אוטמר פרייהר פון פרשוהר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוטמר פרייהר פון פרשוהר
Otmar Freiherr von Verschuer
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 16 ביולי 1896
וילדק, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 באוגוסט 1969 (בגיל 73)
מינסטר, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי גנטיקה, ביוכימאי עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוטמר פרייהר פון פרשוהר (גרמנית: Otmar Freiherr von Verschuer;‏ 16 ביולי 1896, וילדק, הסה־נסאו – 8 באוגוסט 1969, מינסטר, גרמניה המערבית) ביולוג, אנתרופולוג ואאוגניקון גרמני.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פון פרשוהר גילה עניין מיוחד במחקרים על זוגות תאומים והיה דירקטור במכון לאנתרופולוגיה, לתורשה האנושית ולאאוגניקה על שם הקיסר וילהלם שבברלין, ובמכון לביולוגיה גנטית והיגיינה גזעית.

ב־1937 קיבל לעבודה כעוזר את יוזף מנגלה (בטרם הוסמך כד"ר). ב־1944 קיבל רשות מהימלר לעבוד באושוויץ, שם פגש את ד״ר מנגלה, שהגיע למחנה שנה קודם.

ב־1945, בהתקרב סיום המלחמה, העביר פון פרשוהר את תיקיו מהמכון לאנתרופולוגיה לחלק המערבי של גרמניה, בתקווה לתגובה אוהדת יותר מכוחות המערב מאשר מהתגובה הצפויה מצד הצבא האדום המתקרב ממזרח. בשלהי 1945 או בתחילת 1946 פנה פון פרשוהר לראש עיריית פרנקפורט בבקשה להרשות לו לשקם את המכון לאנתרופולוגיה. אולם הנגיד הממונה על הקמת המכון לאנתרופולוגיה מחדש הודיע כי אל פרשוהר צריך להתייחס לא כאל משתף פעולה עם המשטר הנאצי כי אם כאל אחד הפעילים הנאצים המסוכנים ביותר ברייך השלישי. בסופו של דבר לא חודשה פעילותו של המכון לאנתרופולוגיה.

במהלך המלחמה התקבל פון פרשוהר כחבר בחברה האמריקאית לאאוגניקה, ושמר על החברות בארגון עד מותו.

בשנת 1951 הוא מונה לפרופסור באוניברסיטת מינסטר.

הוא מצא את מותו בתאונת דרכים. מודעות האבל שפורסמו בכתבי העת המדעיים בגרמניה לא הזכירו את תפקידיו בזמן המלחמה או את קשריו עם המשטר הנאצי.

ערך זה הוא קצרמר בנושא גרמניה ובנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.