אהבת הפירט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, תרגמת, פיסוק לקוי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, תרגמת, פיסוק לקוי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
אהבת הפירט
A Pirate's Love
מידע כללי
מאת ג'והנה לינדסי
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן רומנטי
הוצאה
הוצאה שלגי רמדור
תאריך הוצאה 1999
מספר עמודים 320
הוצאה בעברית
תרגום ישראלה קלצל
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001907572

אהבת הפירטאנגלית: A Pirate's Love) הוא ספרה השני של הסופרת האמריקאית ג'והנה לינדסי שפורסם לראשונה באוקטובר 1978. הוא הפך להצלחה מסחררת ושבעה חודשים לאחר מכן יצאה מהדורה נוספת שלו. סך הכול יצאו 7 מהדורות של הספר בין השנים 1978–1997. הספר הפך לרב מכר והגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס. בישראל יצא הספר לאור בשנת 1999 בהוצאת שלגי רמדור.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטינה ורלן נשלחת על ידי אביה החורג, אנדרה, להפלגה לאי מבודד כדי לפגוש את ארוסה שאותו לא פגשה מעולם. על אף חששותיה, לבטינה יש תקווה ורצון למערכת יחסים טובה עם ארוסה לעתיד, הרוזן דה פייר. בעודה על האונייה בדרכה אל הרוזן, נחטפת בטינה יחד עם מדלן עוזרתה על ידי ספינת פירטים. בין טרסטין, קפטן הספינה ובטינה, מתפתח קרב טעון רגשות ובטינה עושה כל שביכולה על מנת לברוח מהפיראט האנגלי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסיפור מוצג אנדרה כאביה של בטינה, ששמר כלפיה טינה מאז שהייתה ילדה כיוון שנולדה כנקבה ולא כזכר. בהמשך מתברר כי בטינה מעולם לא הייתה בתו. אשתו ז'וזל כבר לא יכלה להביא ילדים לעולם ולכן אנדרה התעלם מבטינה. בטינה נולדה כילדה מאושרת וחייכנית אך ככל שהזמן חלף החלו כעסים ומרדניות כלפיה אביה להופיע ולכן היא נשלחה על ידיו לפנימייה במנזר סגור, שם למדה לרסן את אופייה הזועף.

במלוא גיל 16 בטינה היפהפייה ארוסה בנישואי הסכם מצד אביה לרוזן דה פייר שנמצא במרחק של אלפי קילומטר מאמה על אי נידח. אומנם מטרת הנישואים היה בעיקר כסף, אך בטינה משלימה עם גורלה ועולה על "ספינת הרוח" עם מדלן, המטפלת שלה.

באמצע ההפלגה מותקפת "ספינת הרוח" על ידי אונייה בשם "הגברת האצילה", שהייתה אונייה של פיראטים. "הגברת האצילה" לא סתם תקפה את "ספינת הרוח", הייתה לכך סיבה. אחד מאנשיו של טרסטין, הקפיטן של הספינה, תיאר לפניו את מראה של בטינה ולכן החליט טרסטין לתקוף את הספינה ולקחתה בשבי. בטינה נלקחת יחד עם מדלן, שטוענת שבטינה אינה יודעת אנגלית ורק צרפתית (במטרה להגן עליה), אך לאחר שטרסטין ובטינה נמצאים לבד בחדר הדבר מתגלה כשקר. פרט, לאנגלית ידעה בטינה גם צרפתית (בהמשך הסיפור מתברר שגם טרסטין ידע צרפתית) . הליידי הצרפתייה, בטינה, אינה יכולה לשמור על מצב רוח קריר, בעיקר לא לאחר המקרה בו גילתה כי טרסטין שיקר לה על קיומם של אנשי "ספינת הרוח" ועל התעללות שעלולה לקרות להם אם לא תשכב עמו (ולכן התפשרה). כאשר גילתה כי היה זה שקר, מצאה עצמה זורקת עליו כלי מתכת עד התעלפותו על הרצפה. היא כמעט שנרצחה על ידי שוט אם טרסטין לא היה חוזר להכרה ונחשב כבר ללא מת.

מרדנותה של בטינה גורם לה להתעמת עם טרסטין, לגרום לו לגלח את זקנו, לברוח ממנו ועוד. עם זאת, לבסוף, מאמציה נמצאים לשווא כיוון שתמיד חזרה לזרועותיו אם או אם לא רצתה.

במהלך ההפלגה טרסטין מחליט לשנות את מסלול ההפלגה - במקום ישר אל ארוסה של בטינה, אל ביתו שנמצא קרוב יותר, על אי. באי טרסטין מפגיש אותה עם אדם בשם קייסי, שבהמשך מתגלה כאביה לאחר שפוגש את אמה. בו בזמן, אביה של בטינה נפטר ואמה ז'וזל מפליגה אל פייר, להיות עם בתה ולספר שאינה חייבת עתה להינשא (באותה זמן בטינה ברחה מטרסטין) וכך באותו לילה שנפגשו נחטפו שיניהן – עתה לטריסטין שתי בעיות.

אחד ממאפייניה הבולטים הוא רצונה לעשות כחפצה בחייה ומרדנותה, אך אלו הם הגורמים המתמיד לסבלה המיותר, כיוון שלפעמים נאבקה רק בשביל להיקרא מנצחת. שני אפיונים אלה וגרימתם לסבל מופיעים בעיקר לאחר שמתפרצת על טרטסין בטענה שהיא בהיריון. כאשר הכתה אותו בלחיו, הוא שמח תחילה, אך חשדו גבר עליו והוא היה חייב לשמוע ממנה במפורש כי הילד שלו והיא לעומתו סירבה לתת לו את המילה מבלי לתת רמזים סותרים, על אף שזה היה ילדו. עקב כך טרסטין עזב את ביתו לתקופה מסוימת ולאחר שחזר, היה עצבני על כל אנשי ביתו ובייחוד על בטינה, דבר שגורם לה צער רב כיוון שרצתה לחלוק עמו את השינויים שחלו בה ולחזור לקרבו. מחשבה על מה שיחל היה לקרות אם לא הייתה עקשנית כל כך אכל אותה.

הסיפור מסתיים בכך שטרסטין מחליט לחזור אל ביתו במקום לנקום את נקמתו בדון מוגלאל, אויבו שרצח את אמו, כדי להיות עם בטינה בזמן הריונה. כאשר הוא מגיע אל ביתו, הוא מגלה כי היא נחטפה על ידי דון מוגלאל והוא יוצא אחריו.

קרב מתחולל בין טרסטין לדון ופרטים על עברו של טרסטין נחשפים לפני אויבו, אך זעקתה של בטינה גורמת לטרסטין לעזוב את הקרב ולרוץ אל החדר בו היא כלואה. ירייה נשמעת. דון נרצח על ידי ז'ול, חברו הטוב של טרסטין, בזמן שטרסטין נחלץ לעזרתה של בטינה בזמן שהייתה בסף של היריון.

לטרסטין ולבטינה נולדת ילדה בעלת שער בלונדיני ועיניים תכולת כאמה.