אחים ואחיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחים ואחיות
Brothers & Sisters
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה המשכית
יוצרים ג'ון רובין בייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קן אולין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קליסטה פלוקהארט
סאלי פילד
רייצ'ל גריפית'ס
מת'יו ריס
דייב אנאבל
רון ריפקין
רוב לאו (עונות 1 - 4)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 109 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה אולפני ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בלייק נילי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 - 43 דקות
שידור
רשת שידור ABC
רשת שידור בישראל Xtra HOT
הוט 3
סלקום tv
תקופת שידור מקורית 24 בספטמבר 20068 במאי 2011 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אחים ואחיות" (באנגלית: Brothers & Sisters) היא סדרת דרמה המשכית ששודרה ברשת ABC האמריקאית, ובישראל בערוץ HOT 3. שידורה החל ב-24 בספטמבר 2006 בארצות הברית[1]. הסדרה מספרת את סיפורה של משפחת ווקר מפסדינה, לוס אנג'לס, משפחה ממוצא אירי ויהודי, המנסה להתגבש מחדש לאחר מותו הפתאומי של אב המשפחה, ויליאם ווקר. עם שחקני הסדרה נמנים זוכת פרס אמי (על משחקה בסדרה) סאלי פילד, קליסטה פלוקהארט, רייצ'ל גריפיטס והזוכה בפרס "טוני", רון ריפקין. הסדרה נוצרה על ידי ג'ון רובין בייטס, אשר עזב את הסדרה[2] בינואר 2008, בגלל חילוקי דעות אמנותיים בינו ובין רשת ABC. הסדרה מופקת על ידי גרג ברלנטי וקן אולין, שהצטרף לצוות השחקנים של הסדרה בעונתה השנייה.

ב-13 במאי 2011 הודיעה רשת ABC על ביטולה של הסדרה, לאחר חמש עונות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12324 בספטמבר 200620 במאי 2007
21630 בספטמבר 200711 במאי 2008
32428 בספטמבר 200810 במאי 2009
42427 בספטמבר 200916 במאי 2010
52226 בספטמבר 20108 במאי 2011

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיטי ווקר, שדרנית רדיו פוליטית מפורסמת, שגרה בניו יורק בשלוש השנים אחרונות, חוזרת הביתה ללוס אנג'לס בעקבות הצעת עבודה שקיבלה בטלוויזיה ויום הולדתה שחל בימים אלה. יחסיה בינה לבין אמה, נורה ווקר, מתוחים מאוד. נורה מאשימה את בתה שהיא תמכה בהחלטתו של ג'סטין, האח הצעיר, להתגייס לצבא ארצות הברית לאחר אירועי 11 בספטמבר. ג'סטין, שסבל מהלם קרב, שוחרר זמנית מהשירות והתמכר למשככי כאבים ולסמים אחרים. בעת שכל משפחת ווקר מתכנסת סביב שולחן אחד, אב המשפחה, ויליאם, לוקה בהתקף לב ונפטר. עקב האירוע קיטי מחליטה להישאר בלוס אנג'לס כדי לנסות להשלים עם אמה וכדי לפתח קריירה טלוויזיונית. לאחר הלוויה מתברר לבני המשפחה כי החברה שניהל ויליאם ווקר, "אוהיי פודס", עומדת בסכנה לפשיטת רגל. שרה, הבת הבכורה במשפחה, מתמנה למנכ"לית החברה על פי צוואת אביה ומגלה כי המפתח להצלת "אוהיי פודס" נמצא אצל המאהבת הסודית של אביה, הולי הרפר, שעמה ניהל ויליאם רומן במשך 20 שנים. וכך מתגלה הקשר הסודי שניהל אב המשפחה. לחיי משפחת ווקר נכנסת רבקה, בתם של ויליאם ווקר והולי הרפר שלא ידעה עד גיל 20 על זהותה האמיתית. המפגש בין משפחת ווקר לבין הולי ורבקה טעון מאוד וגורם לסדרת התרחשויות דרמטיות. לשרה ולבעלה ג'ו מתפתח משבר בנישואים. לאחר שבמהלך העונה הם מנסים להתגבר עליו, אך לא מצליחים, הם נפרדים.

