אייל עין הבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אייל עין הבר
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה חליל צד
פרסים והוקרה פרס פרנסואה שפירא (1996) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.eyaleinhabar.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אייל עין הבר הוא חלילן ומנצח ישראלי, חבר מייסד בחמישיית כלי הנשיפה הישראלית וכמו כן משמש כחבר במקהלת החליל הישראלית. ב 2017 פוטר מעבודתו כמרצה באוניברסיטת תל אביב עקב ניצול יחסי מרות עם תלמידה בכיתתו.

אייל עין הבר כיהן כמשנה לחלילן הראשון בתזמורת הפילהרמונית הישראלית משנת 1996 עד 2014. משנת 1997 הוא מלמד חליל בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב, שם הוא מכהן כראש המחלקה לכלי נשיפה והקשה, וכן כראש התוכנית להכשרה תזמורתית. הקריירה של עין-הבר נסקה במהירות - כאשר כבר בזמן שירותו הצבאי ניגן לצד ז'אן-פייר רמפל עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע. לצד הקריירה שלו כחלילן, גם למד ניצוח אצל מנדי רודן ואחרים והיה עוזר מנצח בתזמורת הסימפונית חיפה. הופיע כסולן ומנצח עם תזמורות בישראל ומחוצה לה - בין היתר, עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, תזמורת "קלאסיקה" רחובות, סימפונט רעננה, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הקאמרית הרצליה ועם התזמורת הקאמרית של חיל החינוך והנוער. בשנים 2008-2007 הופיע בדואו חליל-אבוב עם עמיתו לתזמורת הפילהרמונית הישראלית דודו כרמל ועם התזמורת הסימפונית של קוויבק בניצוחו של יואב תלמי.

אייל עין הבר זכה בפרסים בתחרויות שונות, מקומיות ובינלאומיות, בין היתר זכה בפרס פרנסואה שפירא בשנת 1996 ובפרסים בתחרויות בסכוונינגן שבהולנד ובקובה שביפן.

במהלך השנים הוציא תחת ידיו עשרות תלמידים, זוכי תחרויות ופרסים בינ"ל ופעילים בעולם המוזיקלי בישראל ומחוצה לה.

החל מאוקטובר 2016 מלמד עין-הבר את כיתת החליל בבית הספר הגבוה למוזיקה במונטסר שבגרמניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אייל עין הבר בוויקישיתוף