האל ג'ורדן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרין לנטרן
Hal Jordan
האל ג'ורדן, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular #1 מאוגוסט 2020, אמנות מאת ג'ים לי, סקוט ויליאמס ואלכס סינקלייר.
האל ג'ורדן, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular #1 מאוגוסט 2020, אמנות מאת ג'ים לי, סקוט ויליאמס ואלכס סינקלייר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Showcase #22
(אוקטובר 1959)
יוצרים ג'ון ברום
גיל קיין
גילום הדמות ראיין ריינולדס, "גרין לנטרן"
מידע
שם אמיתי הארולד "האל" ג'ורדן
כינויים הפקח הירוק, פאראלקס, הספקטר
סטטוס פעיל
מקום לידה Coast City עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע טייס ניסוי, טייס, קצין בחיל האוויר, קצין, גיבור-על, טייס קרב
כוחות טבעת הכוח הירוקה:
כוח על-אנושי, תעופה, יצירת מבני אנרגיה.
חבר בקבוצה חיל הפקחים הירוקים
ליגת הצדק
חבר לשעבר בקבוצה חיל הפקחים האדומים
חיל הפקחים הכתומים
חיל סינסטרו
חיל הפקחים הכחולים
השומרים החדשים
חיל הפקחים הלבנים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים Coast City עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מרטין ג'ורדן (אב, מת)
ג'סיקה ג'ורדן (אם, מתה)
ג'ק וג'ים ג'ורדן (אחים)
הרולד ג'ורדן (בן דוד)
הווארד וג'יין ג'ורדן (אחיינים)
אויבים סינסטרו, Goldface, Major Disaster, הקטור האמונד, Professor Ojo, Sonar, Myrwhydden, קרונה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארולד "האל" ג'ורדןאנגלית: Harold "Hal" Jordan) הוא דמות בדיונית של גיבור-על הידוע כגרין לנטרן של תור הכסף, שמופיע בחוברות הקומיקס ביקום DC של DC קומיקס. ג'ורדן הוא השני שנוטל את זהות הגרין לנטרן והוא הפופולרי מכולם. הוא נוצר בידי ג'ון ברום וגיל קיין והופיע לראשונה בחוברת Showcase #22 מאוקטובר 1959, כשהוא מחליף את הגרין לנטרן של תור הזהב אלן סקוט.

ג'ורדן חבר בחיל הפקחים הירוקים והוא נמנה בין מייסדי ליגת הצדק. במיני סדרה גרין לנטרן: דמדומי הברקת, האל ג'ורדן הפך לנבל פאראלקס, ובאירועי שעת אפס: משבר בזמן יצא למסע של הרס ורצח עם. הוא הוחלף בידי קייל ריינר כגרין לנטרן של העידן המודרני. באירוע הקרוסאובר הלילה האחרון, ג'ורדן מנסה לכפר על מעשיו הנפשעים בכך שמקריב את עצמו להצלת כדור הארץ וחזר לחיים כמארח רוח נקמתו של אלוהים, הספקטר. בהמשך, ג'ורדן הוחזר לחיים וזוכה על פשעיו במיני סדרה משנת 2004, גרין לנטרן: לידה מחדש. בדיעבד נודע כי השתלטה על ג'ורדן ישות חייזרית טפילה בשם פאראלקס שגרמה לנפילתו. הוא חוזר לתפקידו בחיל הפקחים הירוקים ומשמש כפרוטגוניסט בכותרי החוברות הנוכחיים.