ג'סטין מקבל זימון לחזור לשירות הצבאי, והפעם הוא אמור לשרת בעיראק. הוא מנסה להתחמק מהצו, אך ללא הועיל. קיטי מחליטה לבקש עזרה בנוגע לג'סטין מהסנטור רוברט מקליסטור, שבא להתראיין בתוכניתה. אחרי ששמועות על כך שעברה על כללי האתיקה העיתונאית מתחילות להתפשט, נאלצת קיטי להתפטר מעבודתה בטלוויזיה. אולם הסנטור מקליסטור שסירב לעזור לה להשיג פטור לג'סטין, מציע לקיטי משרה כדוברת אישית במטהו. קיטי מסכימה ובין השניים מתפתחים יחסים רומנטיים ובסוף העונה הם מחליטים להתחתן. בהמשך רוברט מודיע לקיטי על כוונתו לרוץ לנשיאות ארצות הברית.

אח נוסף במשפחת ווקר, טומי, המשמש גם סגן המבצעים של "אוהיי", מנסה עם אשתו ג'וליה, להרות זה זמן רב. לאחר שהוא מתגלה כעקר הם מחליטים לבקש תרומת זרע מאחיו של טומי, ג'סטין וקווין, כאשר זהותו של האב תישאר אנונימית. ג'וליה נכנסת להיריון ונושאת תאומים, אך נאלצת לעבור לידה מוקדמת. הלידה המוקדמת גורמת לתאום הראשון, הנקרא על שמו של ויליאם, לזיהום ולמוות, כאשר התאומה השנייה אליזבת, נשארת בריאה. קווין, אח נוסף במשפחה המשמש כעורך הדין שלה ושל "אוהיי", הוא הומוסקסואל מוצהר. במהלך העונה מתוארים יחסיו עם המשפחה ועם הקושי שהיה לו לצאת מהארון. הוא מנהל מספר מערכות יחסים כושלות, כאשר אחת מהן היא עם סקוטי ונדל, איתו הוא אף מתחתן בסוף העונה השנייה. מסיבת האירוסין של קיטי ורוברט נערכת בבית משפחת ווקר. קווין מתנשק עם אחיו של רוברט וג'סטין נוסע לצבא.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיטי ורוברט מתכננים את החתונה שלהם ובו זמנית מנהלים את קמפיין הנשיאות של רוברט. קיטי מגלה שהיא בהריון ועוברת הפלה טבעית, היא ורוברט מתחתנים לבסוף. רוברט מפסיד בהתמודדות לנשיאות ומחליט לקחת פסק זמן ולהשקיע בהקמת משפחה עם קיטי. הם עוברים טיפולי פוריות לאחר שהם לא מצליחים להיכנס שוב להריון טבעי. לאחר מספר כישלונות הם מגיעים להחלטה שיתחילו בתהליכי אימוץ. טומי וג'וליה מתמודדים עם אובדן בנם. ג'וליה מחליטה שהיא זקוקה לזמן לבד ונוסעת להוריה בפיניקס. בזמן זה טומי מנהל רומן עם לינה – המזכירה החדשה שלו וחברתה הטובה של רבקה. כשג'וליה חוזרת הביתה היא מגלה את הרומן של טומי ולינה אך מתוודה שניהלה גם היא רומן בפיניקס. הם מחליטים לשקם את יחסיהם.

רבקה מבלה את הקיץ אצל נורה, ומסייעת לה להתמודד עם חזרתו של ג'סטין לעיראק. ג'סטין נפצע ומוחזר הביתה. רבקה עוזרת לו בתהליכי ההחלמה. ג'סטין מתנגד ליטול משככי כאבים כי הוא חושש להתמכר שוב לסמים. נורה ורבקה משכנעות אותו לקחת אותם בצורה מבוקרת, אך הוא חוזר לקחת מנות יתר, הוא גם מנהל מערכת יחסים עם לינה מיד לאחר סיום יחסיה עם טומי. רבקה מגלה למשפחה את מצבו של ג'סטין ולאחר שהוא רב איתה היא חוזרת לביתה של הולי. לאחר מכן רבקה פוגשת את דייוויד, חבר מעברה של הולי ומתחיל להתעורר אצלה חשד שאולי הוא בעצם אביה ולא ויליאם ווקר. רבקה מחליטה לבצע בדיקת אבהות והתוצאה היא שאכן דייוויד הוא אביה. היא וג'סטין מחליטים לבחון את מערכת היחסים שלהם מחדש, לאחר שגילו שהם אינם אחים.

