אוי דיוויז'ן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוי דיוויז'ן
תקופת הפעילות מ-2006
סוגה מוזיקת כליזמר
חברים
אסף תלמודי
גרשון לייזרסון
נועם ענבר
אביחי טוכמן
אייל תלמודי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוי דיוויז'ן היא להקה ישראלית, המנגנת מוזיקת כליזמר. שמה הוא קריצה על שמו של הרכב הפוסט-פאנק הבריטי ג'וי דיוויז'ן. אוי דיוויז'ן היא מהלהקות הבודדות שמבצעות מוזיקה יהודית מזרח-אירופית תוך נאמנות לאופן ביצוע מקורי, שזכו להכרה בקרב ציבור המאזינים בישראל. שירי הלהקה הושמעו בתחנות רדיו רבות בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2006 התקיים פסטיבל מוזיקת כליזמר בינלאומי במונטריאול, בו התקיימו הופעות וכיתות אמן של סוגה מוזיקלית זו. בפסטיבל למדו המשתתפים לבצע מוזיקת כליזמר ממזרח אירופה תוך שימת דגש על אופן ביצוע אותנטי של המוזיקה. בפסטיבל נכחו מספר ישראלים, בהם אסף תלמודי וגרשון לייזרסון - נגן כינור. לאחר חזרתם ארצה הקימו תלמודי ולייזרסון דואט (כינור ואקורדיון), תוך כוונה לבצע חומרים יהודיים מזרח אירופאיים מסורתיים. לאחר תקופת חזרות הצטרפו להרכב מוזיקאים נוספים - אביחי טוכמן (קונטרבס), אייל תלמודי (קלרינט) וסולן להקת הבילויים נועם ענבר (שירה).

הלהקה החלה להופיע במועדונים ובפסטיבלים בישראל ובהמשך יצאה לסיורי הופעות בחו"ל. בשנת 2008 הוקלט אלבום שכלל שירים פוליטיים ומוזיקה אינסטרומנטלית בשיתוף עם שני זמרי אוונגרד - דניאל קאהן (גרמניה) ופסוי קורולנקו (רוסיה). באותה שנה הוקלט אלבום הבכורה של הלהקה, שכלל מוזיקה אינסטרומנטלית ושירים ביידיש וברוסית ממסורת הכליזמר.

הרכב הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלהקה חמישה מוזיקאים: אסף תלמודי - מנגן באקורדיון ומנחה, גרשון לייזרסון - שר ברוסית ומנגן בכינור, נועם ענבר - זמר סולן, אייל תלמודי - קלרינט, ואביחי טוכמן - קונטרבס. בחלק מהשירים חברי הלהקה מנגנים בכלים נוספים. עד היום לא נעשה שימוש בכלים חשמליים למיניהם, על מנת לא לפגוע באותנטיות של הצליל העממי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008 - אוי דיוויז'ן
  • The Unternationale - 2008 (עם דניאל קאהן ופסוי קורולנקו)
  • 2013 - Dicunt (עם פסוי קורולנקו)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]