איתמר מטייל על קירות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איתמר מטייל על קירות
מידע כללי
איורים אורה איל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ילדים
הוצאה
הוצאה עם עובד
תאריך הוצאה 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים סיפורי איתמר
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001046541, 001827090
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איתמר מטיל על קירות הוא ספר ילדים מאת דויד גרוסמן, הספר הראשון בסדרת "סיפורי איתמר", המספרים על הרפתקאותיו של ילד קטן בשם איתמר. הספר עובד גם לסרט ילדים ולמשחק מחשב של קומפדיה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחדרו של הילד איתמר תלויות שלוש תמונות שונות, בהן מתוארים הדברים הבאים: אריה ולביאה ביער, ילדה המעיפה עפיפון אדום, ורכבת שבראשה קטר קיטור ירוק, ובקרונות נראים אנשים ובעלי חיים שונים.

בספר מתואר כי לאיתמר יכולת קסומה של הליכה על קירות, ויתר על כן ביכולתו להיכנס לתוך התמונות שבחדרו. הוא עושה זאת לאחר שהוריו מבקשים ממנו לשכב בשקט ולחדול מלהפריע להם בבקשות שונות.

בביקורו בתמונת האריה והלביאה סיפרו לו השניים בעצב כי בנם רץ אחרי רכבת וקפץ עליה. כתוצאה מכך היא נסעה איתו, הם אינם יודעים את מיקומו והוא אינו יכול לרדת מהרכבת. לצערם אין ביכולתם לקחת אותו לאור העובדה כי רק יצור קטן במיוחד מסוגל להיכנס ולצאת מן המסגרת.

למזלם הרכבת בה מדובר היא זו שבראשה הקטר הירוק, המופיעה בתמונה אחרת בחדרו של איתמר, והוא משיב את בנם אליהם בחזרה הודות לעפיפון של הילדה ששמה שולמית (ולא "רוצקי פוצקי" כפי שקראו לה איתמר ואביו). העפיפון איפשר לכפיר הקטן לרדת מהרכבת ולהגיע אל הוריו במעופה. הכפיר הבטיח כי לא יעזוב את ביתו ללא רשות בעתיד.

משחק המחשב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איתמר מטייל על הקירות (משחק מחשב)

לאור הצלחת הספר, פיתחה חברת משחקי המחשב הישראלית, קומפדיה, משחק מחשב בעל אותו השם. המשחק יועד לגילאי 4-8 ומתבסס על עלילת הספר באמצעות משחקונים, שמלווים בקטעי אנימציה בין משחק אחד לשני.

הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איתמר מטייל על קירות (סרט)

בספטמבר 1992, עובד הספר לסרט שיצא על גבי VHS בסדרת "סרטים מהספרים" של קלסיקלטת ובהמשך יצא לDVD בינואר 2003. הסרט כלל בתוכו את שלושת סיפורי "איתמר" כמו, "מטייל על קירות", "צייד החלומות" ו"כובע הקסמים השחור".

הסרט הופק על ידי רחל שיין ארגמן והשתתפו בו ירון לונדון, יעל גור ובן הרטפלד (בתפקיד איתמר).


איתמר מטיל על קירות, בגן סיפור בחולון

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]