דמותו של האל ג'ורדן מדורגת במקום השביעי ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN.[1] כמו כן, דמותו דורגה במקום ה-41 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר.[2] הדמות זכתה לעיבודים רבים בנוסף לקומיקס, ביניהם בסרטי האנימציה "גרין לנטרן: טיסה ראשונה" (בדיבובו של כריסטופר מלוני), "גרין לנטרן: אבירי הברקת" (בדיבובו של נייתן פיליון) ו"גרין לנטרן: הישמרו מכוחי" (בדיבובו של נולן נורת'), בסדרות האנימציה "ליגת הצדק ללא גבולות" (בדיבובו של אדם בולדווין), "ליגת הצדק - הדור הבא" (בדיבובו של די בראדלי בייקר) ו"גרין לנטרן: סדרת האנימציה" (בדיבובו של ג'וש קיטון) ובסרט הלייב אקשן "גרין לנטרן" בגילומו של השחקן ראיין ריינולדס.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוף שנות ה-50: יצירה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהחייאתו מחדש של פלאש מתור הזהב בשנת 1956 התבררה כהצלחה מסחרית, עורך חברת DC קומיקס ג'וליוס שוורץ תכנן להחיות מחדש גם את דמותו של הגרין לנטרן מתור הזהב. כמו פלאש, שוורץ רצה שדמות חדשה זו תכלול זהות סודית, סיפור מקור ואישיות שונים מזה של קודמו משנות ה-40 של המאה ה-20. כמעריץ סוגת המדע בדיוני, שוורץ היה מעוניין בגרין לנטרן בעל כוחות בדיוניים יותר, מאשר כוחותיו המיסטיים של אלן סקוט. הוא גייס למלאכת יצירת הדמות את הכותב ג'ון ברום ואת המאייר גיל קיין, שהציגו לעולם את האל ג'ורדן בחוברת Showcase #22 באוקטובר 1959.

האל ג'ורדן היה טייס דור שני לטייסי ניסוי. כוח הגרין לנטרן ניתן לו מחייזר גוסס בשם אבין סור, שחלליתו התרסקה בכדור הארץ. כמו העדשאי של א.א. סמית', גם הגרין לנטרן החדש היה חבר בכוח בין-גלקטי המורכב מגזעי חייזרים שונים ורבים, שניתן להן אמצעי המעניק להם כוחות מנטליים ופיזיים רבים. אולם, גם ברום וגם קיין הכחישו כל קשר בין הסיפורים מהספרות הזולה לבין סיפורי גרין לנטרן. קיין שרטט את דמותו של ג'ורדן לפי השחקן פול ניומן, בניגוד לדעה הרווחת שהוא נוצר בדמותו של ארול פלין, ועיצב את מדי הגרין לנטרן כחליפה יחידה בצבעי שחור-ירוק ולבן, בשונה מתלבושתו של אלן סקוט, שהייתה בצבעי אדום-ירוק וצהוב וכללה גלימה. הדמות זכתה להצלחה, ועד מהרה הוחלט כי הדמות תככב בסדרה משלה. החוברת הראשונה של כותר Green Lantern יצא לאור בין יולי לאוגוסט 1960, אשר המשיך בהרצה עד לאפריל-מאי 1972.

צוות יצירתי זה היה אחראי ליצירתם של מגוון דמויות חדשות בחייו של האל ג'ורדן. הראשונה היא קרול פריס, מושא אהבתו של ג'ורדן. היא הייתה אחראית על "פריס תעופה" ולפיכך שימשה כמעבידתו. דמותה הייתה של אישה חזקה, דעתנית וסמכותית, בימים בהם הדבר היה נדיר, במיוחד בחוברות קומיקס. למרות שהעניקה לג'ורדן תשומת לב ניאותה, עבודתה וחברתה עמדו בראש סדר עדיפויותיה. דמות משנה נוספת בחייו של ג'ורדן הייתה זו של טום קלמקו, חברו הטוב, אשר היה מכונאי ואיש סוד להרפתקאותיו כגרין לנטרן. קלמקו הוא אינואיט מאלסקה, ודמותו האינטליגנטית ושאינה סטריאוטיפית הייתה לאחת מדמויות המיעוטים ששברה את המוסכמות עקב תיאורה הלא אופייני בזמנים אלה. קלמקו אינו בן המיעוטים הראשון בכותרי גרין לנטרן - בהמשך יצטרף לשורות חיל הפקחים הירוקים ג'ון סטוארט, גיבור העל האפרו-אמריקני הראשון ביקום DC. אדוניו של האל ג'ורדן, שומרי היקום המסתוריים, דמו מבחינה פיזית לדוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל,[3][4] והתפתחו כתוצאה מרעיון שהיה לשוורץ ולברום בסיפור מוקדם בחוברת Strange Adventures #22 מיולי 1952 בשם "השומרים של היקום המכני" (Guardians of the Clockwork Universe). כמו כן, לג'ורדן הייתה משפחה - דבר נדיר נוסף בזמנים אלה, בדמותם של אביו מרטין ואחיו ג'ק וג'ים.

