישיתוף