אלכס ג'ונסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אלכס ג'ונסון
Alexz Johnson
לידה 4 בנובמבר 1986 (בת 37)
ניו וסטמינסטר (קולומביה הבריטית, קנדה)
שם לידה Alexzandra Spencer Johnson עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Alexz Johnson עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997
מקום לימודים Pinetree Secondary School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, רוק אלטרנטיבי, מוזיקת עולם
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קפיטול רקורדס
Epic
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדרה ספנסר "אלכס" ג'ונסוןאנגלית: Alexzandra Spencer "Alexz" Johnson; נולדה ב-4 בנובמבר 1986) היא זמרת, מחברת מילים ולחן ושחקנית קנדית הידועה בעיקר בתפקידיה בסרט "יעד סופי 3" ובסדרות "So Weird" ו"לפתע כוכבת", סדרת הנעורים המצליחה בה שיחקה את התפקיד הראשי - ג'וד האריסון, ואף הייתה מועמדת עליו לשני פרסי ג'ימיני (המקביל לפרס אמי בקנדה).

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכס ג'ונסון נולדה בניו וסטמינסטר שבקולומביה הבריטית בקנדה והיא הילדה השישית במשפחה בת עשרה ילדים. אחותה ג'נה היא שחקנית תיאטרון, ואחיה ברנדן הוא מוזיקאי איתו היא משתפת פעולה לעיתים.

מגיל שנתיים ג'ונסון שרה למשפחתה המורחבת, ובגיל שבע, החלה ללמוד שירה באופן מקצועי, כשהשתתפה בפסטיבל עם המקהלה המקומית, והופיעה בהופעות סולו בבית ספרה ובאירועים מקומיים. היא השתתפה בתחרויות כישרונות רבות ובפסטיבלים. כשהייתה בת 11 זכתה בתחרות ההמנון הלאומי. האירוע הוביל לראיונות רבים ברדיו ובטלוויזיה. באותה שנה נבחרה כמי ששרה את ההמנון בצורה הטובה ביותר על ידי ה"ונקובר סאן".

באזור מגוריה היא מוזכרת לעיתים קרובות כ-"West Coast Celine" ("סלין של החוף המערבי") ושרה את ההמנון הלאומי במשחקים של ונקובר קנאקס (ליגת הוקי קרח ארצית) וונקובר גריזליס (מליגת הכדורסל של ה-NBA). כמו כן היא שרה באירועי צדקה ובירידים באזור.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

So Weird[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון נבחנה לתפקיד בעונה האחרונה של "So Weird", סדרת טלוויזיה של דיסני. מפיקי הסדרה חיפשו שחקנית ראשית שיכולה גם לשיר. היא קיבלה את התפקיד מיד לאחר מבחן הבד. התפקיד היה קשה, מכיוון שרוב מעריצי הסדרה כבר התרגלו לעלילה שונה והם לא היו מרוצים כשאווירת הסדרה השתנתה מ-"darker" ל-"lighter". הם היו מודאגים שהשחקנית הראשית הקודמת, כרה דליזיה, לא השתתפה בסדרה בעונה האחרונה. אף על פי שהרבה מעריצים של הסדרה הרגישו כך, הסדרה בכל זאת שמרה על הפופולריות שלה, ומעריצים התחילו להעריץ את ג'ונסון בגלל יכולות המשחק והשירה שלה.

הסדרה "לפתע כוכבת"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2004 ג'ונסון עברה מבחן בד לסדרה הבאה מהיוצרים של דגראסי, "לפתע כוכבת". הם חיפשו במפורש נערה קנדית שיכולה לשחק ולשיר עבור התפקיד הראשי, ג'וד האריסון.

אלכס ג'ונסון שרה את כל השירים שהדמות שלה, ג'וד, שרה. היא הקליטה 3 פסקולים ללפתע כוכבת שיצאו עד כה (של שלוש העונות הראשונות). היא כתבה חמישה מתוך שירי העונה הראשונה: Twenty Four Hours ,Let Me Fall ,Criminal ,Skin ,That Girl. היא לא כתבה שירים בעונה שנייה והשלישית כדי להתמקד בכתיבת והלחנת שירי אלבום הסולו שלה.

בגלל ההתחלה המוקדמת שלה, ג'ונסון מופיעה כבר יותר מעשור.

בהופעה החיה, אלכס ג'ונסון הייתה עם הלהקה שלה מהסדרה Spiederman Mind Explosion. הנגנים בלהקה הם: טיילר קייט (וינסנט ספידרמן – "ספיד") על גיטרה, כריסטופר גאד ("וואלי") על הבס ואין בלאקווד ("קייל") על התופים.

תפקידים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון נבחנה גם לתפקיד של ג'ולי כריסטנסון בסרט האימה "יעד סופי 3". היא זכתה בתפקיד של ארין אולמר, שאמנם לא היה גדול אבל היא בכל זאת זכתה לשבחים מצד המבקרים על ביצועה.

ג'ונסון אמרה שהתפקידים שלה בלפתע כוכבת ו"יעד סופי 3" נתנו לה הרבה ניסיון במשחק, ושהיא רוצה להמשיך את קריירת המשחק שלה אבל לא להפוך את זה לקריירה העיקרית שלה. בספטמבר 2007 ג'ונסון הופיעה בתפקיד הראשי ב-"Devil's Diary" – סרט טלוויזיה. הוא הופיע בתור סרט השבוע ב-Lifetime Television בארצות הברית.

ג'ונסון שיחקה גם בסרט בהפקה עצמאית של אחיה מאט ג'ונסון.

2009-הווה: VOODOO ואחריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד לאחר סוף העונה הרביעית של לפתע כוכבת, החלה ג'ונסון לעבוד על אלבום משלה שלא יהיה קשור לתוכנית בחברת epic records. במהלך שנת 2009 החברה נכנסה למשבר ונמכרה, ולכן גם נאלצה לשחרר שליש מאמניה, ביניהם ג'ונסון. הזכויות על הדמואים שהקליטה בחברה אינן שיכות לה, ומסיבה זו האלבום ההוא לא יצא. לאחר מכן, הוציאה ג'ונסון הודעה באתר שלה שהיא תוציא אלבום עצמאי עם אחיה. ב-9 במרץ 2010 הוציאה את האלבום המדובר, Voodoo. הסינגל הראשון שהוציאה היה trip aroubd the world, אליו הוציאה גם קליפ שצולם בניו-אורלינס. מאחר שהאלבום לא צלח ולא כמעט שלא שודר בתחנות הרדיו. בשנת 2011 הוציאה את The Basement Recordings, יחד עם המשכו The Basement Recordings II, ובשנת 2012 הוציאה את המיני-אלבום Skipping Stone.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכס ג'ונסון בוויקישיתוף