חוברות הקומיקס של הגרין לנטרן מתור הכסף שברו גם את מוסכמות הסיפורת, כאשר שלא כמו החוברות משנות ה-30, ה-40 ותחילת ה-50, בהם הסיפורים כללו הרפתקאות שאינן מקושרות אחת לשנייה, סיפורים אלו היו בעלי אופי מתמשך ועקבו אחר הרצף הפרסומי. זאת ועוד, מספר תתי-עלילות הביאו להתפתחות בחייהם של הדמויות כדוגמת יחסיהם של ג'ורדן וקרול פריס, נישואיו של קלמקו וכיוצא בזה. בנוסף, כותרי גרין לנטרן היו מהראשונים שהיוו חלק מהיקום הבדיוני המשותף של DC. ליגת הצדק איחדה בין מספר מדמויות הדגל של החברה, בדומה לחברת הצדק של אמריקה של תור הזהב, בהבדל יחיד שאירועים בכותרי ליגת הצדק השפיעו על כותרי גיבורים כדוגמת גרין לנטרן. נקודה נוספת לזכותם של כותרי גרין לנטרן באותם ימים הייתה סגנון ציורו של קיין, שבניגוד לסגנון העיצוב שרווח עד כה היה דינאמי וכלל משבצות שונות בגודלן. כמו כן, בניגוד לגיבורי על מעופפים אחרים מהעבר - שעפים ומזנקים כקליע, סגנון ציורו של קיין תיאר את ג'ורדן כאילו הוא דואה או שוחה באוויר.

ג'ון ברום כתב רצף סיפורים המקושרים אחד לשני בנושא מרכזי אחד משותף, כמו בחוברות Green Lantern #2-4, שהציגו את יקום האנטי-חומר קווארד. החל מגיליון מספר 17, הכותב גרדנר פוקס הצטרף למלאכת הכתיבה יחד עם ברום. הצוות היצירתי של שוורץ, ברום, פוקס וקיין נשאר קבוע עד לשנת 1970.

שנות ה-60 וה-70: תקופת המצפון החברתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מחוברת מספר 76, שהיוותה את קרש הקפיצה לתור הארד של כותרי גרין לנטרן,[5] דניס אוניל לקח את מושכות מלאכת הכתיבה ואילו ניל אדמס את עבודת האיור. חוברת זו היא הראשונה להרפתקאותיהם המשותפות של האל ג'ורדן והחץ הירוק אוליבר קווין, דמותו של טייקון מיליארדר שלבש חליפה בסגנון רובין הוד והשתמש בחץ וקשת כנשקו העיקרי. הדמות הייתה שולית בשני העשורים הראשונים לקיומה (מאז שנת 1941) ואף שרדה את שנות ה-50 של המאה ה-20, בהן מרבית מכותרי הקומיקס בוטלו. בשנת 1961 נוספה דמותו של החץ הירוק לקבוצת ליגת הצדק, אך נותרה עדיין ברקע.

