איילון חברה לביטוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איילון חברה לביטוח בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים לוי רחמני
תקופת הפעילות 1976–הווה (כ־48 שנים)
משרד ראשי בית איילון ביטוח, דרך אבא הלל 12, רמת גן
ענפי תעשייה ביטוח ופיננסים
מוצרים עיקריים ביטוח בריאות, ביטוח כללי, ביטוח חיים, ביטוח אשראי למגורים, ניהול תיקי השקעות ושירותים פיננסים נוספים
מנכ"ל שרון רייך
 
http://www.ayalon-ins.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סמליל החברה הישן
בית איילון ברמת גן

איילון חברה לביטוח בע"מ היא היא חברת ביטוח ישראלית, הפועלת בתחומי ביטוח רכוש (ביטוח רכב וביטוח דירה), ביטוחי עסקים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח בריאות, חיסכון לטווח ארוך, אשראי ועוד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איילון חברה לביטוח נוסדה בשנת 1976 על ידי לוי יצחק רחמני באמצעות "חברת שלמה רחמני ובניו בע"מ" (73%) וחברת הביטוח הזרה NZI (אנ') (27%). שלמה רחמני ובניו בע"מ הייתה סוכנות ביטוח משפחתית שנוסדה בשנת 1949 על ידי שלמה זלמן רחמני, אביו של לוי יצחק רחמני. בשנת 1987 מכרה NZI את החזקותיה באיילון למשפחת רחמני. בחודש יולי באותה שנה נרשמו לראשונה מניותיה של איילון אחזקות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

לוי יצחק רחמני, בעל השליטה בחברה, נפטר ב-19 ביוני 2020.

בחודש יוני 2021 התקשר מנהל העיזבון של לוי יצחק נחמני עם חברת ווישור גלובלטק בע"מ בהסכם למכירת מניות השליטה בחברה שבבעלות העיזבון. ב-30 ביוני 2022 הושלם ההסכם למכירת מניות השליטה בחברה, המהוות 67.26% מההון המונפק והנפרע של החברה, וכן התמזגה חברת הבת לשעבר, "איילון חברה לביטוח", עם ולתוך "איילון אחזקות" וחוסלה ללא פירוק. ב-10 ביולי 2022 שינתה "איילון אחזקות" את שמה ל"איילון חברה לביטוח בע"מ".

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איילון חברה לביטוח מעסיקה כ-1,150 עובדים ופועלת באמצעות ארבעה מחוזות אזוריים: תל אביב, מרכז, חיפה וירושלים, המפעילים מערך של כ-2,600 סוכנים וסוכנויות ברחבי הארץ. החברה פועלת בכל ענפי הביטוח הכללי, בביטוח חיים ובביטוחי בריאות ומספקת פתרונות גם בתחום הפיננסים.

לקבוצת איילון מספר חברות בת, בהן "איילון ח.ל.ב נכסים והשקעות", שהיא זרוע הנדל"ן של החברה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]