איגוד הרובאים הלאומי של אירלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איגוד הרובאים הלאומי של אירלנד
NRAI
מדינה אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון טולאמור עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2000–הווה (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.nrai.ie
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איגוד הרובאים הלאומי של אירלנד (NRAI) הוא איגוד הנועד לקדם את הירי הספורטיבי באירלנד. האיגוד נוסד בשנת 2000, ומרכזו בטולמור (Tullamore), בירת מחוז אופאלי (Offaly) במרכז המדינה.

בניגוד לאיגודים בעלי שם זהה במדינות אחרות, ה-NRAI משמש כאיגוד ספורט לכל דבר, כשמקביליו במדינות השונות הן התאחדויות או פדרציות ספורטיביות. זאת על אף ניסיונות השוואה עם איגוד הרובאים האמריקאי (NRA) ושיתוף פעולה עמו בתחומי הקליעה, שכן אין הוא עוסק כלל בזכות לנשיאת נשק או בחקיקה בנושא. אתר האינטרנט של האיגוד משמש ברובו כפורטל ספורט לענפים הרלוונטיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש שנים לאחר ייסודו של האיגוד נבנה באזור בו הוא ממוקם המטווח הפתוח הראשון במדינה לירי לטווחים בינוניים. מאוחר יותר יוסד בשטחו מרכז הירי הלאומי (Midland National Shooting Centre of Ireland).

האיגוד מתרכז במספר ענפי ירי, אולם ללא ספק התמחותו היא קטגורית ה F-Class, בהיותו אחד ממקימי הליגה הלאומית האירית בקטגוריה זו. בשנת 2008 נבנה במקום מטווח 1000 יארד (914 מ'), על מנת לאפשר לאירלנד להשתתף באליפות העולם 2009. קיימת גם יריבות גלויה בין ה-NRAI לליגת ה F-Class האמריקאית. בשנת 2010 הסתיימה בניית מטווח בגודל 1200 יארד (1097 מ') בחסות האיגוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]