כל זה השתנה בחוברת Justice League of America #66 משנת 1968, כשהכותב דניס אוניל עיצב מחדש את דמותו של החץ הירוק ונתן לו מקום דומיננטי בצוות גיבורי העל. בנוסף, ציוותם של שני ההפכים המשלימים - האל ג'ורדן שומר החוק ואוליבר קווין הליברל האנטי-ממסדי, נועד ליצג את אמונותיו הפוליטיות של אוניל ולשקף נושאים חברתיים בוערים בתקופת שנות ה-60 וה-שנות ה-70 של המאה ה-20. בתקופה זו, הצוות אוניל-אדמס עמד גם מאחורי עיצובו מחדש של באטמן כדמות רצינית יותר ופחות קאמפית. הצוות טיפל בסוגיות חברתיות כגון שחיתות, אפליה מינית, כתות, תרבות הצריכה, סביבתנות, גזענות, עוני ואף התעללות בילדים.[6] אולם, אף אחד מהנושאים הללו לא היה מזעזע יותר מאשר הסיפור "ציפורי שלג אינם עפים" בחוברות מספר 85 ו-86, שבהן שותפו הצעיר של החץ הירוק, ספידי, מתגלה כשהוא מזריק לעצמו הרואין. החוברות לא אושרו לפרסום, אלא רק לאחר פרסומו של The Amazing Spider-Man #96 מבית החברה המתחרה מארוול קומיקס, שהציג שימוש בכדורי מרץ ומסר נגד סמים ללא אישורה של הרשות לאתיקה בקומיקס, מה שהביא בסופו של דבר לשכתוב החוקים הנוגעים למה מותר ומה אסור במדיום הספרותי.

הודות לירידה במכירות החוברות, כותרם המשותף של גרין לנטרן והחץ הירוק בוטל בשנת 1972 בחוברת מספר 89. הגרין לנטרן האל ג'ורדן הופיע כגיבוי בחוברות הפלאש של אותם שנים עד לשובו של הכותר בשנת 1976.

שנות ה-80: גלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנות ה-80, ג'ורדן הוגלה לחלל למשך שנה בידי שומרי היקום כהוכחה לנאמנותו לחיל הפקחים הירוקים, באשמה שהפנה יותר מדי תשומת לב להגנת כדור הארץ מאשר הגנה על הסקטור כולו עליו היה אחראי. כשחזר לכדור הארץ, הוא נקלע לסכסוך עם קרול פריס, ועמדה בפניו ההחלטה בין האהבה לבין טבעת הכוח. לבסוף, ג'ורדן בחר להתפטר מתפקידו בחיל הפקחים הירוקים. לאחר מכן, שומרי היקום בחרו בג'ון סטוארט כמועמד מתאים להחליפו כגרין לנטרן של סקטור 2814.

שנת 1985 ראתה את שובו של ג'ורדן לתפקיד הגרין לנטרן באירועי המשבר בעולמות האינסופיים, למרות ששומרי היקום עזבו את כוכב הלכת שלהם עם בנות זוגם, הזאמארונות. החיל החדש כלל שבעה חברים מכדור הארץ, יחד עם ג'ורדן, סטוארט, גאי גרדנר וכמה חייזרים נוספים. למשך תקופה מסוימת, ג'ורדן היה נתון במערכת יחסים רומנטית עם פקחית ירוקה בשם אריסיה, וחברי החיל החלו לקחת עניין בעניינים ארציים, מה שלא היה לרוחן של ממשלות הארץ. כך למשל, קילווג עזר ביצירתם של גיבורי העל "הרוקט רדס" עבור ברית המועצות. לבסוף, חיל הארץ התפרק וכמה מהחברים חזרו לסקטורים שלהם בחלל. שומרי היקום שבו לכוכבם, וג'ורדן עזר להם בהקמה מחדש של החיל.

שנות ה-90: נפילה מחן וכפרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופה זו, סיפור מקורה של הדמות שוכתבה מחדש למשך שתי מיני-סדרות עוקבות, גרין לנטרן: שחר הברקת והמשכה. הראשונה הרחיבה אודות תפקידו ומקורו של חיל הפקחים הירוקים, בעוד שפכה אור על ילדותו של ג'ורדן ויחסיו עם אביו ואחיו, ואילו השנייה הרחיבה את תפקידו של ג'ורדן במפלתו של סינסטרו.

