איזי סטראדלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איזי סטראדלין
Jeffrey Dean Isbell
לידה 8 באפריל 1962 (בן 62)
לפאייט, אינדיאנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Izzy Stradlin עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Jefferson High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אוזי סואיסייד עריכת הנתון בוויקינתונים
www.chopaway.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איזי סטראדליןאנגלית: Izzy Stradlin; נולד בשם ג'פרי דון איזבל ב-8 באפריל 1962) הוא מוזיקאי אמריקאי, הידוע בעיקר כגיטריסט להקת ההארד רוק "Guns N' Roses".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראדלין נולד בלפאייט, אינדיאנה שבארצות הברית, שם גם גדל. בילדותו הושפע מאליס קופר, לד זפלין והרולינג סטונז, אך הושפע במיוחד מסבתו, שהייתה לה להקה ביחד עם חבריה. סטראדלין ביקש מהוריו לקנות לו מערכת תופים. הוא תופף עד 1983, ואז הוא עבר לנגן בגיטרה, בגלל שהיה יותר קל לכתוב איתה שירים. בתיכון הוא התחיל לנגן בלהקה עם חברים, אחד מהם היה ויליאם ביילי, הידוע כאקסל רוז. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון, החליט סטראדלין שהוא רוצה לפתח קריירה מוזיקלית ועבר ללוס אנג'לס. הוא ניסה את מזלו כמתופף עם כמה להקות, ואחר כך הפך לבסיסט לזמן קצר.

לאחר כמה שנים בלוס אנג'לס, סטראדלין התחבר לאקסל, ולבסוף הם ניגנו יחדיו בלהקה שהם קראו לה "Rose", אשר הייתה הלהקה הראשונה בה ניגן סטראדלין בגיטרה. "Rose" הפכה ל"Hollywood Rose", ומאוחר יותר התפרקה. לאחר מכן, התאחדה הלהקה והפכה ל-"Guns N' Roses".

ביוני 1985, יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות הראשון שלה אשר נקרא "Hell Tour", וב-1988, יצא הלהקה לסיבוב הופעות עם אירוסמית'.

בסיבוב ההופעות ב-1991 אשר נקרא "Use Your Illusion", החליט סטראדלין שהוא לא רוצה לנסוע יותר עם הלהקה, והזמין אוטובוס פרטי לו, לאשתו השוודית אניקה, ולכלבו, אשר לקח אותם מהופעה להופעה.

ב-7 בנובמבר 1991 עזב סטראדלין את הלהקה, באמצע סיבוב ההופעות. הוא חזר לאינדיאנה והתחיל להקליט שירים לאלבום הסולו שלו, עם להקתו "Ju Ju Hounds". ב-1992, יצא האלבום, אשר נקרא "Izzy Stradlin & the Ju Ju Hounds".

ב-1993, מחליפו של סטראדלין ב-Guns N' Roses, גילבי קלארק, נפצע בפרק כף ידו כתוצאה מתאונת אופנוע, וסיבוב ההופעות של הלהקה באירופה היה בסכנה. סטראדלין חזר ללהקה והשלים את הפער. לאחר סיבוב ההופעות הוא חזר לאינדיאנה ולקח הפסקה מתחום המוזיקה. במהלך אותן שנים, סטראדלין טייל הרבה והקדיש את זמנו לשני תחומי עניין: מכוניות ומרוצים. ב-1998, הוא חזר לתחום המוזיקה והוציא את אלבומו השני " 117°".

ב-2002, כמה מחברי "Guns N' Roses" לשעבר הציעו לסטראדלין להצטרף ללהקת הסופרגרופ "ולווט ריבולבר" שהקימו, אך הוא סירב מכיוון שהוא לא הסכים לעבוד ללא סולן, ולהיות כל הזמן בדרכים.

ב-30 במאי 2007, יצא אלבומו "מיאמי".

בשנת 2017 ניגן סטראדלין בגיטרה בשיר "Grandview" של ג'ון מלנקמפ, באלבומו Sad Clowns & Hillbillies. בביצוע הופיעה גם מרטינה מק'ברייד.[1]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איזי סטראדלין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nick DeRisoPublished: April 28, 2017, Surprise! Izzy Stradlin Turns Up on John Mellencamp's New Album, Ultimate Classic Rock (באנגלית)