אורני פטרושקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורני פטרושקה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1958 (בן 66 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורני פטרושקה (נולד ב-1958) הוא יזם ואיש היי-טק, אשר ייסד במשותף מספר חברות טכנולוגיה, ביניהן חברת כרומטיס. כיום עוסק בנושאים חברתיים ופוליטיים ובפילנתרופיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פטרושקה גדל בקריית אונו. לאחר שירותו הצבאי כטייס קרב בחיל האוויר, למד הנדסת חשמל בטכניון ומשם המשיך לקבלת תואר שני בהנדסת חשמל באוניברסיטת קורנל בארצות הברית. לאחר סיום לימודיו עבד שלוש שנים בארצות הברית בחברת Telcordia (לשעבר Bellcore) ולאחר חזרתו ארצה, שימש ראש המחלקה להנדסת מערכות אופטיות ב-ECI Telecom.

לאחר מספר שנות עבודה כמהנדס, פנה ליזמות טכנולוגית והקים וניהל, במשותף עם חברו, ד"ר רפי גדרון, את חברת סקורפיו, אשר נמכרה בשנת 1996 לחברת US Robotics תמורת 72 מיליון דולר.

בשנת 1997 הקים עם שותפו, גדרון, את חברת הטכנולוגיה כרומטיס נטוורקס, אשר עסקה בפיתוח ציוד תקשורת אופטית. החברה נמכרה ללוסנט בשנת 2000 תמורת 4.75 מיליארד דולר, האקזיט הגדול ביותר שבוצע בישראל עד לאותה עת.

בשנים האחרונות מקדיש פטרושקה את עיקר זמנו לפעילותו הציבורית. במישור הפוליטי-לאומי הוא פועל לקידום פתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. יחד עם ראש השב"כ לשעבר, עמי אילון, היה ממקימי המפקד הלאומי, יוזמה אזרחית לקידום הסדר קבע בין ישראל לפלסטינים וכן שימש כמנכ"ל ויושב ראש הארגון. ב-2009 ייסד יחד עם אילון ועו"ד גלעד שר את עמותת עתיד כחול לבן (2009), הפועלת אף היא לקידום פתרון של שתי מדינות לשני עמים. כמו כן, הוא משמש כיו"ר ארגון מולד - מרכז חשיבה ומכון מחקר עצמאי המוקדש להתחדשות רעיונית בכל תחומי החיים הציבוריים בישראל, וחבר בקבוצת לוחמי צוות האוויר "555 פטריוטים" שהחלה לפעול במחאה נגד בנימין נתניהו.

בנושא קידום שילוב ושוויון לאזרחי ישראל הערבים פועל פטרושקה בעמותת יוזמות אברהם כיושב ראש משותף.

נושא נוסף הקרוב לליבו של פטרושקה הוא קידום תרבות הנתינה (פילנתרופיה) בישראל, הוא ממקימי עמותת עיגול לטובה (2009), ומשמש בה כיושב ראש מהקמתה.

נשוי, אב לשלוש בנות. הוא אחיינו של הסופר א"ב יהושע[דרוש מקור].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]