במהדורה המיוחדת "סיפורו של גאנטת" משנת 1992, שנכתב לפי סיפור מאת לארי ניבן ותסריט ואיור מאת ג'ון ביירן, ג'ורדן פוגש לראשונה בגאנטת, אחד משומרי היקום שמבקש מג'ורדן לעזור לו להילחם נגד שומר יקום אחר שניסה להשתמש במכונת זמן כדי לשנות את דפי ההיסטוריה.

בקשת הסיפור "שלטונם של הסופרמנים" של כותרי סופרמן משנת 1993, נבל-העל מונגול מגיע לכדור הארץ בתקווה לנצל את מותו של סופרמן כהזדמנות לכבוש את הכוכב. במהלך האירועים, עיר הולדתו של ג'ורדן קוסט סיטי מושמדת וכל תושביה נרצחו, מה שמוביל את ג'ורדן לנתיב של נקמה במונגול. מאורע זה מוביל למיני-סדרה דמדומי הברקת, שבו ג'ורדן משתמש בטבעת הכוח כדי לשקם מחדש את העיר כאמצעי להתגבר על צערו הרב, אך שומרי היקום מזמנים אותו למשפט באואה בעוון הפרת חוקי החיל, שאוסרים על שימוש בטבעת הכוח לצרכים פרטיים. ג'ורדן מותקף בזעם על התנהגותם הנוקשה וכפוית הטובה, נדחף לכדי שגעון ומתקיף את אואה במטרה להשיג את כוחה של סוללת הכוח הראשית. הוא משמיד את החיל תוך כדי, ובסיום הסיפור הורג את קילווג, סינסטרו ואת כל שומרי היקום פרט לאחד, גאנטת. בסופו של דבר, הוא מוותר על זהותו כגרין לנטרן ומאמץ את הזהות פאראלקס. כפאראלקס, ג'ורדן הוא הגורם הראשי לאירועי שעת אפס: משבר בזמן, כאשר הוא מנסה לשכתב את ההיסטוריה לרוחו, אך נעצר על ידי אסופת גיבורי-על. הוא מוחלף בידי קייל ריינר כגרין לנטרן של כדור הארץ כאשר ניתנת לריינר טבעת הכוח האחרונה שנשארה בידי גאנטת, אחרון שומרי היקום שנותר בחיים.

באירוע הקרוסאובר הלילה האחרון משנת 1996, ג'ורדן חוזר ומקריב את חייו כדי להצית מחדש את אור השמש, שנכבתה בידי אוכל-שמשות. במהלך אירועי "אבירי הברקת" שבו ריינר עורך מסע בזמן לתוך העתיד, הוא מושך אחריו ללא כל כוונה את ג'ורדן, שעד למעשיו הנפשעים בעבר כפאראלקס.[7] במיני-סדרה "יום הדין" משנת 1999, ג'ורדן הופך לגלגולו הנוכחי של הספקטר - רוח נקמתו של אלוהים. מעט לאחר נטילת זהותו, ג'ורדן מחליט להפוך את משימתו מנקמה לכפרה, ומופיע בכותרי החברה הנוספים כדמות מייעצת ותומכת. דמותו כספקטר קיבלה כותר משלה, The Specter Vol.4, אם כי בוטלה לאחר 27 חוברות בלבד בשל היקף מכירות נמוך.

