הסיירת יוליסס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסיירת יוליסס
HMS Ulysses
מידע כללי
מאת אליסטר מקלין
שפת המקור אנגלית
סוגה מלחמה
נושא מלחמת העולם השנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Collins
תאריך הוצאה 1955
מספר עמודים 302, 319
הוצאה בעברית
הוצאה עם עובד (1958),
הוצאת אריה ניר (2007)
תרגום שמואל גילאי (1958), נעה בן-פורת (2007)
סדרה
הספר הבא תותחי נברון עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002573659, 001755178, 001872207, 002249982
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסיירת יוליסס (באנגלית: "HMS Ulysses") הוא מותחן מלחמתי מאת הסופר הבריטי אליסטר מקלין, שיצא לאור בשנת 1955. זהו ספרו הראשון של מקלין, אשר נכתב בהשראת ניסיונו הקרבי כמלח בצי הבריטי. מקלין שירת על סיפון הסיירת "רויאליסט" ולחם במלחמת העולם השנייה.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר, המתרחשת במהלך מלחמת העולם השנייה, מתארת את מסעה של הסיירת "יוליסס", אוניית מלחמה בריטית בדרך השיירות לרוסיה בים הצפוני, כדי להעביר אספקה וציוד לצבא האדום הלוחם ברחבי רוסיה כנגד הצבא הגרמני. על הסיירת מפקד הקפטן ריצ'רד ולרי, אשר שב לשירות בצי עם פרוץ המלחמה[1] ועוטר בעבר באות השירות המצוין. ולרי מוביל את צוותו במשימה ללוות את שיירת האספקה ימית FR77 למורמנסק. צוות האונייה נדרש להיאבק בקור העז, בתנאי מזג האוויר הקשים ולאסור קרב כנגד אוניות וצוללות הצי הגרמני ומטוסי הלופטוואפה אשר ניסו למנוע מן השיירה להגיע ליעדה. לצד ולרי בולטות בספר דמויותיהם של קצין המבצעים ביל טרנר, הקצין הראשון ג'יימס קרינגטון[2], קצין הרפואה קומנדר ברוקס, קצין הרפואה הזוטר לפטננט ג'וני ניקולס[3], מפקד השיירה, אדמירל ג'ון טינדל, קצין הניווט אנדרו קארפנטר המכונה "קאפוק קיד" ופיטר אור, מפקד הסיירת "סירוס".

תרגומים לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אליסטר מקלין, "הסיירת יוליסס", הוצאת אריה ניר, 2007, עמוד 35, "ריצ'רד ולרי שנא גם את המלחמה. הוא שנא אותה מאז ומתמיד וקילל את היום שבו היא גררה אותו ממנעמי הפרישה חזרה לשירות פעיל. "גררה," כך לפחות נהג לומר; רק טינדל ידע שהוא הציע את שירותיו לאדמירליות ב-1 בספטמבר 1939, והם קיבלו את הצעתו בשמחה".
  2. ^ אליסטר מקלין, "הסיירת יוליסס", הוצאת אריה ניר, 2007, עמוד 72, "קצין מילואים בצי המלכותי, רב-חובל לשעבר של אונית סוחר ואיש שולרי סך עליו בעיניים עצומות".
  3. ^ אליסטר מקלין, "הסיירת יוליסס", הוצאת אריה ניר, 2007, עמוד 57, "כבר לפני שלוש שנים, כשהמלחמה חטפה אותו ממחלקות בית-החולים הגדול בגלאזגו, שבו בקושי הספיק לסיים את שנת ההתמחות הראשונה שלו, קיננו בלבו חששות כבדים שמידת התאמתו לשירות צבאי כקצין רפואה תתברר כזעומה ביותר. וזה אכן מה שקרה. אבל למרות האנטיפתיה הזאת –ואולי דווקא הודות לה ולקללת המצפון הקלוויניסטי – נעשה ניקולס קצין מהמעלה הראשונה".
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.