אלכס או'לאפלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכס או'לאפלין
Alex O'Loughlin
אלכס או'לאפלין
אלכס או'לאפלין
אלכס או'לאפלין
לידה 24 באוגוסט 1976 (בן 47)
קנברה, אוסטרליה.
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001
מקום לימודים המכון הלאומי לאמנות דרמטית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכס או'לאפליןאנגלית: Alex O'Loughlin, נולד ב-24 באוגוסט 1976) הוא שחקן אוסטרלי, הידוע בעיקר בזכות גילומו של סטיב מקגרט בסדרת המשטרה המצליחה הוואי חמש אפס של CBS.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

או'לאפלין נולד בקנברה לאב אשר במקצועו הוא מורה לפיזיקה ולאם אחות. בתור ילד סבל או'לאפלין מאסתמה, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות והפרעה טורדנית-כפייתית. עקב הקשיים שנוצרו ממצבו הבריאותי התקשה בלימודיו ועזב את בית הספר בגיל 14. בשנת 1999 החל את לימודיו באוניברסיטה לדרמה ואומנויות (NIDA) בסידני, אוסטרליה וסיים בשנת 2002 עם תואר ראשון במחלקת לימודי דרמה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור נער עבד או'לאפלין בתיאטרון פרינג' בסידני. לאחר סיום לימודין ב-NIDA השתתף בפרסומות והחל לקבל תפקידים משניים בסדרות אוסטרליות. הסרט הראשון בו שיחק היה "Oyster Farmer" אשר יצא בשנת 2004. שנה לאחר מכן שיחק בסרט "המסע המופלא של מארי בריינט" בתפקיד ראשי ועל תפקיד זה היה מועמד לפרס האקדמיה האוסטרלי לקולנוע (AACTA Awards). שנה לאחר מכן היה גם מועמד לפרס "Logie Awards".

ב־2005 נבחן או'לאפלין לתפקיד ג'יימס בונד ואף ביצע אודישן עם הבמאי מרטין קמפבל אך לבסוף נבחר דניאל קרייג לתפקיד. בשנת 2007 הצטרף לצוות השחקנים בסדרה "המגן". באותה שנה עזב את הסדרה לאחר שקיבל תפקיד ראשי בסדרה "Moonlight". הסדרה זכתה לביקורות מעורבות ולא חודשה לעונה שנייה. ב-2008 הוכרז כי רשת CBS חתמה חוזה עם או'לאפלין שישחק בסדרה אשר בפיתוח אך החוזה לא יצא לפועל ולמרות זאת שיחק או'לאפלין בסדרה אחרת של הרשת אשר נקראה "Three Rivers". באפריל 2009 ביצע הופעת אורח בסדרה "מחשבות פליליות". ב-2010 שיחק לצדה של השחקנית ג'ניפר לופז בסרט "תוכנית גיבוי".

החל משנת 2010 מגלם או'לאפלין את תפקידו של סטיב מקגארט בחידוש לסדרה "הוואי חמש-אפס". הסדרה החלה את שידוריה ב-20 בספטמבר 2010 ולה יצאו כבר עשר עונות. הסדרה גורפת הצלחה רבה ברחבי העולם.

אתר האינטרנט BuddyTV דירג אותו במקום ה-11 ברשימת הגברים הסקסיים בטלוויזיה לשנת 2009, במקום השני לשנת 2010 ובמקום התשיעי לשנת 2011. ב-2012 דורג במקום ה-35 וב-2013 ירד בדירוג למקום ה-63 ברשימת הגברים הסקסיים בטלוויזיה. בשנת 2014 דורג במקום ה-40 ושנה לאחר מכן ירד בדירוג למקום ה-94.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאו'לאפלין יש ילד ממערכת יחסים בעברו. בשנת 2009 נפרד מחברתו הולי ואלנס, זמרת ושחקנית אוסטרלית. ב-18 באפריל 2014 נישא או'לאפלין למליה ג'ונס בהוואי, לזוג יש בן.

או'לאפלין מתגורר במערב הוליווד אשר במחוז לוס אנג'לס אך במהלך צילומי הוואי חמש אפס התגורר בהוואי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכס או'לאפלין בוויקישיתוף