שנות ה-2000: לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירועי גרין לנטרן: לידה מחדש של הכותב ג'ף ג'ונס והמאייר אית'ן ואן סקייבר, חברת DC קומיקס החלה בהרצת כרך רביעי של כותרי גרין לנטרן החל מיולי 2005, כאשר האל ג'ורדן הוא שוב הגיבור הראשי. ג'ורדן מנסה לשקם את חייו ההרוסים, ועובר לגור בקוסט סיטי הנטושה, שמתחילה בבנייה מחודשת. הוא מוחזר לדרגתו כקפטן בחיל האוויר של ארצות הברית ועובד כטייס ניסוי בבסיס חיל האוויר אדוארדס. הרצה זו מציגה דמויות משנה חדשות כגנרל ג'ונתן סטון וקפטן ג'יל פרלמן. סטון הוא אדם מעברו של ג'ורדן שלמד על זהותו הסודית ממלחמתו בציידי האדם ומשמש כבן בריתו, ופרלמן היא טייסת עמה ג'ורדן מנהל מערכת יחסים רומנטית.[8] נוסף על דמויות אלו, דמויות מהעבר חוזרות כקרול פריס, טום קלמקו, אחיו ג'יימס ג'ורדן, גיסתו סוזן ואחייניו הווארד וג'יין.

חיל הפקחים הירוקים אף הוא הוקם מחדש. למרות הידיעה כי מעשיו של ג'ורדן הם כתוצאה מהשתלטות פאראלקס עליו, רבים מחבריו לחיל (מלבד קילווג, סאלאאק, סטוארט, גרדנר וריינר) אינם רוצים לבטוח בו. חרף שחרורו מאחיזתו של פאראלקס, ג'ורדן מציג לעיתים חוסר ביטחון. הוא נעשה לחברו של ריינר לאחר מלחמתו של האחרון בפאראלקס. בכרך החדש בו ג'ורדן מופיע, הוא נלחם נגד אויבים ותיקים מתור הכסף כהקטור האמונד והיד השחורה.[9] דמותו עוזרת במעט בהתקפתם של הסייבורג אומאק ולוויין עין האח באירועי המשבר האינסופי,[10] וזאת כאשר גאי גרדנר מוביל את גיבורי העל לקרב נגד סופרבוי פריים. החל מאמצע שנות ה-2000, ג'ורדן אחראי למגזר כדור הארץ יחד עם ג'ון סטוארט.

במהלך שכתובו מחדש של יקום DC, החל מחוברת Green Lantern Vol. 4 #10, רצף האירועים זינק שנה קדימה והביא לשינויים מרחיקי לכת בחייו של ג'ורדן. מתברר כי ג'ורדן היה שבוי מלחמה ונותר מלא אשמה לאחר שלא יכול היה לשחרר את עצמו ואת השבויים האחרים.[11] כמו כן, סיפור מקורו שוכתב מחדש בשנת 2008 בחוברת Green Lantern: Secret Origins, ובו ג'ורדן עובד כעוזר מכונאי של טום קלמקו ונאסר עליו לטוס בשנית לאחר שלא ציית לחוקי חיל האוויר בזמן בו נלחם אבין סור באטרוסיטוס מחמש האינוורסיות והתרסק ליד קוסט סיטי.[12]

ג'ורדן וחברי חיל הפקחים הירוקים מוצאים את עצמם במלחמה נגד סינסטרו וצבאו, חיל סינסטרו, באירועי מלחמת חיל סינסטרו[13] - שיתוף הפעולה השני בין הכותב ג'ף ג'ונס למאייר אית'ן ואן סקייבר. דמותו מופיעה גם באירועי המשבר האחרון מאת הכותב גראנט מוריסון.[14] בקשת הסיפור העוסקת בסוכן הכתום לארפליז, ג'ורדן משיג ידו על סוללת הכוח הכתומה לאחר שהוא גונב אותה ממנו בקרב. אורה הכתום של תאוות הבצע משנה את תלבושתו של ג'ורדן, שהופך לסוכן הכתום החדש. אולם, לארפליז משיב עד מהרה את הסוללה לרשותו.[15] ג'ורדן גם נמצא במרכז ההתרחשויות בהרצה המחודשת לכותרי ליגת הצדק, והוא מצוות לבאטמן ולסופרגירל בכותרי "האמיצים והנועזים". במיני-סדרה "ליגת הצדק: זעקה לצדק", ג'ורדן מוביל ליגת צדק משלו הכוללת את החץ הירוק, סופרגירל, באטוומן, שהאזאם, קונגורילה, סטארמן ואטום במסע נקמה על מותם של הצייד ממאדים ובאטמן.[16] הוא גם מגייס מספר חברים מהטיטאנים הצעירים לתוך הליגה, כמו למשל את דיק גרייסון, דונה טרוי וסטארפייר.

