איצ'ה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איצ'ה
תמונה מפתיח הסדרה
תמונה מפתיח הסדרה
סוגה קומדיית מצבים
כותבים שירילי דשא, גשש דשא
בימוי שירילי דשא (בימוי שחקנים), בני כרמלי (בימוי טלוויזיה)
שחקנים ספי ריבלין, עליזה רוזן, שגית אמת, אבי טרמין
משתתפים איה שבא, יעל עמית, דב רייזר, שמוליק סגל, יוסי סגל, דבורה קידר, גיל אלון, רולנדה שגרן, חיים בנאי, שרי צוריאל, שמיל בן ארי, ג'וקי ארקין
פסקול ז'וליניו דה אקורדיאון, מתי כספי (שיר פתיחה)
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר פרקים 42
הפקה
מפיקים בפועל שי יוכלמן, יקיר אשר בשיתוף עם "תיאטרון אורות"
חברת הפקה ניצה ואברהם דשא (פשנל) הפקות בע"מ
עורכים יונתן גלילי
אתר צילומים אולפני הרצליה
צלמים צורי דורון דדוש, ניסים אברביה, יוסי הרוש, יובל כהן, נפתלי אלבז
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (רשת)
ערוץ 24 (שידורים חוזרים)
תקופת שידור מקורית 7 בדצמבר 19941997
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

איצ'ה היא קומדיית מצבים ישראלית מבית היוצר של רשת המבוססת על קומדיית המצבים האמריקאית "הכל נשאר במשפחה" ("ארצ'י בנקר"), שהיא כשלעצמה התבססה על הסדרה הבריטית Till death us do part. התוכנית שודרה בערוץ 2 בין השנים 19941997. ב-1 בספטמבר 2019, התוכנית חזרה בשידורים חוזרים בערוץ 24 החדש.

התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עסקה בחייהם של משפחה ישראלית, המורכבת מזוג הורים, איצ'ה שולמן (ספי ריבלין), סדרן מוניות במקצועו (ובהמשך נהג מונית) ואשתו עקרת הבית שיפרה (עליזה רוזן), וכן בתם שולי (שגית אמת) ובעלה ציון (אבי טרמין), אשר מתגוררים עמם בדירתם הקטנה. כאשר בהמשך שולי וציון עוברים לגור איתם בשכנות, לאחר שבעלי הבית הקודמים עברו לגור עם בנם.

בתוכנית היו דמויות קיצוניות. למשל, איצ'ה היה עצבני מאוד וגזען. הוא שנא את בעלה של בתו רק כי היה תימני וכינה אותו "ג'חנון". שיפרה הייתה תמימה מאוד וחסרת עמוד שדרה.

הדמויות נקלעו לעיתים קרובות למצבים יוצאי דופן. באמצע הסדרה שיפרה הכניסה שני רוסים להתגורר באחד החדרים בתוך הדירה. איצ'ה היה מבלה שעות בדרישה שישלמו את שכר הדירה או מתפתה לאחת המזימות שלהם להרוויח כסף. באחד הפרקים הם הציעו לאיצ'ה לעזור להם להכין קולה צ'וק, חיקוי רוסי לקוקה-קולה, אבל לאחר שאיצ'ה השקיע כסף במשקה הוא גילה שרוסים מסרבים לרכוש את המשקה משום ש"כל רוסי צריך להיזהר מקומוניזם, ק.ג.ב וקולה צ'וק".

התוכנית הייתה פופולרית בקרב צופי ערוץ 2 בעת שידורה, והיא קיבלה רייטינג גבוה יחסית ושודרה בשידורים חוזרים.

נעימת הפתיחה של התוכנית היא הפתיח המוזיקלי שאותו מנגן מתי כספי באקורדיון לשיר "בלב כבד", שאותו הוא שר עם הפרברים.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יצחק "איצ'ה" שולמן (ספי ריבלין) - אב המשפחה. בעלה של שפרה ואביה של שולי. סדרן מוניות במקצועו. מתנהג לרוב בציניות ומרירות כלפי הסביבה בכלל וכלפי ציון בפרט. נוטה לצחוק על ציון בשל היותו מובטל ובשל היותו ממוצא תימני ומכנה אותו "ג'חנון". באחד הפרקים החל ללמוד מחשבים בטכניון לפי עצת אחיינו יוהן (רונן פלד גולדפרד) שאמר לו שכל תחנות המוניות מתקדמות לעבודה עם מחשב. מצוין במספר פרקים שהוא בעל דעות ימניות ומצביע למפלגת "הליכוד".
  • שפרה שולמן (עליזה רוזן) - אשתו של איצ'ה ואימה של שולי. עקרת בית מבולבלת שמתנהגת לרוב בטמטום. באחד הפרקים חוותה משבר גיל כשהגיעה לגיל חמישים.
  • שולה "שולי" שולמן (שגית אמת) - בתם של איצ'ה ושפרה ואשתו של ציון. גרה עם בעלה בביתם של הוריה. מגנה על ציון מפני ה"עקיצות" של איצ'ה כלפיו. בהמשך עברה לגור בשכנות עמם עם ציון בדירה הסמוכה, אך באה לעיתים לארוחות אצלם.
  • ציון כהן (אבי טרמין) - בעלה של שולי. סטודנט מובטל. גר עם שולי בבית הוריה. מכונה "ג'חנון" על ידי איצ'ה. בהמשך עבר לגור עם שולי בשכנות עמם. באחד הפרקים עבד בתחנת מוניות מתחרה בתחנה של איצ'ה בתור סדרן מוניות. דבר שגרם לו להסתכסך עם איצ'ה ועם שאר בני משפחתו, אך בסופו של דבר התפטר מהתפקיד על מנת להביא לשלום בית.

בין השחקנים האורחים בסדרה ניתן למנות את: חיים בנאי, גבי עמרני, שלמה וישינסקי, אריה מוסקונה, שרי צוריאל, רות גלר, דבורה קידר, רוזינה קמבוס, שמיל בן ארי, יוסי קאנץ, רפי גינת, חנן גולדבלט, עמי סמולרצ'יק, גיל אלון, אריה צ'רנר, שמואל סגל, יוסי סגל, רות סגל, יעל עמית, דב רייזר, שולה חן, איה שבא, דוד קיגלר, מיקי פלג ואלון נוימן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]