נורה מנהלת מערכת יחסים עם אייזיק – שסייע לרוברט בקמפיין הנשיאותי. לאחר התלבטויות אם לעבור לגור איתו בוושינגטון, מחליטה נורה להישאר עם משפחתה. שרה מתמודדת עם היותה אם חד הורית ומנהלת מערכת יחסים עם גרהאם המשמש כיועץ עסקי באוהיי. אחרי ביצוע עסקה ששרה התנגדה לה אך סול ביצע מאחורי גבה, מאבדת אוהיי סכומי כסף גדולים ועומדת בפני פשיטת רגל. על מנת להציל את החברה נעשה מיזוג עם חברת היין "אדמות ווקר" של טומי והולי ומעתה הם משמשים כמנכ"לים של שתי החברות. קווין מנהל מערכת יחסים עם ג'יסון אחיו של רוברט, אך ג'יסון נקרא למלזיה מתוקף היותו כומר, והקשר מתרופף. קווין פוגש את סקוטי ונותן לו מגורים זמניים בביתו לאחר שסקוטי מתמודד עם קשיים כלכליים. בסופו של דבר קווין וסקוטי חוזרים להיות יחד, בסיום העונה הם מתחתנים. סול מבין במהלך העונה שהוא למעשה הומוסקסואל, ומחליט לצאת מהארון ולהתחיל חיים חדשים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שגילו שרבקה אינה אחותם, מחליטים קווין ושרה לאתר את ריאן לאפארטי, שהם סבורים שהוא אחיהם למחצה. למרות שנורה מתנגדת לכך בתחילה, היא משנה את דעתה ומחפשת אחריו בעצמה. היא יוצרת קשר עם אביו, ג'ורג' לאפארטי, והוא מחליט רק מאוחר יותר לספר לריאן את האמת. ריאן יוצר קשר עם נורה והיא מזמינה אותו לבוא ולהכיר את אחיו למחצה. נורה מחליטה לפתוח מרכז אירוח למשפחות של חולי סרטן, ומנהלת מערכת יחסים עם רוג'ר - הארכיטקט שמסייע לה לבנות את המרכז. מאוחר יותר היא מגלה שהוא למעשה נשוי ומנהל עם אשתו נישואים פתוחים. היא לא מוכנה לקחת בזה חלק ונפרדת ממנו. רבקה וג'סטין מתחילים לנהל מערכת יחסים רומנטית. הם מתמודדים עם המתיחות הגוברת בין אמה של רבקה – הולי, לבין משפחת ווקר. ריאן לאפארטי מנסה לערער את מערכת היחסים שלהם. למרות שהם חווים פרידה במהלך העונה, בסופה הם חוזרים להיות יחד וג'סטין מציע לרבקה נישואים - היא נענית לו. כמו כן במהלך העונה ג'סטין עובר לדירה משלו, וגם מנסה (ומצליח) להתקבל לבית ספר לרפואה.

בתחילת העונה טומי והולי מנסים לקצץ בהוצאות החברה "אוהיי", ומחליטים לפטר את היועץ המשפטי שלהם – קווין, אחיו של טומי. הפיטורים יוצרים מתיחות בין האחים. מאוחר יותר מחליטים שרה וסול להתפטר מהחברה. אחרי שהולי נותנת לרבקה משרה בחברה מבלי להתייעץ איתו, מחליט טומי לפעול מאחורי גבה של הולי ולנסות לסלקה מהחברה. הוא מחליט לרכוש אדמות באופן אנונימי מכספי החברה ולהשיג שליטה במניות. אצל רבקה מתעוררות חשדות לגבי עסקת המכירה וכאשר היא משתפת את הולי בהם, הולי מחליטה להגיש תביעה נגד טומי בחשד למעילה בכספי החברה. הוא בורח למקסיקו. בסופו של דבר, הולי מחליטה להסיר את האישומים נגדו ושרה מתמנה מחדש לתפקידו של טומי – כמנכ"לית החברה. למרות זאת, הוא מחליט להישאר במקסיקו ולעשות חשבון נפש. אשתו ג'וליה מחליטה לעבור לסיאטל עם אליזבת' ולשקם את חיה בלעדיו. בתחילת העונה רוברט וקיטי ממשיכים בתהליכי האימוץ ומוצאים אם מאמצת – טריש. במקביל רוברט מנסה להתמודד על תפקיד המושל. קיטי כותבת ספר על הקמפיין הנשיאותי של רוברט ועקב רצונה לפרסמו היא נאלצת להתפטר מתפקיד יועצת התקשורת שלו. קווין שעזב את משרד עורכי-הדין שלו לאחר שלא התמנה כשותף, מחליף את קיטי בתפקיד. מאוחר יותר חווה רוברט התקף לב, בדיוק מתי שטריש יולדת את הבן המאומץ שלו ושל קיטי- אוון. למרות מצבו הרפואי מחליט רוברט להמשיך בהתמודדות, החלטה שמערערת את יחסיו עם קיטי. קיטי מתמודדת עם ההסתגלות לתינוק החדש במקביל לטיפול ברוברט. היא מנהלת קשר חברי עם אלק – אלמן שפגשה בפארק המשחקים לעיתים תכופות, ולמרות שמפתחת רגשות כלפיו היא מחליטה לנסות ולשקם את יחסיה עם רוברט.