במהלך הלילה האפל ביותר, ג'ורדן מוצא עצמו נלחם בחבריו לשעבר שמתו בקרב, כשהם הוחיו מחדש כחיל הפקחים השחורים בידי שומרת יקום עריקה בשם סקאר. הוא מצוות עצמו לא רק אל בארי אלן, שחזר לחיים כמותו, אלא גם אל סינסטרו, אטרוסיטוס, לארפליז ואהובתו לשעבר קרול פריס (כעת כוכב ספיר), אשר עומדים בראשם של שישה חילות פקחים צבעוניים במלחמת אור כנגד החושך.

לאחר אירועי "היום הבהיר ביותר", בהם שומר היקום העריק קרונה לוכד את ישויות הרגש השונים מתוך מטרה להשתלט על אואה, הסיפור ממשיך ב"מלחמת הפקחים הירוקים". ג'ורדן מצטרף לחיל סינסטרו, בעוד קייל ריינר מצטרף לחיל הפקחים הכחולים, ג'ון סטוארט מצטרף לשבט אינדיגו, וגאי גרדנר מצטרף מחדש לחיל הפקחים האדומים. ג'ורדן וגרדנר נלכדים בידי קרונה, שמתעמר בהם על ידי כך שהוא לוכד את מנהיגי חילות הצבעים בספר של אואה. השניים נמלטים מכוחותיו של קרונה ומשיבים לעצמם את טבעות הכוח הירוקות כדי להילחם בו ובשומרי היקום שנמצאים תחת השפעתו.[17] במהלך הקרב האחרון, ג'ורדן מצליח לשחרר את קרול, סינסטרו והפקחים האחרים מהספר השחור בעזרתו של ריינר. בין היתר, סינסטרו הופך בחזרה לפקח ירוק. ג'ורדן הורג את קרונה ובכך משחרר את שומרי היקום מהשפעתו. אולם, שומרי היקום מאמינים כי ג'ורדן הוא הגרין לנטרן המסוכן ביותר, לכן הם מפטרים אותו מהחיל, מפשיטים ממנו את כוחותיו ושולחים אותו בחזרה לכדור הארץ.[18] מתברר כי השומרים מפחדים מג'ורדן משום שהם מאמינים כי מה שקרה לקרונה יקרה גם להם אם ג'ורדן יורשה להמשיך בתפקידו כפקח ירוק.[19]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Top 100 Comic Book Heroes: #7 - Hal Jordan
  2. ^ The 50 Greatest Comic Book Characters: #41 - Hal Jordan
  3. ^ Comic Books Urban Legends Revealed #148, Brian Cronin, March 27th 2008
  4. ^ The Book of Oa: Guardians of the Universe!, October 12th 2008
  5. ^ The Bronze Age of Blogs: Green Lantern\Green Arrow, Pete Doree, December 28th 2010
  6. ^ Green Lantern, Green Arrow, and a fight for social change, James Krach, July 24th 2010
  7. ^ Green Lantern vol.3 #106
  8. ^ Green Lantern vol.4 #1-3, May-July 2005
  9. ^ Green Lantern vol.4 #4-6, August-December 2005
  10. ^ Infinite Crisis #6
  11. ^ Green Lantern vol.4 #17, November 2006
  12. ^ Green Lantern vol.4 #29-30, March-April 2008
  13. ^ Green Lantern Sinestro Corps Special
  14. ^ Final Crisis #1
  15. ^ Green Lantern vol.4 #42, June 2009
  16. ^ Justice League: Cry for Justice #1, July 2009
  17. ^ Green Lantern: Emerald Warriors #10, May 2011
  18. ^ Green Lantern vol.4 #67, July 2011
  19. ^ War of the Green Lanterns: Aftermath #1, July 2011