אתר הנופש העכשווי של דיסני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אתר הנופש העכשווי של דיסני
Disney's Contemporary Resort
המונורייל המוביל לממלכת הקסם עובר דרך מבנה המלון
המונורייל המוביל לממלכת הקסם עובר דרך מבנה המלון
בעלות Walt Disney Parks and Resorts U.S. עריכת הנתון בוויקינתונים
בניית המלון
אדריכל Walt Disney Imagineering עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 28°24′54″N 81°34′26″W / 28.415°N 81.574°W / 28.415; -81.574
האתר הרשמי
(למפת אורלנדו רגילה)
 
אתר הנופש העכשווי של דיסני
אתר הנופש העכשווי של דיסני
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו האתר

אתר הנופש העכשווי של דיסניאנגלית: Disney's Contemporary Resort) הוא בית מלון הממוקם לחוף לגונת שבעת הימים המלאכותית, בסמוך לפארק השעשועים ממלכת הקסם. המלון ממוקם בחלקו הצפוני של אתר הנופש דיסניוורלד באורלנדו שבמדינת פלורידה שבארצות הברית. המלון נפתח ב-1 באוקטובר 1971 והיה הראשון מבין שני המלונות שנפתחו בדיסניוורלד (השני הוא אתר הנופש הפולינזי של דיסני).

תכנון ועיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

המבנה המרכזי של המלון, המכונה "המגדל העכשווי" (the Contemporary Tower) נבנה על בסיס של בטון בצורת האות A. המבנה תוכנן בשיתוף פעולה של חברת וולט דיסני ושל תאגיד הפלדה של ארצות הברית, והאדריכל וולטון בקט מלוס אנג'לס. סביב בסיס המבנה ותמוכותיו העשויים פלדה הותקנו 500 חדרי המלון שנבנו במקום אחר והובאו למיקום המלון. באותה עת נבנה בסמוך אתר הנופש הפולינזי של דיסני באותו אופן.

במרכז המבנה המשולש נבנו לובי המלון, מסעדותיו וחנויות. כמו כן עובר דרך מרכז המלון המונורייל המוביל את המבקרים אל פארק השעשועים. קירות פנים האולם המרכזי רחב הידיים עוטרו בפסיפס מעשה ידי האמנית מרי בלייר.

מגדל נוסף בחלקו הדרומי של המלון נבנה בשלב השני ובו 250 חדרים, וכן ב-11 בנובמבר 1991 נבנה מרכז כנסים ששטחו 8,300 מ"ר בסמוך למלון. בראשית 2007 נהרס האגף הצפוני של המלון על מנת להקים אתר דירות נופש חדש.

חדרי המלון עוצבו בסגנון מודרני, בסגנון האמנות המודרנית שהייתה נפוצה בארצות הברית בשנות ה-60 וראשית שנות ה-70 של המאה ה-20. בשנת 2006 שופצו חדרי המלון תוך ניסיון לשמור על עיצוב מודרני מחד אולם שיזכיר את שנות ה-70 ותקופת הקמת המלון מאידך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]