אדי מארסן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדי מארסן
Eddie Marsan
אדי מארסן, 2009
אדי מארסן, 2009
לידה 9 ביוני 1968 (בן 55)
סטפני, לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Edward Maurice Charles Marsan עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Raine's Foundation School
  • אקדמיית מאונטוויו לאמנויות התיאטרון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדוורד מוריס צ'ארלס "אדי" מארסןאנגלית: Edward Maurice Charles "Eddie" Marsan; ‏נולד ב-23 ביוני 1968) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אנגלי. התפרסם בזכות תפקידיו בסרטים "הנקוק", "חופשייה ומאושרת", "וירה דרייק", "אמן האשליות" ו"שרלוק הולמס".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארסן נולד בשכונת סטפני שברובע טאוור האמלטס, לונדון. גדל במשפחה ממעמד הביניים, אביו היה נהג משאית ואמו הייתה מחלקת אוכל בקפיטריית בית ספר. למד משחק ב"אקדמיה לאומנויות מאונטוויו" שבצפון לונדון, משם סיים בהצלחה בשנת 1991. לפני שנהפך לשחקן עסק מארסן בדפוס.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפרסם לראשונה בשנת 2000 בסרט הפשע הבריטי "גנגסטר מס. 1" ובשנה שלאחר מכן בסרט האימה המלחמתי "הבונקר". ערך את הופעתו הראשונה בהפקה הוליוודית גדולה בסרטו של מרטין סקורסזה "כנופיות ניו יורק". המשיך עם הופעה קטנה בדרמה "21 גרם" בתפקיד הכומר ג'ון וגדולה ומוערכת יותר בדרמה הבריטית המצליחה "וירה דרייק" בתפקיד רג' בן זוגה של אתל, בתה של מבצעת ההפלות וירה דרייק (אימלדה סטאונטון).

ב-2005 הופיע בדרמה "הסוד שמעבר למילים" בהפקתו של פדרו אלמודובר. ב-2006 התפרסם מארסן בשוברי הקופות "משימה בלתי אפשרית 3" בתפקיד בראונווי יד ימינו של סוחר הנשק אוון דאביאן (פיליפ סימור הופמן), "ונדטה" ובמותחן הקוסמות התקופתי "אמן האשליות" בתור ג'וזף פישר מנהלו של הקוסם אייזנהיים (אדוארד נורטון).

ב-2008 זכה מארסן לביקורות מהללות ובפרסי מבקרים בבריטניה על הופעתו בדרמה הקומית של מייק לי "חופשייה ומאושרת". באותה השנה הופיע בהפקת גיבורי העל שוברת הקופות "הנקוק" בתפקיד מנהיג שודדי הבנק רד פארקר, בדרמה "אני ואורסון וולס" בתפקיד כוכב הקולנוע ג'ון האוסמן ובסדרת הדרמה המוערכת "דוריט הקטנה".

ב-2009 שיחק מארסן בסרט הפעולה "שרלוק הולמס" בתור המפקח לסטרייד ובמותחן הפשע "איפה אליס?" בתור ויק החוטף את בת העשירים אליס קריד (ג'מה ארטרטון). ב-2011 זכה בביקורות טובות על הופעתו בדרמה העצמאית "טראינוזאור", בנוסף שיחק בסרטו של סטיבן ספילברג " סוס מלחמה" בתור סמל פריי ובשובר הקופות "שרלוק הולמס: משחק הצללים" בו שב לגלם את תפקיד המפקח לסטרייד.

בשנת 2015 שיחק במיני-סדרת הפשע הבריטית "ריבר" ברשת BBC One בכיכובו של סטלאן סקארסגארד. בשנת 2017 שיחק בסרטו הביוגרפי של פיטר לנדסמן "האיש שהפיל את הבית הלבן", בכיכובו של ליאם ניסן. משנת 2013 מגלם מרסן את דמותו של טרי דונובן, אחיו חולה הפרקינסון בסדרה "ריי דונובן". בשנת 2018 גילם את דמותו של שמעון פרס בסרט "שבעה ימים באנטבה".

בשנת 2021 שיחק בסרטו של שון פן "חיים במנוסה".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארסן נשוי למאפרת ג'ני שניידר, והוא אב לארבעה ילדים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדי מארסן בוויקישיתוף