שרה שהחליטה להתפטר מאוהיי לאחר שחשה שהולי השתלטה על החברה, החלה לעבוד בחברת אינטרנט- "גרינאוטופיה", עם שני שותפים - אית'ן וקייל. היא מובילה את החברה להצלחה ולמציאת משקיע, ומשפרת את מצבה הכלכלי. בסיום העונה עקב המשבר שחווה אוהיי עקב מעילתו של טומי, היא מחליטה לעזוב את גרינאוטופיה, ולהתמנות בחזרה לתפקיד המנכ"לית באוהיי, במקומו של טומי. קווין מתמודד עם חיי הנישואים החדשים שלו עם סקוטי. במהלך העונה הוא הופך ליועץ התקשורת של רוברט ועוזב את חברת עורכי-הדין שלו. מאוחר יותר מתגלה שלבתו של טומי אליזבת' יש נזק בכבד והיא זקוקה להשתלה. כיוון שטומי אינה אביה הביולוגי צריך היה לערוך בדיקת אבהות לאליזבת. בבדיקה התגלה כי קווין הוא אביה הביולוגי. טומי החתים את קווין על מסמך שמחייב אותו לא לספר לאליזבת' שהוא אביה. מאוחר יותר כאשר טומי בורח למקסיקו מחליטה ג'וליה שתספר בעתיד לאליזבת' על זהותו האמיתית של אביה. ריאן לאפארטי מתוודע לאחיו למחצה ומתעורר אצלו החשד כי אמו לא נהרגה בתאונת דרכים כפי שחשבו כולם, אלא שהיא התאבדה לאחר שוויליאם ווקר החליט להיפרד ממנה. עקב זכאותו לקול במועצות ההנהלה בחברת אוהיי, מתוקף היותו בן ווקר, מנצלת הולי את תחושות הנקם שלו כלפי הווקרים ומציעה לו עבודה. כמו כן ריאן מפתח רגשות כלפי רבקה, אך היא אינה נענית לו.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה חוגגים ג'סטין ורבקה את אירוסיהם. ג'סטין מתחיל בלימודי הקדם רפואה שלו וחווה קשיים. קיטי מגלה שיש לה לימפומה והיא מתחילה לעבור טיפולים כימותרפיים ומאבדת את שיערה. סקוטי וקווין מתחילים בהליך של הבאת ילד ובוחרים במישל, חברת עבר של סקוטי לשמש כאם הפונדקאית, בסיום העונה מישל נכנסת להריון. נורה מנהלת מערכת יחסים עם סיימון, אונקולוג בן 47, ומאוחר יותר מגלה כי הוא רימה אותה ורק רצה את כספה. שרה פוגשת במהלך נסיעה עסקית לצרפת את לוק, אמן צרפתי, והוא בא בעקבותיה לפסדינה. אחרי שהם מבינים שאין ביניהם התאמה, לוק בוחר לחזור לצרפת. מאוחר יותר הוא חוזר לארצות הברית בעקבות שרה, ומצליח להשיג לאחר תלאות רבות אשרת שהייה שמשאירה אותם יחד. רבקה מגלה שהיא בהריון, ומאוחר יותר עוברת הפלה. היא וג'סטין מתחתנים בחוף מאליבו לצד בני משפחתם, אך הטקס לא מושלם עקב התמוטטותה של קיטי. מאוחר יותר מתחתנים השניים בבניין העירייה, ללא נוכחות בני המשפחה. אחרי תרומת מח עצם מריאן, מצליחה קיטי להתגבר על הסרטן ולהבריא. רוברט מחליט לפרוש מהתמודדות לתפקיד המושל ואילו קיטי מחליטה להתמודד על המקום שלו בסנאט.

