אלי גביזון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלי גביזון
אלי גביזון
אלי גביזון
לידה 1959 (בן 65 בערך)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות שירות בתי הסוהר
דרגה גונדר גונדר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלי גביזון (נולד ב-1959) הוא גונדר בדימוס שכיהן כסגן נציב וראש אגף המטה בשירות בתי הסוהר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את שירותו בצה"ל עשה בחיל התותחנים.

משנת 1981 משרת גביזון בשרות בתי הסוהר. במהלך שירותו בשב"ס, שימש בתפקידי ביטחון שונים, הרחיב עשייתו בתחום המודיעין, פיקד על בתי סוהר שונים, שימש כסגן קצין מודיעין ראשי, התמנה לראש מינהל ביטחון האסיר, פיקד על גוש מרכז ומחוז דרום, ובתפקידו האחרון שימש כסגן הנציב וראש אגף המטה.

במסגרת תפקידי הביטחון, שימש גביזון כסגן בית סוהר איילון, מפקד ביס"ר השרון- בו הופעל מרכז הגמילה הגדול במזרח התיכון, מפקד בתי המעצר ניצן והדרים (היה למפקדו הראשון של בית מעצר הדרים), בו שהו באותה התקופה אסירים ואסירות ביטחוניים קטינים.

את יכולותיו וכישוריו המודיעיניים, יישם כסגן קצין מודיעין ראשי.

בהמשך דרכו כראש מחלקת הביטחון והאסיר, היה שותף יחד עם הנציב דאז, יעקב גנות, בהקמת יחידת מצדה - יחידת העילית של שב"ס. בנוסף מונה כאחראי מטעם הארגון על תחום הקשר והאלקטרוניקה, כשבתפקידו זה, נתמנה כאחראי על תהליך העברת מתקני הכליאה מצה"ל וממשטרת ישראל לשב"ס.

גביזון כיהן כמפקד גוש מרכז, ולאחר מכן כמפקדו הראשון של המחוז הדרומי. בתקופה זו שימש כמפקד מבצע באירוע המשט לעזה (2010), תוך שהוא אמון על קבלת ושחרור משתתפי המשט.

עם גידול מספר האסירים הביטחוניים עמד גביזון בראש הצוות שהיה אחראי לאיושו של בית סוהר רמון והסבתו של מתקן הכליאה המופרט הראשון למתקן שב"ס.

בפברואר 2011 הודיע השר לביטחון פנים על המלצת מועמדותו לראשות השירות, בכפוף לאישור הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה ואישור ממשלת ישראל.[1] כעבור חודש בוטלה ההמלצה עקב קשיים משפטיים סביב המינוי.[2][3] הוא המשיך לכהן כסגן ומ"מ נציב שב"ס עד פרישתו.

בנובמבר 2017 היה מועמד להיות ראש הרשות להגנה על עדים,[4] אולם הסיר את מועמדותו זמן קצר לאחר מכן לאחר שהסתיר כי הורשע בעבר בעבירות תכנון ובניה[5].

השכלה וחיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגר תואר ראשון רב תחומי ותואר שני במדעי המדינה וביטחון מאוניברסיטת חיפה.

נשוי ואב לארבעה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]