איגור קרוטוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איגור קרוטוי
Игорь Яковлевич Крутой
לידה 29 ביולי 1954 (בן 69)
הייוורון, אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות רוסיה, ברית המועצות, אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Saratov Conservatory, Kropyvnytskyi College of Music עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קטע כלי, מוזיקת פופ, שנסון רוסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת רוסית, אוקראינית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, מלודיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
igorkrutoy.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איגור קרוטוירוסית: Игорь Яковлевич Крутой; נולד ב-29 ביולי 1954) הוא מלחין סובייטי רוסי. בשנת 1996 הוענק לו תואר אמן העם של הפדרציה הרוסית ובשנת 2011 תואר אמן העם של אוקראינה. בנוסף הוענקו לו מספר עיטורים רוסים נוספים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איגור קרוטוי נולד בעיירה גאיבורון בקרבת קירובוגרד (אז בתחומי ברית המועצות, בתחומי אוקראינה של ימינו). הוריו היו פקידים. בגיל חמש הוא למד באופן עצמאי נגינה על אקורדיון והחל לנגן בלהקת בית הספר. לאחר סיום בית הספר קרוטוי למד בבית הספר למוזיקה וסיים אותה בשנת 1974 בהצטיינות. הוא נסע לקייב במטרה להתקבל לקונסרבטוריון אך לא הצליח להתקבל. במשך שנה קרוטוי לימד מוזיקה בבית הספר באחד מכפרי האזור. בשנת 1979 קורוטי התקבל ללימודים במכון הפדגוגי בעיר ניקולייב. במקביל ללימודים קרוטוי עבד בקברט בו הכיר את הזמר אלכסנדר סרוב. בתקופה זו קרוטוי הבין שכדי להיות מלחין הוא חייב לסיים את הלימודים הגבוהים בתחום ולכן החל ללמוד בקונסרבטוריון של סראטוב אותו סיים בהצטיינות.

בשנת 1981 קרוטוי החל לעבוד כפסנתרן בלהקת ליווי של ולנטינה טולקונובה ולאחר מספר שנים היה מנהל הלהקה. כמו כן הוא סייר ברחבי ברית המועצות עם הופעות משותפות לצד השחקן יבגני לאונוב.

ההצלחה הגדולה הראשונה הגיעה לקרוטוי ואלכסנדר סרוב עם השיר "מדונה" בשנת 1987. באותה שנה היו עוד כמה שירים מוצלחים וסרוב זכה איתם בתחרויות זמר. בשנת 1988 קרוטוי קיבל פרס הקומסומול על שיריו.

החל משנת 1989 קורטוי החל לעסוק בהפקה. הוא הקים את חברת "ARC" שעם הזמן התפתחה לאחת הגדולות בתחום, כשהוא משמש כנשיא החברה. החברה מפיקה תוכניות מוזיקליות רבות בטלוויזיה הרוסית ועוסקת בארגון הופעות ברוסיה של זמרים זרים.

החל משנת 1994 מאורגנים באופן תקופתי הופעות של שירי איגור קרוטוי בביצוע של מובילי הזמרים בשפה רוסית. בדרך כלל הופעות אלו מתרחשות באולם ההופעות הגדול במוסקבה ואחר כך מוקרנות בטלוויזיה הרוסית. בשנת 2010 הוכן תקליטור עם שירים על פי מוזיקה של איגור קרוטוי ובביצוע של לארה פביאן. איגור קרוטוי כותב גם מוזיקה אינסטרומנטלית ומוזיקה לסרטים. בשנים האחרונות קרוטוי החל לשיר את שיריו בעצמו.

קרוטוי התחתן בשנת 1979 ובשנת 1981 נולד לזוג בן. לאחר מספר שנים התגרש. בשנת 1995 נישא שוב, עם יוצאת רוסיה המתגוררת בארצות הברית ובשנת 2003 נולדה לזוג בת.

אף על פי שמשפחתו מתגוררת בארצות הברית, שוהה קרוטוי רוב זמנו ברוסיה, מאחר שבה נמצאים רוב הזמרים השרים את שיריו. בין זמרים אלו נמנים אירינה אלגרובה, מיכאל שופוטינסקי, דימה בילאן, אלסו, לאימה ואיקולה, פיליפ קירקורוב, ניקולאי בסקוב, יוסף קובזון, ולרי לאונטייב, מוסלים מגומאייב, אלה פוגצ'ובה ורבים נוספים.

איגור קרוטוי לצד ריימוד פאולס ייסד תחרות זמר בינלאומית שנתית "הגל החדש".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איגור קרוטוי בוויקישיתוף