במהלך העונה מנסה אדם בשם דניס יורק, שהיה שותפו של ויליאם בתחילת דרכה של החברה, לקנות את "אוהיי פודס" בדרכים שונות, תחילה דרך הולי ומאוחר יותר על ידי ניסיון סחיטה של נורה. דניס מאיים עליה שיחשוף סוד אפל מהעבר הנוגע לקווין. הסוד נחשף ומעורר משבר ביחסיה של נורה עם קווין, אך עד תום העונה הם מיישרים את ההדורים. הולי ונורה חוברות יחד לגלות מדוע דניס מעוניין בחברה, ומגלות כי מדובר על פרויקט בשם "אגם נרואו" שיכול להביא עושר רב לחברה.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונת פרומו של הסדרה
  • נורה ווקר (סאלי פילד, זוכת פרס "אמי" לשחקנית ראשית בסדרת דרמה עבור תפקיד זה) - אם המשפחה, אלמנתו הטריה מוויליאם ווקר (טום סקאריט).
  • שרה ווידון (ווקר) (רייצ'ל גריפית'ס, הייתה מועמדת לפרס "אמי" לשחקנית משנה בסדרת דרמה עבור תפקיד זה) - הבת הבכורה, עובדת כנשיאת העסק המשפחתי "אוהאי פודס" (בהמשך מתפטרת, אך חוזרת לאחר מכן). בתחילת הסדרה נשואה לג'ו ווידון, לזוג שני ילדים - פייג' וקופר.
  • קיטי ווקר (קליסטה פלוקהארט) - מנחה בתוכנית טלוויזיה העוסקת בפוליטיקה, תומכת נלהבת של המפלגה הרפובליקנית. בהמשך - מתחתנת עם רוברט מק'קליסטר ומשמשת כיועצת התקשורת שלו (אך מתפטרת במהלך הסדרה).
  • טומי ווקר (בלת'זר גטי) - סמנכ"ל של "אוהאי פודס" ובהמשך נשיא שותף בחברה. נשוי לג'וליה (שרה ג'יין מוריס), לזוג נולדים תאומים מתרומת זרע של קווין, אך תאום אחד נפטר.
  • קווין ווקר (מת'יו ריס) - הומוסקסואל מוצהר, עורך דין בכיר ובהמשך יועץ התקשורת של רוברט מק'קליסטר.
  • ג'סטין ווקר (דייב אנאבל) - היה חייל באפגניסטן וסובל מהתמכרות לסמים. מנהל מערכת יחסים עם רבקה, לאחר שהוא מגלה שהיא לא אחותו.
  • סול הולדן (רון ריפקין) - אחיה הבוגר של נורה ווקר, עובד כמנהל כספים ב"אוהאי פודס" אך מתפטר בהמשך. במהלך הסדרה הוא יוצא מהארון.
  • ריאן לאפארטי (לוק גריימס) - בנו של ויליאם ווקר מחוץ לנישואים אשר נולד כתוצאה מרומן שניהל עם קוני לאפארטי, מכרה עסקית שלו.
  • ג'וליה ווקר (שרה ג'יין מוריס) - אשתו של טומי ווקר.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הולי הרפר (פטרישיה ווטיג) - המאהבת של ויליאם ווקר, אם לרבקה. בהמשך - מנכ"ל ויו"ר "אוהאי".
  • רבקה הרפר (אמילי ואן קאמפ) - בת של הולי הרפר וויליאם ווקר, המנסה להשתלב במשפחתה החדשה. לאחר התאקלמותה במשפחה היא מגלה לבסוף שוויליאם לא היה אביה, ובהמשך מנהלת מערכת יחסים עם ג'סטין ולבסוך נישאת לו.
  • רוברט מק'קליסטר (רוב לאו) - סנטור רפובליקני, נשוי לקיטי ווקר. בהמשך - מועמד לנשיאות ארצות הברית, אך פורש מהמירוץ.
  • ג'ו ווידון (ג'ון פייפר-פרגוסון) - בעלה של שרה ווקר ווידון בתחילת העונה הראשונה, בהמשך הזוג מתגרש (דמות קבועה בעונה הראשונה, אורח בעונה 2).
  • סקוטי וונדל (לוק מקפארלן) - שף בכיר במסעדה. מנהל מערכת יחסים עם קווין ומתחתן איתו.
  • לוק לורנט (ג'ילס מרטיני) - צרפתי שמתאהב בשרה, ומהגר לארצות הברית בעקבותיה.
  • ג'ייסון מקאליסטר (אריק וינטר)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]