אהרון פררה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהרון פֶּרֶרָה
לידה 21 במרץ 1962 (בן 62)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק כאן גימל
קישורים חיצוניים
www.perera.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהרון פֶּרֶרָה (נולד ב-21 במרץ 1962) הוא זמר, שחקן, מנחה טלוויזיה ושדרן רדיו ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פררה נולד וגדל בשכונת רסקו בירושלים, ולמד בבית הספר היסודי ע"ש יוסף לוריא. בנו של הזמר אברהם פררה, ונכדו של אהרון פררה[1] נהג האוטובוס שנרצח על ידי מפגעים ערבים בשיירת הדסה במהלך מלחמת העצמאות של ישראל.

היה חבר במקהלת צה"ל[2].

בשנת 1985 השתתף בקדם-אירוויזיון לייצוג ישראל, כאחד מזמרי הליווי של ירדנה ארזי בשיר "עוד נגיע", וכעבור שנה, בשנת 1986, השתתף בשנית בקדם-אירוויזיון לייצוג ישראל, כאחד מזמרי הליווי של שולה חן בשיר "גיטרה".

פררה הצטרף להרכב השני של שלישיית "הופה היי", לצד יגאל בשן ואבי דור. התוכנית שודרה בערוץ הראשון בשנים 19901995, והניבה שש עונות, חמישה אלבומים ושש הצגות בימתיות. השלישייה נחלה הצלחה גם במופע החנוכה ה"פסטיגל": בשנת 1992 זכתה במקום הראשון עם השיר "היי עצור", בשנת 1993 במקום השני עם השיר "עושים שמח", ובשנת 1995 במקום השני עם השיר "כשיש לך חבר". באוקטובר 2000 התפרקה השלישייה סופית.

ב-1992 ביצע בעברית ביחד עם הזמרת חני נחמיאס את שיר הפתיחה של סדרת הילדים "הלו ספנסר" ששודרה בערוץ הראשון.

ב-1993 השתתף בקלטת השמינית לילדים של "שירים קטנים" לצד חני נחמיאס ועירית ענבי.

בשנת 2000 השתתף בפרק בקומדיית המצבים "שמש" בתור הילד בר שגדל אחרי 20 שנה.

בשנת 2001 התחיל להגיש ברדיו את התוכנית "לא לנשים בלבד"[3]. בשנת 2005 הגיש את תוכנית הטלוויזיה "בחברה טובה" ששודרה בערוץ 33, בה אירח אמנים ודמויות מהתרבות והבידור הישראלי.

באוקטובר 2014 התחיל פררה להגיש ביחד עם אבי דור את סדרת תוכניות הטלוויזיה "אור של כוכבים", בהפקתה של עידית פונד ובבימויו של גיל לסניק, ששודרה בערוץ הראשון והוקדשה ליוצרים חשובים בזמר העברי. התוכנית הראשונה הוקדשה ליצירותיו של עוזי חיטמן במלאת עשור לפטירתו. בהמשך שודרו הפרקים שעסקו ביצירותיהם של אהוד מנור, נעמי שמר, מרים ילן שטקליס, יוסי בנאי, אריק איינשטיין, לאה גולדברג ועוד.

ערך והגיש את תוכניות הרדיו "אמצע הדרך", "קבלת שבת", "השבת של גימל", "בחצי הלילה" ועוד, ברשת ג' וברשת ב' של קול ישראל[4].

לאחר סגירת רשות השידור, והקמת תאגיד השידור, המשיך פררה להגיש את תוכניתו בכאן גימל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אהרון פררה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.